Gjest sug lut Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Løkene mine i krukker i fjor fikk enten bare grønt eller så visna de (råtna? men det er jo alltid fukt i bakken også?) nedi jorda. Noen som har noen gulltips om løk i krukke over natta - æh, over vinteren? Det var krokus og perleblomster, om det spiller noen rolle.
Gjest Bigfoot Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Tror jeg må få meg briller. Var sikker på at det stod "Grunnkurs i løk-i-potet", og tenkte det hørtes spennende ut! Men da blir det spaghetti allikevel i dag da...
bIomstre Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Leste akkurat noe om det... Man bør være tidlig ute med å få løk i krukke slik at løkene får satt seg eller noe før frosten f.eks. Skal se om jeg finner det i kveld jeg. Nå er det lekse-hjelp-tid, så middagslaging
bIomstre Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Nei, finner den ikke... Så fritt etter hukommelsen: 1. Plante i frostfrie, store, godt drenerte (leca i bunnen) krukker. 2. Plante i god tid før frost og vanne frem til frost slik at løken får rotet seg skikkelig. 3. Når frosten kommer, slutte å vanne, dvs må bo under tak. Tåler skifte mellom frost og varme perioder, men ved langvarig frost bør man gjøre tiltak som isoleting eller flytt inn i bod/kjeller (obs, ikke varmere enn 10 grader, 2-3 grader er ideelt). 4. Når våren kommer flytt ut og vanne. Tror jeg også må prøve gitt! PS: Lagersalg hos Solfang på lørdag! (for de som bor i respektabel avstand...)
lilja70 Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Jeg har tydeligvis også fått dysleksi, og gjorde meg klar til å øse av min viten om løksuppe. Tenkte faktisk tanken at det var da voldsomt til rundt-grøten-staving; løk-i-suppe-liksom. *Kommer sterkt tilbake etter at jeg har fått i meg mat, ja*
Gjest sug lut Skrevet 20. september 2012 #6 Skrevet 20. september 2012 Hm, første frostnatta i natt, men antakelig bare på utsatte steder, det knasa i grasset da jeg var ute men på balkongen er det frostfritt inntil videre. Er det for seint da, tro?
bIomstre Skrevet 20. september 2012 #7 Skrevet 20. september 2012 Hm, første frostnatta i natt, men antakelig bare på utsatte steder, det knasa i grasset da jeg var ute men på balkongen er det frostfritt inntil videre. Er det for seint da, tro? Neida, løk har vært ute en frostnatt før Temperaturvariasjoner (akka frostnatt) går fint. Konstant kuldeperiode vi må passe på... Kjør løk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå