Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 I barnehagen.....synes påkledning er vanskelig nå på høsten.
Puppemamma Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Tskjorte. De får heller kle på ullklær utenpå og parkdress/regndress ytterst hvis det blir for kaldt.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 I dag var det bare 5 grader ute her i dag tidlig og de har turdag i barnehagen, så begge barnehagebarna fikk på seg ull/superundertøy underst. Ene med fleecedress over, andre med ulldress over, og så regntøy utenpå siden det regner.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Ull, joggedress, fleece også regntøy? Det blir for varmt i varmegrader altså.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #6 Skrevet 19. september 2012 Dem tar jo av de vanlige klærne i bhg og så har fleece oppå ullklærne. Og nei du, det er ikke for varmt. Prøv å gå selv i regnvær uten ull under og gjerne 2-3 timer på rad. Regntøy er kald!!
rosa*blå+rosa i nov -12 Skrevet 19. september 2012 #7 Skrevet 19. september 2012 Jeg jobber i barnehage og har også sønnen år der. Jeg pleier å sende han i joggebukse og tynn genser og så sender jeg med ullundertøy som han skifter til. På avdelingen jeg jobber på har vi spurt etter ullundertøy til barna nå. Bor i rogaland med 10 grader og det bøtter ned, ungene blir våte etter kort tid, og da er det kaldt og ekkelt med bomull under regntøyet.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #8 Skrevet 19. september 2012 Her har det værst så kaldt som 2 minus en morgen og da fikk de på strømpebukse og ulltrøye. Ellers så ser vi det litt an fra dag til dag.. er det 10 pluss når vi våkner så har de bare på vanlige klær, ikke strømpebukse eller ull. Men de har selvfølgelig liggende både strømpebukse, ulltøy og tykke jakker osv i bhg. Synes det er en vanskelig årstid, er bare 1-2 uker siden vi sendte med kjoler og shorts
MamaLadyBug Skrevet 19. september 2012 #9 Skrevet 19. september 2012 Det er kjølig, blåser kaldt og er vått etter regnvær i natt. Begge barna skulle på tur i dag og er kledd deretter. 2åringen har på strømpebukse og tynn genser under fleecen og 5åring har forede bukser og fleecejakke. VI har superundertøy, ulltøy og fleece liggende i bhg. Parkdresser og passende skotøy også. Så satser på at bhg er i stand til å kle dem etter været så lenge de har alt tilgjengelig. Her starter vi gjerne å bruke strømpebukser av bomull når det er mellom 5 og 10 varme. Ull og superundertøy når det er kaldere. Kommer litt an på vind og vær utenom gradene. Så lenge jeg kjenner vinden gjennom buksa når jeg går ut så gjør barna mine det også. Og de skal tross alt være ute endel mer enn det jeg skal. Da er det strømpebuksetid;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå