Gå til innhold

bunad

attpåklatt 75

Anbefalte innlegg

Skrevet

kunne tenkt meg å hatt ett prosjekt i vinter. og x-svigermor mente je burde tatt på meg å brodere bunad. (ikke montering).. Hun har gjort det i mange år, og har erfaringa som skal til. og jeg kunne komme til henne for råd og hjelp hvis jeg skulle trenge det..

MEN det er jo liksom ikke bare å gå inn på husfliden og si "hei, jeg har aldri brodert noe for dere før, men har dere en bunad jeg kan brodere i vinter ?"

Dere som har gjort det, hvor startet dere liksom?? Har ikke råd til å kjøpe meg noen bunad selv, så blir ikke noe eget prosjekt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OG en ting til, dere bunaddamer... hvor mye kan en ta for det. veit hu tar 3500 for brodering, og 6000 når hu både broderer og monterer,, men er det normal pris? dette er bunader ala gudbrandsdal, vestoppland, lundeby osv..

Skrevet

får en "bestillinger" om en tar kurs? hun jeg snakker om skulle veilede meg om jeg lurte på noe

Skrevet

evt om noen har tips til bra nettsider for "bunadinteresserte". altså type forum, ikke bare husflidsider

Skrevet

Hvis du aldri har sydd bunad før får du nok ikke sy for noen. Du må bestille en bunad fra Husfliden, den får du ferdig opptegnet og klippet, men du må bestille i en størrelse. Slike pakker koster noen tusenlapper avhengig av hvilken bunad.

Selve kurset koster ca 1500-2000 kroner.

Bunadssøm er ikke noe enkle greier, og du lager ingen pen bunad sånn helt automatisk. MEN, det er moro altså!

Skrevet

Nå kan jeg bare snakke for meg selv og min bunad... jeg kjøpte materialet for å brodere selv og til min bunad kom dette på 19000 kr. Det er da kun for materialet... jeg ville aldri latt noen jeg visste ilke hadde brodert bunad før å brodere til meg og ta betalt for det. Hvis du trenger tidsfordriv kan du vel brodere en duk eller flere og gi bort i gave...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...