Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Hva synes dere om hennes oppdragelsesmetoder og teknikker?
Major HotLips Houlihan Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Utdaterte og laget for å lage et show ikke for å oppdra barna på korrekt måte.
VinterSol+2 Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 tja, må huske at de eksemplene hun viser på tv, er ekstremsituasjoner, og ikke representativt for den gjengse familie, tenker jeg. de fleste familier trenger ikke gå til de skrittene hun gjør. Men i de familiene som vises på tv, er situasjonen så skakkjørt for både barn og voksne, at hun gjerne må ty til litt mer ekstreme metoder. det sagt, jeg tror hun har en dyp respekt for barn som mennesker, -og jeg liker at hun ansvarliggjør foreldrene for barnas oppførsel, ikke omvendt. og så liker jeg de få gangene man får se ting som er klippet bort. hvordan hun bruker tid på å bli kjent med og vinne tilliten til barna, -løper rundt i biekostyme mm.. hun kommer ikke bare inn som en sånn quick-fix, som setter barna i naughty-corner og redder dagen, liksom. det er betryggende. skulle ønske man så mer av den siden på tv.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Utdaterte og laget for å lage et show ikke for å oppdra barna på korrekt måte. Utdatert? Forklar gjerne den.. I stedet for å være konsekvent, følge opp advarsler med handling, forklare barna hvorfor de ikke kan gjøre sånn og sånn osv - hva er korrekt oppdragelse for deg?
Major HotLips Houlihan Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Utdaterte og laget for å lage et show ikke for å oppdra barna på korrekt måte. Utdatert? Forklar gjerne den.. I stedet for å være konsekvent, følge opp advarsler med handling, forklare barna hvorfor de ikke kan gjøre sånn og sånn osv - hva er korrekt oppdragelse for deg? Barn lærer ikke ved å sitte i en krok og "tenke på det de har gjort", men heller med å reflektere over konsekvenser og handlingsmønstre sammen med voksen som kan veilede barnet med forståelse, omsorg og respekt. Man kan være konsekvent uten å måtte bruke en krok.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #6 Skrevet 19. september 2012 Men når man har forklart 15 ganger i løpet av en dag.. Er det ikke da greit at handlingen faktisk får en konsekvens? Som f.eks at man må ta en liten time-out??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå