Gå til innhold

Termindato!


VestlandsPrøver

Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke helt dette m termindato! Jeg vet jo, med 100% sikkerhet når siste mens var, men har til nå fått 3 ulike datoer! De spriker ikke mer enn 4 dager totalt, men er jo forskjell på hvor langt jeg har kommet etter de ulike datoene! Så spørsmålet er, skal jeg rette meg etter mensen eller etter termin når jeg ser på hvor langt jeg er på vei? Syns det blir veldig rart å si at jeg er lenger på vei enn det som er teknisk mulig og syns det heller er bedre at jeg ender skjevt på slutten siden han uansett selv bestemmer når han vil ankomme, men samtidig vil jeg jo gjøre det riktig i forhold til undersøkelser og slikt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du forholder deg KUN til datoen som blir satt på UL rundt uke 18. Fire dager forskjell, er ikke mye.

 

Mensdatoen er det man går ut ifra før uke 18. Siden ikke alle sykluser er like, vil ikke nødvendigvis mensterminen være korrekt. Om du hadde EL på dag 11, vil termindatoen bli en annen enn om du hadde el på dag 18 (begge er like mulig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dermed hopper jeg plutselig 4 dager frem på kalenderen altså?? Gjør jo ingenting det for da er jeg allerede kommet over halvveis!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har innretta meg etter UL-termin nå, selv om jeg vet akkurat når befruktning skjedde (prøverør) så endte jeg opp med å få flytta termindato fra 10. til 5. februar, kommer litt an på hvor fort egget festa seg og begynte å utvikle seg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...