Gå til innhold

Test av årets beste vinterdresser...

Anbefalte innlegg

Gjest Gullguttene
Skrevet

I dag dumpa Foreldre & barn ned i postkassa mi, og jeg måtte selvfølgelig sjekke med en gang hvilken dress som vant. Jeg ble positivt overraska, det var nemlig vinterdressen til Coop som kom best ut. Det er en av de billigste dressene i testen. Jeg syns det er fantastisk at et av de rimeligste alternativene er av minst like bra kvalitet som de kjente og dyrere merkene. Det gir alle barn muligheten til en god dress. Vi har allerede kjøpt dress for vinteren, men neste år skal vi vente til testen er klar for her er det penger å spare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke dresser kom på 2. og 3.plass da? Og evt. resten av lista?

Skrevet

Coop (modell Friends, kr 699) på førsteplass med karakter 4,54, Helly Hansen (modell K Rider Skisuit kr 1499) på andreplass med karakter 4,49, Reima (modell Reimatec Spatial kr 1499) på tredjeplass med karakter 4,49.

Didriksons modell Baffin; 4,4.

Lindes modell Fix; 4,3.

Abeko modell Frank; 4,3.

Polarn O.Pyret modell Polarn O.Pyret; 4,2.

Kappahl modell Kaxs Protec; 4,1.

Stormberg modell Applaus; 3,9.

Skogstad modell Funny; 3,7.

H&M modell Cordura; 3,5.

Vill modell Kongle; 3,1.

Troll modell Troll; 2,8.

Ellos modell Red Cats; 2,6.

Ingen NameIt nei...

Skrevet

Hvilke kriterier testet de etter? Syns ofte komfort er lite viktig i de testene, og det setter jeg høyest sammen med vanntetthet.

Skrevet

Dessuten er det like mye å spare på å være tidlig ute å kjøpe fjorårest til halv pris. Har prøvd mange merker, men reimatec og ticket er de vi kjøper igjen og igjen.

Skrevet
Hvilke kriterier testet de etter? Syns ofte komfort er lite viktig i de testene, og det setter jeg høyest sammen med vanntetthet.

Komfort er ikke et kriterie, men pris er, så derfor gir ikke disse testene alltid er riktig bilde. Jeg tar de med en klype salt. Jeg setter komfort høyt og derfor er Friends dressen helt uaktell for min del fordi den er så tykk og stiv, samme med de andre billigdressene.

Da legger jeg heller litt ekstra penger i det og kjøper en dress med bedre komfort, som Reima eller Troll, evt Ticket to heaven.

Gjest Gullguttene
Skrevet
Komfort er ikke et kriterie, men pris er, så derfor gir ikke disse testene alltid er riktig bilde. Jeg tar de med en klype salt. Jeg setter komfort høyt og derfor er Friends dressen helt uaktell for min del fordi den er så tykk og stiv, samme med de andre billigdressene. Da legger jeg heller litt ekstra penger i det og kjøper en dress med bedre komfort, som Reima eller Troll, evt Ticket to heaven.

Pris er ikke et kriterie i testen. Jeg ville heller kjøpt dressen til Coop enn f.eks Troll. Mulig dressen til Troll skårer høyt på mykhet og pusteevne, men en dress til 1499,- som ikke er vanntett en gang holder ikke mål i mine øyne.

Gjest Gullguttene
Skrevet

Vanntetthet 50%

Slitestyrke 20%

Pusteevne 10%

Rivestyrke 10%

Mykhet 10%

De har også testa innhold av farlige kjemikalier.

Skrevet

Jeg kjøpte dress til gutten min i vår på 70 %! ; D Anbefales.

Det var en dyr dress til 1299,-

Gjest Gullguttene
Skrevet
Jeg kjøpte dress til gutten min i vår på 70 %! ; D Anbefales. Det var en dyr dress til 1299,-

Hvor kjøpte du den og hvilket merke er det?

Skrevet

Kjøpte den på en kjede som heter Junior. Merke er Mikk-Line.

Som sagt så kjøpte jeg den i vår på salg som nok er avsluttet for en god stund siden. Jeg kommer til å være utebi samme ærend neste vår også. :)

Skrevet

Men troll (alt-i-ett) dressene har jo ikke kommet ennå?

Skrevet

Reima tec er den beste vinterdressen jeg har kjøpt til mine barn,

Skrevet

Reima tec er den beste vinterdressen jeg har kjøpt til mine barn,

Så Vicky Pollard er en gammel bestemor :) sikkert derfor hun virker dement og lite realitetsorientert til tider.

Skrevet

Reima kom da på delt 2. Plass med hellyHansen?

Skrevet
Komfort er ikke et kriterie, men pris er, så derfor gir ikke disse testene alltid er riktig bilde. Jeg tar de med en klype salt. Jeg setter komfort høyt og derfor er Friends dressen helt uaktell for min del fordi den er så tykk og stiv, samme med de andre billigdressene. Da legger jeg heller litt ekstra penger i det og kjøper en dress med bedre komfort, som Reima eller Troll, evt Ticket to heaven.
Pris er ikke et kriterie i testen. Jeg ville heller kjøpt dressen til Coop enn f.eks Troll. Mulig dressen til Troll skårer høyt på mykhet og pusteevne, men en dress til 1499,- som ikke er vanntett en gang holder ikke mål i mine øyne.

Coop sin scorer høyere enn reima på mykhet, rivestyrke og pusteevne. De scorer likt på vanntetthet, og reima scorer litt mer på slitestyrke. Synd jeg allerede har kjøpt dresser eller så ville jeg helt klart gått for coop sin.

Skrevet

Tullette å si at troll dressen ikke er vanntett! Jeg jobber i bhg. I fjor hadde vi en gutt som ikke hadde regntøy, han brukte troll dressen sin (3 i 1) og veit du hva, noen dager, når det regnet på det verste, så var han den eneste som var tørr!

Gjest Gullguttene
Skrevet
Tullette å si at troll dressen ikke er vanntett! Jeg jobber i bhg. I fjor hadde vi en gutt som ikke hadde regntøy, han brukte troll dressen sin (3 i 1) og veit du hva, noen dager, når det regnet på det verste, så var han den eneste som var tørr!

Nå er det jo årets modell som har blitt testet i denne testen. Mye kan ha forandret seg med dressen. Bytte av tekstil, produsent osv. Det er en grunn til at det er ny test hvert år, noe annet ville vel vært tullete?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...