Gå til innhold

Bra gummistøvler til 2-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som liker å hoppe i de største søledammene :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dockboots. De er lette, myke, varme og vanntette.

Skrevet

På gummistøvler er det ikke etter min erfaring så stor forskjell på kvalitet på billig og dyr. Det som kan være en fordel er å ha en liten "hæl" slik at stroppen på regnbuksa ikke slites så fort.

Når det gjelder Dockboots og den type støvler er de mye lettere enn f.eks cherrox o.l. De kan brukes ned til endel minusgrader. Men vi har litt blandede erfaringer med den type støvler. Dersom det myke materialet går langt ned på støvelskaftet blir vårt barn som "bor/sitter" i søledammer våt oppover beina(hender jo med vanlige støvler og...)

Vi kjører uansett 2 par støvler og støveltørker..

Skrevet

Vi sverger til dockboots.. Kan brukes i slaps på vinteren også.. Kjøper de store nok til at det er plass til en god varm såle

Skrevet
På gummistøvler er det ikke etter min erfaring så stor forskjell på kvalitet på billig og dyr. Det som kan være en fordel er å ha en liten "hæl" slik at stroppen på regnbuksa ikke slites så fort. Når det gjelder Dockboots og den type støvler er de mye lettere enn f.eks cherrox o.l. De kan brukes ned til endel minusgrader. Men vi har litt blandede erfaringer med den type støvler. Dersom det myke materialet går langt ned på støvelskaftet blir vårt barn som "bor/sitter" i søledammer våt oppover beina(hender jo med vanlige støvler og...) Vi kjører uansett 2 par støvler og støveltørker..

Det er ekstremt stor forskjell på kvaliteten etter min erfaring. Har prøvd støvler fra mange forskjellige butikker (Europris, Obs, Sparkjøp) og de har vært gode i bruk, men blir ødelagte veldig fort. Obs holdt ikke en sesong engang, mens Europris holdt en sesong før det var hull i dem. Viking er gode gummistøvler, og ikke så veldig dyre. Betalte 199 kr paret. Har riktignok ikke brukt dem stort lenger enn en sesong, så for alt jeg vet kan de bli ødelagt ganske snart, men de ser fremdeles nye ut, så jeg har stor tro på at det er solide støvler.

Skrevet

jeg spurte på Mani om hva som var de beste gummistøvlene og fikk da til svar at ingen støvler er bedre enn viking sine. De hadde uten tvil de aller beste sålene.

Selv så kjøper jeg kun viking både som støvler, joggesko, vintersko og mellomsesong sko og må si at viking er overlegne når det kommer til kvalitet. Sålene er best. Har prøvd ut andre merker både dyre og billige men ingenting slår viking på kvalitet. Har 2 aktive gutter i barnehage og skoene ser like fine ut etter en sesong.

Skrevet

Har sett mange anbefalar dockboots, så eg kjøpte eit par. Dei vart gjennomvåte første dag, og det skjer aldri med gummistøvlar. Dette var rett nok av sorten der gummien stoppar langt nede, men dei andre er ikkje såå mykje høgare, så eg kan ikkje skjøne at ein anbefalar desse til barn som likar å hoppe i søledammar. Er det noko eg ikkje har skjønt, eller plaskar ikkje ungane dykkar i dammar?

Mine damplaskarar går foreløpig i vanlege støvlar (lette og fine frå coop obs, med luftballongar) og til vinteren har eg kjøpt Viking Thermo, sidan desse har funka bra før.

Skrevet

Enig m #3

Vi har hatt støvler fra Europris de siste årene og er veldig fornøyd.

Sorel-skoene vi kjøpte ble våte oppover skaftet av ingenting. :(

Skrevet

Har kjøpt et par dock-boots, og ikke noe vondt å si om de enda. Men ikke vært så mye i bruk.

Så har hun et par viking støvler kjøpt på obs til 149,- supergode og ikke blitt våt enda.

Skrevet

Bisgaard ! Finnes både med og uten ullfor. Disse støvlene er formstøpt, slij at de sitter mye bedre på foten. Selges bla a på Sam& Sofie.

Skrevet

Til en 2-åring så ville jeg gått for lette støvler med grov såle. Pris og merke er ikke så viktig, ser ikke at dyre støvler holder noe lenger enn andre...

Hvis du tenker å kjøpe noe nå i høst ville jeg gått for sherrox, men ikke de med lite mønstret såle.

Det blir skrytt av dockboots og viking her. Dockboots er ikke vanntett, de ville jeg droppet til en som liker å hoppe i vanndammer. VIking har stiv og vemmelig såle så vidt jeg kan se, og sherrox-modellen deres har gummi som slites ekstremt fort og med lite mønster i utgangspunktet. Måtte kaste et par etter kun 1/4 sesong og kjøper ikke viking sine igjen.. Ungen skled og datt kontinuerlig.

Hvis du vil ha ekstremt lette støvler så har crocks støvler, de selges på bl.a xxl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...