Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Møter du fadderbarn ofte? Gir du gave til hver bursdag og jul? Tar du med fadderbarnet på div som sirkus/tivoli/shopping, o.l.?
Erle85 Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Ene fadderbarnet mitt ser jeg desverre ikke noe til, da jeg og moren ikke er venninner lengre. Det andre barnet jeg er fadder til passer jeg jevnlig, vi går på turer, leker,besøk, bader osv. Hun får gaver til jul og bursdag.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Møter han 2-3ganger i uka. Han får gave til bursdag og jul. Tar han aldri med på shopping, eller sånne ting, men han er 20+ da, og han er ofte med oss på familieting iogmed at han er fadder og onkel til min sønn.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Jeg følger nok ikke opp så mye som jeg bør. Ikke at jeg ikke vil, men tiden strekker ikke til. Har selv fått to barn etter at jeg ble fadder, bor et lite stykke unna. Gutten er 50/50 hos mor og far(faren er min bror) og når han er hos far har de ofte mange jern i ilden selv.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Ene fadderbarnet mitt ser jeg desverre ikke noe til, da jeg og moren ikke er venninner lengre. Lar du dette fadderbarnet få vite at du er her for han/henne selv om du ikke er venn med mamman? Gir du gaver fordi?
MamaLadyBug Skrevet 19. september 2012 #6 Skrevet 19. september 2012 jeg er fadder til min venninnes sønn. Han er hjertebarnet mitt og ekstrabarnet mitt. Vi treffer han ofte da venninnen min er fadder for min sønn. Guttene er like gamle. Vi kjøper selvsagt julegaver og bursdagsgaver. Litt ekstra oppmerksomhet i hverdagen hører også med. De overnatter ofte hos hverandre og vi vet at guttene våre kan alltid være hos hverandre om det skulle være noe. Siden våre barn er like gamle så blir det mer til at vi reiser sammen på div. ting. I sommer var vi i sverige sammen og i høst skal vi på "walking with dinosaurs" i oslo. Vi er ofte på kino og på teater sammen. Vi har et fadderbarn til men her er ikke kontakten like stor men alikevel vanker det gaver til både jul og bursdag. Vi passer henne om det skulle være noe og stiller bestandig opp. Hun er ikke så stor enda så tivoli/kino/teater utgår foreløpig. Men vi er alltid tilgjengelige for henne og det viser vi ofte.
Erle85 Skrevet 19. september 2012 #7 Skrevet 19. september 2012 Ene fadderbarnet mitt ser jeg desverre ikke noe til, da jeg og moren ikke er venninner lengre. Lar du dette fadderbarnet få vite at du er her for han/henne selv om du ikke er venn med mamman? Gir du gaver fordi? Desverre så gjør jeg ikke det, da jeg nå bor langt unna. Det er en lang historie mellom meg om moren til dette barnet, som jeg ikke vil gå inn på her. Dette er nå noen år siden. Hadde jeg tatt kontakt med barnet i dag, hadde det ikke vist hvem jeg var. Kontakten ble brutt når barnet vår så liten at det ikke kunne snakke for seg selv. Gaver gir jeg heller ikke til dette barnet, da det ikke vet hvem jeg er. Men det å være fadder betyr ikke at man må gi gaver! Det er ikke barnet sin feil at jeg moren ikke snakker sammen, det vet jeg. Så synes det er trist at det har blitt slik.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #8 Skrevet 19. september 2012 Ene fadderbarnet mitt ser jeg desverre ikke noe til, da jeg og moren ikke er venninner lengre. Lar du dette fadderbarnet få vite at du er her for han/henne selv om du ikke er venn med mamman? Gir du gaver fordi? Desverre så gjør jeg ikke det, da jeg nå bor langt unna. Det er en lang historie mellom meg om moren til dette barnet, som jeg ikke vil gå inn på her. Dette er nå noen år siden. Hadde jeg tatt kontakt med barnet i dag, hadde det ikke vist hvem jeg var. Kontakten ble brutt når barnet vår så liten at det ikke kunne snakke for seg selv. Gaver gir jeg heller ikke til dette barnet, da det ikke vet hvem jeg er. Men det å være fadder betyr ikke at man må gi gaver! Det er ikke barnet sin feil at jeg moren ikke snakker sammen, det vet jeg. Så synes det er trist at det har blitt slik. Jeg skjønner.. Er i ca samme situasjon selv, og ønsker ikke kontakt med mor til barnet. Men nå tok hun kontakt på fb og mente at jeg måtte ta turen (de bor over to timer unna). Jeg føler hun gjør dette fordi jeg skal opprettholde å være fadder - gi gaver - komme i bursdag. Synes det er meningsløst nå som vi ikke er venner med alt det innebærer (bry seg om hverandre, sende mld, møtes, ringes, høre hvordan det går, o.l.) derfor er det greit å høre hvordan andre gjør det.. Noen fler som har det slik?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #9 Skrevet 19. september 2012 Niesene mine ser jeg hver uke. Er det nødvendig kjører jeg til trening eller henter dem i bursdag for eksempel. Er vel en vanlig tante. Barna til min venninne er eldre. De er tenåringer. Jeg kommer i fødselsdager og konfirmasjoner. De vet de kan ringe meg om de får probøemer når de er ute ol. En gang var jeg med dem på kondomeriet ogga de liten innføring. Kan prate med dem om det meste fra reiligion til intimhygiene, forelskelse og hvordan imponere damer. Er veldig glad i dem.
Netti*** Skrevet 19. september 2012 #10 Skrevet 19. september 2012 Ser de dessverre ikke så ofte, dette fordi de bor langt langt unna. 2 timer med fly. Har 4 stk. Men når jeg er der de bor besøker jeg de alle. Sender selvfølgelig gave både til jul og bursdag. Bruker også kjøpe de noe spesielt når jeg har vært på ferietur. Hvert år får de påskeegg som jeg har fylt opp selv også. Så posten tjener godt på meg. Blir en del norgespakker. I går kjøpte jeg til elste som er 18, gavekort på flott restaurant så hun kan ta kjæresten med. Snakket med tanta hennes og sa jeg hadde gjort det. å hun sier litt sånn små sur: hun har jo ikke bursdag nå, og ikke er det lenge til jul. Jeg liker å kjøpe gave, skal sies at jeg er tante til 15 stk som får det samme
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #11 Skrevet 19. september 2012 Vi bor veldig langt unna hverandre, men jeg sender gave til jul og bursdag uansett. Tenker å slutte med det når hun er konfirmert. Da slutter en fadders oppgave.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #12 Skrevet 19. september 2012 Ikke så veldig mye, den ene er snart 20 og den andre er to. Har mer enn nok med å følge opp mintre barn om jeg ikke skulle ta med meg de på alt mulig også. Har selv aldri hatt noe særlig kontakt med mine egne faddere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå