Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Mannen er borte i den perioden jeg har termin, så blir nok til å føde alene. Jeg har ikke lappen, så har tenkt mye på hvordan jeg skal komme meg til føden. Det går buss herifra til sykehuset hvert 15 min, så det er ikke noe problem, men tenker at det kanskje blir litt teit å stå på bussen å puste og pese Har ingen kjenninger her, da vi nettop har flyttet. Det gjør at jeg ikke har noen jeg kan ringe heller. Det er også svindyrt for taxi, og sykehuset dekker ikke det. Vil heller ikke vente så lenge at jeg må få ambulanse! Hva ville dere gjort?
bobbelfru Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 Det første jeg hadde gjort er å ikke ta sogene på forskudd. Er det noen naboer du kan snakke med? Siden du sier det gåt buss hvert 15. min regner jeg med at du bor i en litt større by/plass. Har du skjekket hva det koster med drosje? Jeg mener helt personlig at det må du ta deg råd til. Ta bussen med smerter er jo ikke noe gøy. det heller. Eller så må du ringe ambulanse sånn er det jo bare om du er alene. Eller kan du reise hjem til en slekning der du kommer fra siden du er alene? Eller foreldrene dine. Kanskje du vil ha med deg mammaen din eller pappaen din? ei venninde? Uansett Lykke Til
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 Haha, ja vi tok faktisk buss til føden. Hadde ikke lappen noen av oss, så dukket opp på bussen med fødebag, stellebag og bilsete! Huff, ler mye av det nå! Jeg hadde time til igangsetting, så det var jo svært annerledes. Jeg er enig med hun over her, ikke ta sorgene på forskudd! Dessuten syns jeg du skal ta deg råd til taxi, det er jo bare EN gang. Kan ikke være sååå dyrt?
marsgutt 2013 Skrevet 18. september 2012 #4 Skrevet 18. september 2012 sikker på at du ikke bare må betale for egenandel for drosje. snakk med nabo om di ikke har mulighet for og kjøre også. vet ikke hvor lang tid det tar med bussen fra der du bor. men litt kipt hvis ting plutselig tar seg opp der og du må føde på bussen.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #5 Skrevet 18. september 2012 Jeg hadde uten tvil tatt drosje til føden hvis ikke mannen kunne vært med. Det hadde aldri falt meg inn å ta buss til føden, uansett. Hvis ikke du har penger til å ta drosje, må jeg helt ærlig så at jeg ikke skjønner hvordan du kan ha råd til å få en baby i det hele tatt, selv om det kan gjøre veldig rimelig.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #6 Skrevet 18. september 2012 Forresten, hadde jeg vært naboen din så hadde jeg sluppet alt jeg hadde i hendene for å kjøre deg til føden:) De fleste er veldig grei, og avviser nok ikke ei dame som skal til å føde!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #7 Skrevet 18. september 2012 Tror ikke du skal satse på bussen altså! Du vet aldri hvor fort fødselen går. Tenk hvis vannet plutselig går på bussen? Kjenner du virkelig ingen i nærheten der du bor som kan stille opp for deg? Eller kan du ikke dra hjem til familien din i den perioden mannen din er borte, sånn at du har noen i nærheten når fødselen starter? Du høres ut som en tøff dame, så du klarer deg nok fint, men synes det er litt trist for deg at du skal være helt alene når fødselen inntreffer...
babysyk_74 Skrevet 18. september 2012 #8 Skrevet 18. september 2012 jeg måtte ta taxi til føden da mannen min var syk da jeg skulle føde.jeg måtte da bare betale egenandel,men dette er 15 år siden og vet ikke åssen reglene for egenandel er nå.Men jeg ville ha spurt lege/jordmor om hvordan regelverket er.Er ikke sikkert at formen er så bra at du klarer å ta buss da fødselen setter i gang.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #9 Skrevet 18. september 2012 Jeg skulle gjerne reist hjem til familie, men får ikke lov til å ta fly lengre. Klarer heller ikke å sitte på toget i 24 timer, da jeg har mye vonder og er sliten. Må bare tenke litt fremover, tar ikke noen sorger på forskudd. Vet ikke om jeg tørr å dinge på døren til naboen, men får se hvor det bærer hen Koster ca. 400 kr med taxi til sykehuset, men må innrømme at jeg synes det er kjipt å bruke så mye penger på drosje. Har ikke med at jeg ikke har råd til det for deg som lurte, men tenker bare at det kanskje finnes noen andre alternativer som jeg ikke har tenkt på Skjønner at jeg bare skal utelukke bussen altså.. HI
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #10 Skrevet 18. september 2012 Jeg skulle gjerne reist hjem til familie, men får ikke lov til å ta fly lengre. Klarer heller ikke å sitte på toget i 24 timer, da jeg har mye vonder og er sliten. Må bare tenke litt fremover, tar ikke noen sorger på forskudd. Vet ikke om jeg tørr å dinge på døren til naboen, men får se hvor det bærer hen Koster ca. 400 kr med taxi til sykehuset, men må innrømme at jeg synes det er kjipt å bruke så mye penger på drosje. Har ikke med at jeg ikke har råd til det for deg som lurte, men tenker bare at det kanskje finnes noen andre alternativer som jeg ikke har tenkt på Skjønner at jeg bare skal utelukke bussen altså.. HI hadde tatt buss selv jeg om jeg ikke hadde blitt kjørt av en kollega! Han bare spurte om det var noe han kunne hjelpe meg med, kjøre meg til sykehuset for eksempel (han visste jeg ikke hadde lappen) så jeg måtte baaaaare ringe! Hadde også sett for meg buss. Men det går an å snakke med føden om å ikke utsette det til siste liten med å komme. Vanligvis når riene begynner får du høre at du må holde ut litt til osv... Hvis de er klar over at du skal ta buss så får du sikekrt komme inn med en gang det starter, tror du ikke?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #11 Skrevet 18. september 2012 Jeg tenker at 400 kroner er fryktelig lite penger for den tryggheten det vil gi å kunne ringe akkurat når det passer deg, og å slippe å ta hensyn til noen andre når du står der med rier. Når det er sagt, så tok vi både buss og trikk til sykehuset da vi skulle ha førstemann Vi bodde i stor by, og hadde ikke bil. Det kostet 600-1000 kroner med drosje, og vi kjente ingen vi kunne be om å kjøre. Så jeg stod på bussen med rier, fordi INGEN VILLE REISE SEG! Mannen min var på nippet til å eksplodere, tror jeg Men jeg hadde svake rier, da. Skulle inn fordi jeg hadde hatt rier lenge, og fordi vannet hadde gått. Så var ikke kjempevondt, liksom. Da hadde vi tatt drosje! Lykke til! Du høres tøff ut! Jeg hadde aldri i livet født alene!
Chezka Skrevet 18. september 2012 #12 Skrevet 18. september 2012 Du får selvsagt dekket drosjeutgifter. Du må kun betale en egenandel.
happiness4life Skrevet 18. september 2012 #13 Skrevet 18. september 2012 Vi tok bussen til føden. Skulle bli satt i gang da så det er jo noe annet. Men vannet gikk faktisk et par minutter etter vi gikk av bussen. Hadde jeg fått rier og sånt hjemme hadde jeg takk drosje
Miss Honey Skrevet 18. september 2012 #14 Skrevet 18. september 2012 Mannen er borte i den perioden jeg har termin, så blir nok til å føde alene. Jeg har ikke lappen, så har tenkt mye på hvordan jeg skal komme meg til føden. Det går buss herifra til sykehuset hvert 15 min, så det er ikke noe problem, men tenker at det kanskje blir litt teit å stå på bussen å puste og pese Har ingen kjenninger her, da vi nettop har flyttet. Det gjør at jeg ikke har noen jeg kan ringe heller. Det er også svindyrt for taxi, og sykehuset dekker ikke det. Vil heller ikke vente så lenge at jeg må få ambulanse! Hva ville dere gjort? Hehe ser det for meg.. Jeg er veldig vant til å ta buss og kunne gjerne tatt buss til føden.. Men du vet jo aldri hvordan det begynner. Jeg satt hjemme i 6 timer med 5 min mellom riene (som ikke gjorde vondt en gang) Jeg kjente riene men hadde ikke store smerter før jeg var 7-8 cm. først da begynte jeg litt med lystgass. pustet ikke så veldig heller. er ikke alltid som du ser på film
Dyne&Pute Skrevet 18. september 2012 #15 Skrevet 18. september 2012 Hadde helt klart betalt 400 for å komme direkte til sykehuset.. Å sitte på en buss med rier, og som skal innom alle mulige busstopp.. Aldri i livet Man vet aldri hvor fort en fødsel går heller. Om fødselen starter på natten da? Går bussene da også? Nei, sats på en taxi. Så blir det bare sjåføren du må pese forran
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 18. september 2012 #16 Skrevet 18. september 2012 (endret) Hadde vel ringt en taxi eller ambulansen istedenfor bussen. Hva om du føder i bussen, liksom? Bare ikke opplys om at du er i fødsel om du ringer taxi. Bare si du må på sykehuset, Venninna mi gjorde det og hun opplevde at ingen ville ta denne turen med henne fordi de var redde for at vannet skulle gå inne i taxien eller at de måtte ta imot babyen selv .. Kom tilslutt en nervøs sjel og hentet henne.. Men nå er jeg så trøtt at jeg leste "noen som har måttet tatt å født i bussen", så nå går jeg og legger meg... hehehe Endret 18. september 2012 av Sommerfuggel i vinterland
ma(G)ma med to små :) Skrevet 18. september 2012 #17 Skrevet 18. september 2012 Kanskje sjåføren kan bli med deg på fødselen også? Så slipepr du å føde alene
vaffeljernet <3 Skrevet 19. september 2012 #18 Skrevet 19. september 2012 Jeg tok trikken til føden. Riktignok var mannen min med, så jeg gjemte meg mot brystet hans når de værste riene kom. Der gikk helt greit, men hadde nok aldri gjort det alene.
soleia Skrevet 19. september 2012 #19 Skrevet 19. september 2012 Eg er relativt sparsom av meg, men den drosjeturen hadde eg spandert, ja!
Hybelkanina Skrevet 19. september 2012 #20 Skrevet 19. september 2012 Tror nok jeg hadde vært litt "gæærn" og brukt penger på taxi. Det får være grenser for hvor sparsommelig man skal være i en sånn situasjon. Bussen hadde jeg ihvertfall styrt unna. Alternativt får du kanskje vurdere å sykle?
NormaJean Skrevet 19. september 2012 #21 Skrevet 19. september 2012 400kr? Det er da ingenting i det store bildet. Trodde det var snakk om 1000kr +++ når du skrev svindyrt Ta taxi;)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #22 Skrevet 19. september 2012 Det er da veldig så sammkjørte vi var her da Mulig jeg har teflon hjerne nå, men hvor langt er du på vei HI? Jeg Tok også trikken til sykehuset Men jeg viste egentlig ikke at fødslen var i gang. Jeg var plaget med blødninger i svangerskapet og våkknet med blødning ringte sykehuset og ble bedt om å komme. Så kjørte jeg med tanten min til Ryen og tok T banen ned til sentrum og gikk og byttet til trikken. Hadde ikke med meg noen ting. Mannen min hadde jobbet nattevakt derfor reiste jeg inn alene. Var på sykehuset da Jeg fikk veldig vondt og fikk rier. Da hadden den stakkars mannen min sovet i bare 4 timer før jeg ringte og vekket han. ønsker deg lykke til!
Linerlen og pipipen Skrevet 19. september 2012 #23 Skrevet 19. september 2012 Dette synes jeg du skal spørre legen din om! Han kan skrive ut rekvisisjon for deg. Da betaler du kun en liten egenandel, og returreise er også inkludert!
Linerlen og pipipen Skrevet 19. september 2012 #24 Skrevet 19. september 2012 Dette synes jeg du skal spørre legen din om! Han kan skrive ut rekvisisjon for deg. Da betaler du kun en liten egenandel, og returreise er også inkludert!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #25 Skrevet 19. september 2012 Dette synes jeg du skal spørre legen din om! Han kan skrive ut rekvisisjon for deg. Da betaler du kun en liten egenandel, og returreise er også inkludert! Det sa hun ikke noe om på forrige kontroll, men skal spøre henne neste uke om det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå