Gå til innhold

Fordeler med å bo i vertikaldelt bolig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker det ene soverommet! Syns det ser ut som et fint hus :)

Skrevet

Eneste som er ulempen er at det er vertikaldelt. Ville jo helst hatt enebolig, men ganske dyrt i området rundt her.

HI

Skrevet

Fint hus. Ulempen med vertikaldelt er selvfølgelig at det er en fordel med ok naboer. Og selv om dere liker nåværende nabo så er det ingen garanti for at de ikke selger til "naboen fra Helvete".

Skrevet

Vi bor i vertikaldelt bolig, og vi stortrives!!!

Er veldig prisgitt naboene dine da, men vi har verdens søteste småbarnsfamilie som naboer, og barna der er i samme alder som våre. Kjempegode venner er de, og ungene flyr ut og inn her.

Dessuten syns jeg det er litt hyggelig med litt lyd i veggen. Er ikke så mye vi hører til hverandre, men trappeoppgangene ligger vegg-i-vegg og da kan vi høre at noen går der, samt at ene ungen min har vegg mot soverommet til to av deres, og de har noe bankesignal-opplegg på gang :-)

Skrevet

Var et veldig fint hus.

Vi bor i en vertikaldelt bolig og koser oss veldig! vi "deler" bolig med et vennepar av oss. då sette fungerer veldig bra for oss. Vi har samme tun, men sann jeg ser det på bilde så har dere adskilt. :) tror det er lurt.

Jeg er enig med Zebrah om at dersom naboene seller så vet du jo ikke hvem som blir nye naboer, og det er ikke sikkert dere går like godt overens.

Du spør etter fordeler.. men jeg må bare komme med to negative ting:

1. Det kan vere lytt.. forhør deg med hvordan huset er delt. Vi har ekstra plater med et luftrom i mellom, men vi hører barna (skrik) igjennom.

2. forhør deg med forsikringsselskapet.. vi måtte bytte forsikring i å med at den vi hadde ikke godtok at den andre eigeren hadde et annen selskap. Så vi måtte finne et selskap som godtok vertikaldelt bolig, eller at begge eiere hadde det samme :)

Lykke til med huskjøp! :) :)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet
Eneste som er ulempen er at det er vertikaldelt. Ville jo helst hatt enebolig, men ganske dyrt i området rundt her. HI

Hei, skjønner det kan være kjipt med vertikalt delt bolig, men jeg har bodd sånn hele mine barndom og mye av min ungdom. og jeg elsker mitt barndomshjem! Mamma og stefaren min bor der enda og jeg håper de bor der alltid. Tenker aldri over at det er noen under oss.

de har felles forsikring utenpåhuset, altså skallet, men hva de enkelte har inni, har ingen brydd seg om. Men jeg vet ingenting om det altså.

Vet bare at huset var fint! Nydelig peis, ikke tenk på at det er vertikalt, om dere får godt naboforhold er det mye som kan gjøres. Separate innganger osv..

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...