Gå til innhold

Dum-snille meg!!!:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 7 mnd. har jeg jobbet 6 dager i uken-8 timer hver dag. Jeg er så sliten!

Gikk rett fra permisjon og til denne stillingen(som jeg egentlig har drømt om lenge).

Jeg måtte ta alt eller ingenting................det er snakk om 2 stillinger, men ene måtte jeg si opp, det går bare ikke..men så er det jo det at: jeg sa opp for over 1 mnd. siden, men sa det var greit at jeg kunne jobbe til noen andre kunne ta over. Nå har han funnet noen som kan ta over, han har hatt opplæring i noen dager, men enda ikke "i stand" til å begynne...(sikkert fordi jeg sa at iallefall til 1 oktober Må jeg være ferdig der!)

Jeg kjenner jeg trenger virkelig fri en dag nå!!!Har ingen tid med barnet vårt, er ferdig klokken fem, lage middag(seks når man er ferdig å spise), leke litt også begynne med kveldsstell....;(

Skal jeg prøve å "holde ut!" (selv om jeg er så sliten at jeg ser snart flyvende elefanter!!) eller _spørre_ om en fridag?:S

Hva ville dere gjort?(føler jeg blir utnyttet, jeg har alltid sagt ja til alt på arbeidsplassen...)

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ta det opp med jobben du, de kan jo ikke utnytte deg slik heller :-/

Skrevet

Jeg et helt i mot å bruke egenmeldinger når du ikke er syk. Men når jeg leser innlegget ditt så tenker jeg ta egenmelding fra og med i morgen og til og med fredag. Nyt livet litt også :-)

Skrevet

Herlighet. Såklart du ber om en fridag eller to!

Skrevet

kommer ikke til å bruke egenmelding altså :-) vil bare ha en fridag hvor jeg kan gjøre noe sammen med barnet vårt...har jo ikke hatt tid til det på leeeenge....ops lyver litt her nå, hadde faktisk 2 uker ferie i sommer...men ellers har jeg ikke hatt noe fri...

Jeg er sliten og lei... :( kom plutselig på at den fridagen jeg tenkte jeg skulle be om kan jeg ikke ta allikevell pga noe arrangement på jobben(stressa meg som glemte det....uff:( ) jaja, jeg får holde ut til 1 oktober da..

Skrevet

Sak for arbeidstilsynet dette her tipper jeg. Du jobber altfor mye over en tid Dessuten har du sosiale grunner til å nekte mye overtid: du har barn. Nå må du passe på deg selv så du ikke møter veggen, det koster og familien din blir berørt. Ta tak i det og snakk anonym med arbeidsstilsynet eller din fastlege.

Skrevet

Hadde arbeidsgiver presset meg på det der viser så hadde jeg glatt tatt ut egenmelding noen dager.

Skrevet

vil ikke dra arbeidstilsynet inn i dette siden jeg selv sa det var ok- ingen har jo tvunget meg til å ta begge stillingene:S

Jeg føler jeg har fått kort lunte etter jeg begynte å jobbe slik,og ja som du sier så går det utover familien:-( ikveld sa jeg til samboer gråtende at jeg ville si ifra meg alt, men jeg elsker den andre jobben og jeg trenger jo inntenkt for å få ting til å gå rundt. det blir jo litt bedre når jeg engang blir ferdig med den lille stillingen jeg har...da får jeg iallefall 1 dag fri.....uff føler jeg syter så nå...

Skrevet

det er jo egentlig min feil at jeg enda jobber der hvor jeg sa opp for over 1 mnd. siden....jeg var jo så dumsnill å sa "jajaja det går bare fint, jeg kan jobbe til du finner noen og får gitt opplæring...MEN til oktober Må jeg være ferdig!!!."

(jeg hadde opplæring 3 dager, noe jeg syntes var evig nok, mens den personen som læres opp nå ha hatt fleeeere dager, og flere blir det...............................)dumme dumme meg!!!

kan noen lære meg å si nei!!?

Skrevet

noen som forresten vet om man har krav på noe ferie når man er nylig begynt i jobben?(jeg fikk jo 2 uker uten å spørre da, men....)

Skrevet

Siden det allerede er en person er begynt og har hatt en del opplæring burde du si at nok er nok, eller du kommer til å bli sykemeldt pga du klarer ikke mer. Sett foten ned og se hvor deilig det er når det virker:) Om du har hatt din oppsigelsestid, så sier du bare at du ikke kan gå lengre likevel og gir dem en dato og etter da dukker du ikke opp på jobb mer. Tenk på deg selv, det er egentlig ikke noen andre som gjør det skjønner du...alle tenker på seg selv:p Få litt ben i nesa, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...