Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Jeg har ikke noe liggende i fryseren av bakst, så da er det gjerne noe kjeks, frukt, smoothie, is, lager lunch/kveldsmat, o.l. Men tenker først og fremst på hva en serverer når det plutselig står folk på døra og som ikke har tenkt å bli lenge. Noe å ha i tillegg til kaffen...
valkyrien Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Ingenting. Kaffe, te eller vann får de selvfølgelig, men forventes det mer så bør de si ifra på forhånd.
najaden Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Kjeks og eventuelt noen sjokoladebiter, om vi har i skapet. Ellers intet. Kaffe, te, brus og saft har vi så godt som alltid i huset, så det serveres, selvsagt.
Underveis --> Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Kaffe her også. Har de flaks har jeg en pose med browniesmix i skuffen ;-)
Erle85 Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Kaffe, te, vann, saft, frukt evt, kjeks.. Hvis ikke har jeg som oftes noe liggende i frysen om de som kommer innom blir litt lengre.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #6 Skrevet 19. september 2012 Hater uanmeldt besøk og syntes det er lite hensynsfult å dukke opp hos folk og forvente at de skal droppe planene sine for å servere eller underholde... Så.... kun vann dersom de spør... (jepp, vet mange syntes at jeg virker sær og sur men slik er det nå engang når man jobber og har familie at man ikke vil ha folk rennende ned dørene mens man egentlig hadde tenkt å ha litt tid sammen alene, enten vi voksne når barna er i seng eller på ettermiddagen hele familien)
Ugress Skrevet 19. september 2012 #7 Skrevet 19. september 2012 Har veldig sjelden noe liggende. Men det er ikke vanlig å komme uventet på besøk. Folk gir bestandig beskjed/spør om det passer på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #8 Skrevet 19. september 2012 Så.... kun vann dersom de spør... De må til og med spørre selv ja!? Har erfart dette noen ganger, men da har jeg ikke kommet på unameldt besøk en gang. Føler meg så lite velkommen, og kjenner at jeg mister lysten på å ha noe med vedkommende å gjøre når man blir behandlet slik.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #9 Skrevet 19. september 2012 Så.... kun vann dersom de spør... De må til og med spørre selv ja!? Har erfart dette noen ganger, men da har jeg ikke kommet på unameldt besøk en gang. Føler meg så lite velkommen, og kjenner at jeg mister lysten på å ha noe med vedkommende å gjøre når man blir behandlet slik. Kanskje litt av poenget? å la dem føle seg så lite velkommen at de ikke kommer uanmeldt neste gang? Kom noen til oss her om dagen, i leggetiden til største jenta vår. Ikke snakk om at jeg serverte de noe.
bIomstre Skrevet 19. september 2012 #10 Skrevet 19. september 2012 Vaffelpressa kan som regel sveives i gang på kort varsel, ellers har jeg alltid en sjokoladebit i hus. Samt kaffe og te så klart.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #11 Skrevet 19. september 2012 Så.... kun vann dersom de spør... De må til og med spørre selv ja!? Har erfart dette noen ganger, men da har jeg ikke kommet på unameldt besøk en gang. Føler meg så lite velkommen, og kjenner at jeg mister lysten på å ha noe med vedkommende å gjøre når man blir behandlet slik. Ja de er jo ikke velkommen hos oss da faktisk, så det er det jeg forsøker å hinte til når de ikke forstår det i klartekst (er samme personene som vi har sagt ifra til flere ganger at de må ringe før de kommer.) Flere ganger vi bare har måtte avvise i døra da vi var på vei ut for å gå en tur. Ikke om vi gidder å endre planene våre bare fordi de fikk et innfall... Om du ikke ville ha hatt kontakt med meg om du ble behandlet slik når du kom på uanmeldt besøk hos oss -ja da er det kanskje like greit.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #12 Skrevet 19. september 2012 Så.... kun vann dersom de spør... De må til og med spørre selv ja!? Har erfart dette noen ganger, men da har jeg ikke kommet på unameldt besøk en gang. Føler meg så lite velkommen, og kjenner at jeg mister lysten på å ha noe med vedkommende å gjøre når man blir behandlet slik. Ja de er jo ikke velkommen hos oss da faktisk, så det er det jeg forsøker å hinte til når de ikke forstår det i klartekst (er samme personene som vi har sagt ifra til flere ganger at de må ringe før de kommer.) Flere ganger vi bare har måtte avvise i døra da vi var på vei ut for å gå en tur. Ikke om vi gidder å endre planene våre bare fordi de fikk et innfall... Om du ikke ville ha hatt kontakt med meg om du ble behandlet slik når du kom på uanmeldt besøk hos oss -ja da er det kanskje like greit. Jeg skrev at jeg ikke kom på uanmeldt besøk - dvs at vi hadde avtalt dette lenge i forveien!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #13 Skrevet 19. september 2012 Så.... kun vann dersom de spør... De må til og med spørre selv ja!? Har erfart dette noen ganger, men da har jeg ikke kommet på unameldt besøk en gang. Føler meg så lite velkommen, og kjenner at jeg mister lysten på å ha noe med vedkommende å gjøre når man blir behandlet slik. Ja de er jo ikke velkommen hos oss da faktisk, så det er det jeg forsøker å hinte til når de ikke forstår det i klartekst (er samme personene som vi har sagt ifra til flere ganger at de må ringe før de kommer.) Flere ganger vi bare har måtte avvise i døra da vi var på vei ut for å gå en tur. Ikke om vi gidder å endre planene våre bare fordi de fikk et innfall... Om du ikke ville ha hatt kontakt med meg om du ble behandlet slik når du kom på uanmeldt besøk hos oss -ja da er det kanskje like greit. Jeg skrev at jeg ikke kom på uanmeldt besøk - dvs at vi hadde avtalt dette lenge i forveien! Ja men hun du siterte siktet til de som kommer uanmeldt...
Gjest Hercule Poirot Skrevet 19. september 2012 #14 Skrevet 19. september 2012 (endret) Så.... kun vann dersom de spør... De må til og med spørre selv ja!? Har erfart dette noen ganger, men da har jeg ikke kommet på unameldt besøk en gang. Føler meg så lite velkommen, og kjenner at jeg mister lysten på å ha noe med vedkommende å gjøre når man blir behandlet slik. Ja de er jo ikke velkommen hos oss da faktisk, så det er det jeg forsøker å hinte til når de ikke forstår det i klartekst (er samme personene som vi har sagt ifra til flere ganger at de må ringe før de kommer.) Flere ganger vi bare har måtte avvise i døra da vi var på vei ut for å gå en tur. Ikke om vi gidder å endre planene våre bare fordi de fikk et innfall... Om du ikke ville ha hatt kontakt med meg om du ble behandlet slik når du kom på uanmeldt besøk hos oss -ja da er det kanskje like greit. Jaggu glad du ikke er i min omgangs- eller vennekrets! En kaffekopp har vi alltid mulighet til, og vi har alltid litt kjeks eller is på lager. Sjelden det finnes kaker i mitt hus, men vaffelpressa kan raskt sveives i gang. Og som en motsetning til mange her; uanmeldt besøk er koselig! Da er det ingen forventninger om skinnende rent hus og vi tar ting som de kommer. Endret 19. september 2012 av Hercule Poirot
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #15 Skrevet 19. september 2012 Så.... kun vann dersom de spør... De må til og med spørre selv ja!? Har erfart dette noen ganger, men da har jeg ikke kommet på unameldt besøk en gang. Føler meg så lite velkommen, og kjenner at jeg mister lysten på å ha noe med vedkommende å gjøre når man blir behandlet slik. Ja de er jo ikke velkommen hos oss da faktisk, så det er det jeg forsøker å hinte til når de ikke forstår det i klartekst (er samme personene som vi har sagt ifra til flere ganger at de må ringe før de kommer.) Flere ganger vi bare har måtte avvise i døra da vi var på vei ut for å gå en tur. Ikke om vi gidder å endre planene våre bare fordi de fikk et innfall... Om du ikke ville ha hatt kontakt med meg om du ble behandlet slik når du kom på uanmeldt besøk hos oss -ja da er det kanskje like greit. Jaggu glad du ikke er i min omgangs- eller vennekrets! En kaffekopp har vi alltid mulighet til, og vi har alltid litt kjeks eller is på lager. Sjelden det finnes kaker i mitt hus, men vaffelpressa kan raskt sveives i gang. Helt enig med deg #14! Slik tenker jeg også. Trivelig at folk vil være sammen med oss. Klart vi kan sette av en liten times tid og utsette planene våre noe. Kaffe og te får de bestandig, og jeg finner alltid frem noe is, kjeks eller lignende
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #16 Skrevet 19. september 2012 Så.... kun vann dersom de spør... De må til og med spørre selv ja!? Har erfart dette noen ganger, men da har jeg ikke kommet på unameldt besøk en gang. Føler meg så lite velkommen, og kjenner at jeg mister lysten på å ha noe med vedkommende å gjøre når man blir behandlet slik. Ja de er jo ikke velkommen hos oss da faktisk, så det er det jeg forsøker å hinte til når de ikke forstår det i klartekst (er samme personene som vi har sagt ifra til flere ganger at de må ringe før de kommer.) Flere ganger vi bare har måtte avvise i døra da vi var på vei ut for å gå en tur. Ikke om vi gidder å endre planene våre bare fordi de fikk et innfall... Om du ikke ville ha hatt kontakt med meg om du ble behandlet slik når du kom på uanmeldt besøk hos oss -ja da er det kanskje like greit. Jeg skrev at jeg ikke kom på uanmeldt besøk - dvs at vi hadde avtalt dette lenge i forveien! Ja ser det nå -beklager- leste litt fort og sett i kontekst av det jeg hadde skrevet trodde jeg du snakket om uanmeldt besøk. Faktisk så elsker jeg å ha besøk -bare det er avtalt! Inviterer ofte venner til mat og andre ting så det er ikke slik at jeg er en poddesur enstøing De på vår alder kommer så å si aldri uannmeldt, kun en som har gjort det. Ellers er det de voksne/eldre i familien som aldri hører etter eller tar hintet. Ikke noe vi er plaget med i det store og hele men liker det ikke...
Kliko Skrevet 19. september 2012 #17 Skrevet 19. september 2012 Servere ikke så veldig mye om de kommer uventa, men gjerne litt kaffe / saft til barna om de vil det. Kan skjære opp litt frukt eller lage noe mat, men det er kun hvis det er barn her da. Har besøk hele tida, så om vi skulle servert noe hele tida hadde jeg feita opp hele vennegjengen min tror jeg =p
*Yuna* Skrevet 19. september 2012 #18 Skrevet 19. september 2012 Kaffe, te eller brus. Har sjelden kaker, kjeks osv. Vet jeg om besøk kjøper jeg inn noe
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #19 Skrevet 19. september 2012 Det kommer ann på når de kommer. De får middag hvis det er middagstid, om ikke annet kan jeg altid slenge sammen en suppe til forrett om vi trenger mer mat enn jeg har beregnet. Kommer de om kvelden får de gjerne noe fra fryseren og ellers blir det gjerne brød eller rundstykker med pålegg. Tilbyr som regel saft eller vann utenom måltidene.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 19. september 2012 #20 Skrevet 19. september 2012 Te eller kaffe. Kanskje jeg baker noen muffins om de er fler:) Tarjo bare 3 min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå