Gå til innhold

Grunnkurs i løk-i-potte, noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Løkene mine i krukker i fjor fikk enten bare grønt eller så visna de (råtna? men det er jo alltid fukt i bakken også?) nedi jorda. Noen som har noen gulltips om løk i krukke over natta - æh, over vinteren? Det var krokus og perleblomster, om det spiller noen rolle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg må få meg briller.

Var sikker på at det stod "Grunnkurs i løk-i-potet", og tenkte det hørtes spennende ut! Men da blir det spaghetti allikevel i dag da...

Skrevet

Leste akkurat noe om det... Man bør være tidlig ute med å få løk i krukke slik at løkene får satt seg eller noe før frosten f.eks.

Skal se om jeg finner det i kveld jeg. Nå er det lekse-hjelp-tid, så middagslaging :)

Skrevet

Nei, finner den ikke... Så fritt etter hukommelsen:

1. Plante i frostfrie, store, godt drenerte (leca i bunnen) krukker.

2. Plante i god tid før frost og vanne frem til frost slik at løken får rotet seg skikkelig.

3. Når frosten kommer, slutte å vanne, dvs må bo under tak. Tåler skifte mellom frost og varme perioder, men ved langvarig frost bør man gjøre tiltak som isoleting eller flytt inn i bod/kjeller (obs, ikke varmere enn 10 grader, 2-3 grader er ideelt).

4. Når våren kommer flytt ut og vanne.

Tror jeg også må prøve gitt!

PS: Lagersalg hos Solfang på lørdag! (for de som bor i respektabel avstand...)

Skrevet

Jeg har tydeligvis også fått dysleksi, og gjorde meg klar til å øse av min viten om løksuppe. Tenkte faktisk tanken at det var da voldsomt til rundt-grøten-staving; løk-i-suppe-liksom.

*Kommer sterkt tilbake etter at jeg har fått i meg mat, ja*

Skrevet

Hm, første frostnatta i natt, men antakelig bare på utsatte steder, det knasa i grasset da jeg var ute men på balkongen er det frostfritt inntil videre. Er det for seint da, tro?

Skrevet

Hm, første frostnatta i natt, men antakelig bare på utsatte steder, det knasa i grasset da jeg var ute men på balkongen er det frostfritt inntil videre. Er det for seint da, tro?

Neida, løk har vært ute en frostnatt før :)

Temperaturvariasjoner (akka frostnatt) går fint. Konstant kuldeperiode vi må passe på...

Kjør løk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...