Chelseafan Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10045887
Sarabi* Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 Helt enig i at det er trist og forferdelig. Men jeg har bare positivt å si om ahus. Var innlagt der senest i forrige uke med nyrestein og var på både urologisk avdeling og føden om hverandre. Ble utrolig godt tatt vare på og fulgt opp og de hadde veldig god overlapping mellom skiftene. Har vært innlagt 2 ganger før + født tvillinger, mannen har vært innlagt og begge ungene. Alle for forskjellige ting og da vært på ulike avdelinger, og har bare fint å si. Skal også føde der ila 4-6 uker og føler meg helt fortrolig med det.
Chelseafan Skrevet 18. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2012 Er jo bra det da er uansett Glad jeg ikke skal føde der,skjedd altfor mye synes jeg
Mini&Meg Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Nå er ahus under lupen og får masse saker i media, slike dødsfall kan skje overalt. Selvfølgelig er det trist, men det er faktisk ca 300 dødfødsler hvert år så det skjer jo andre steder og.
sjuhu Skrevet 19. september 2012 #6 Skrevet 19. september 2012 (endret) Dere husker kanskje da VG tok opp flere feilbehandlinger i helsevesenet! Det er Ikke bare Ahus!! Ahus slet de første 9 månedene i 2011 pga lav bemanning, ledelsen på Ahus prøvde hele tiden å få gjort noe med det og de ansatte jobbet som de best kunne- den som har feilen her er helsesørøst, samt helseministeren, altså den øverste ledelse og ikke Ahus i seg selv. De havnet i en tragisk situasjon, men nå er bemanning på plass, og rutiner skjerpet, så ingen skal være redd for å havne på Ahus fremfor andre sykehus lengre. Endret 19. september 2012 av sjuhu
verdens heldigste mamma Skrevet 19. september 2012 #7 Skrevet 19. september 2012 I og med at du (åpenbart) bare kjenner denne saken gjennom tabloid media, burde du la være å uttale deg. Alle er selvsagt enige i at det er grusomt trist at noen mister sitt nyfødte barn, men å konkludere med at det er sykehusets feil etter kun å kjenne sørgende, desperate foreldres beretninger i VG er helt feil!
Mini&Meg Skrevet 19. september 2012 #8 Skrevet 19. september 2012 Det er jo ikke lenge siden det var sykehuset i Drammen ( iallefall i Buskerud) som var i media. Det skjer ikke flere dødfødsler på Ahus enn andre steder, det er bare at i 2011 skjedde det hendelser som omtales som unaturlige dødsfall.
Gjest Ballongmamma Skrevet 19. september 2012 #9 Skrevet 19. september 2012 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10045887 Det er voldsomt mange poster der du mener ting er fryktelig og forferdelig! Og hva er egentlig vitsen med å poste denne linken? Tenk hvilken bekymring du skaper hos enkelte som kanskje gruer seg til fødsel fra før.
M+M+baby2012 Skrevet 19. september 2012 #10 Skrevet 19. september 2012 Jeg fødte på ahus og et kjempe fornøyd verdens beste jordmor og oppfølging. Hadde lang vannavgang og ble satt igang ble tatt så godt vare på
Anna1981 Skrevet 19. september 2012 #11 Skrevet 19. september 2012 For noen år siden var det sykehuset i Fredrikstad som fikk mye negativ oppmerksomhet i media pga bla. mange dødfødsler. Selv om én slik tragisk sak på Ahus har vært i media de siste dagene betyr ikke det at det ikke er trygt å føde der.
Mini2012+happysurprise2013 Skrevet 20. september 2012 #12 Skrevet 20. september 2012 Kjempe trist, og helt forferdelig..MEN dette skjer overalt, ikke bare ahus. Jeg fødte der i juni og har bare positive ting å fortelle. Tøff fødsel og ei jente som måtte være på nyfødt avd for å overvåkes, men. Jeg var aldri redd. Ble godt ivaretatt! Blir Ahus neste gang også!
selma07 og engel Skrevet 20. september 2012 #13 Skrevet 20. september 2012 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10045887 Det er voldsomt mange poster der du mener ting er fryktelig og forferdelig! Og hva er egentlig vitsen med å poste denne linken? Tenk hvilken bekymring du skaper hos enkelte som kanskje gruer seg til fødsel fra før. Det er faktisk mange av oss her inne som har mistet enten i magen, under fødselen eller etter.. Det er grusomt, og en virkelighet som vi må forholde oss til. Dere som ikke har opplevd det må også forholde dere til at det er noe som skjer og som kan skje... Så å ta HI her for å poste det her for å skape frykt syns jeg er litt tåpelig.. Dessuten vet jeg at mor til den lille ikke ønsker at det skal bli en sånn sak her inne.. Tenk dere litt om...
selma07 og engel Skrevet 20. september 2012 #14 Skrevet 20. september 2012 Men det skjer nok mye på alle sykehus... Jeg har holdt på å blø ihjel der to ganger, først under fødselen til femåringen min, så under fødselen til min lille engel,,, Når babyen din dør, og det er en sykehustabbbe så finnes det ikke ord for følelsene man har...
minønskespire Skrevet 20. september 2012 #15 Skrevet 20. september 2012 Du skaper fryt hos gravide, ved og poste noe slikt! Tenk litt etter, tror de fleste sykehus har gjort sine tabber. Dette er media og de får lesere ved og hause opp en slik sak!
selma07 og engel Skrevet 20. september 2012 #16 Skrevet 20. september 2012 Du skaper fryt hos gravide, ved og poste noe slikt! Tenk litt etter, tror de fleste sykehus har gjort sine tabber. Dette er media og de får lesere ved og hause opp en slik sak! Denne siden er også for de som har mistet babyen sin, enten i magen eller etter, og det må også de som er gravide akseptere! Denne saken er ikke hauset opp av media, det er foreldre som som snakker om sorgen sin over å ha mistet barnet sitt! Ha litt takhøyde for andre som har opplevd det vi alle frykter!
minønskespire Skrevet 20. september 2012 #17 Skrevet 20. september 2012 Jeg vet mye om den frykten, så det er sagt!
selma07 og engel Skrevet 20. september 2012 #18 Skrevet 20. september 2012 Jeg vet mye om den frykten, så det er sagt! Frykten vet vi vel alle mye om.. Men heldigvis går det bra m de fleste! Men det må være plass også for oss som har mistet uten at vi blir angrepet m at det er for å skape frykt hos gravide... Vi forteller vår historie..
Mini&Meg Skrevet 20. september 2012 #19 Skrevet 20. september 2012 For min del handler det ikke om at selve historien skaper frykt, men rett og slett hvordan HI legger ut om hvordan hun legger frem at Ahus skal være så mye verre enn andre steder. Man er ikke fritattfra å oppleve forferdelige hendelser uansett hvor man skal føde. Her er en hendelse tatt fra føden fordi det har skjedd flere hendelser ved andre avdelinger ved sykehuset også, ikke fordi det skjer mer på fødeavdelingen der enn andre steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå