Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Mannen min elsker å handle inn rare frukter og grønnsaker, jo mer eksotisk jo bedre. Saken er bare den at han aldri lager noe eller spiser noe av det han handler. Så støtt og stadig dukker det opp slimete, muggen gøgge liggende bakerst i kjøleskapet som er det som er igjen av det han har kjøpt. Vi har selvsagt snakket om dette, og han er jo helt enig i at det bare er tull å kjøpe inn noe som ikke kommer til å bli spist. Helt enig, helt til han er alene på butikken... Så nå har vi igjen kjøleskapet fullt av kumquat, physalis, pastinakk og jeg vet ikke hva! Så noen som har noen ideer til hur man får mannen til å slutte med disse innkjøpene eller alternativt har noen linker til sider med gode og enkle oppskrifter??
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Hehe, du får kjøpe en kokebok til han Kanskje han finner noen tips til bruksområder her: http://www.frukt.no/...eksotisk-frukt/ http://www.frukt.no/...ske-gronnsaker/ Han kan trykke på hver enkelt frukt/grønnsak og finne mer opplysninger om dem.
Hybelkanina Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Haha, det høres ut som om mannen din og jeg har noe felles. Jeg går av og til fullstendig amok i spennende innvandrerbutikker, og der og da har jeg store planer om hva jeg skal bruke det til, men når det kommer til stykket så ender jeg gjerne opp med å utsette det. Så for øyeblikket er kjøleskapet mitt fullt av ulike typer blader, sitrongress, galangalrot og en haug med andre mystiske ting som antagelig råtner før jeg kommer så langt.... Så hvis du får noen gode tips i denne tråden så skal jeg sannelig ta dem til meg!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Du får be han vaske kjøleskapet neste gang Evt gi det til barna, så de lærer seg å like nye smaker som jeg ikke fordrar! hehe
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Du spør faktisk om vi har råd til hvordan du kan få mannen din til å slutte med å kjøpe matvarer som ikke blir brukt? I all verden, snakker dere ikke sammen i heimen? Eller har han en diagnose som gjør at det ikke går an å kommunisere med han? Skjønner han ikke at det er dumt å handle inn ting som ikke blir brukt? Alt som kan bli et problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå