Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Må vi ha utført mekling før jeg kan søke OS, eller er det kun for å få den ekstra barnetrygden? Jeg ringte inn for å få en time, og de kunne gi oss en tidligst i starten av neste mnd.. Her går jeg da uten jobb, minste ungen er 4 mnd bare, så det er ikke så lett å komme seg ut i jobb med det første, og den såkalte samboeren min bestemte seg for at vi var ferdig i helga, og flyttet ut.. Med andre ord, jeg skulle gjerne hatt OS fra denne mnd av :-/ Og til alle dere som sier "jeg vet vi vil holde sammen for alltid", se ikke det som en 100% sikkerhet.. Så dum og blåøyd var jeg også...
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 Må vi ha utført mekling før jeg kan søke OS, eller er det kun for å få den ekstra barnetrygden? Jeg ringte inn for å få en time, og de kunne gi oss en tidligst i starten av neste mnd.. Her går jeg da uten jobb, minste ungen er 4 mnd bare, så det er ikke så lett å komme seg ut i jobb med det første, og den såkalte samboeren min bestemte seg for at vi var ferdig i helga, og flyttet ut.. Med andre ord, jeg skulle gjerne hatt OS fra denne mnd av :-/ Og til alle dere som sier "jeg vet vi vil holde sammen for alltid", se ikke det som en 100% sikkerhet.. Så dum og blåøyd var jeg også... Du må ha meklingsattest for å kunne søke om stønader som enslig forsørger. Og det er 3 måneders behandlingstid på NAV
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 Du må ha meklingsattest for å kunne søke om stønader som enslig forsørger. Og det er 3 måneders behandlingstid på NAV Takk for svar. Da serdet jo lovende ut for oss her :-/ Huff.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #4 Skrevet 18. september 2012 Ring og spør på nav, jeg mener bestemt søsteren min søkte stønadene så fort mannen hadde registrert seg på ny adresse hos folkeregisteret også ettersendte hun meklingsattesten. De får jo ikke behandlet søknaden din uten meklingsattest, men jo flere papirer som allerede er registrert på navnet ditt jo mindre er det som skal inn når alle papirene er i orden. Om du ikke har foreldrepenger og sitter alene med en unge på 3 mnd tror jeg faktisk du kan få låne penger på nav også, siden det jo er 100% sikkert at du vil få overgangsstønaden og også vi få etterbetalt fra søketidspunktet vil de kunne betale ut på forskudd som et "lån" så dere slipper sulte ihjel. Ring nav i morgen.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #5 Skrevet 18. september 2012 Ring og spør på nav, jeg mener bestemt søsteren min søkte stønadene så fort mannen hadde registrert seg på ny adresse hos folkeregisteret også ettersendte hun meklingsattesten. De får jo ikke behandlet søknaden din uten meklingsattest, men jo flere papirer som allerede er registrert på navnet ditt jo mindre er det som skal inn når alle papirene er i orden. Om du ikke har foreldrepenger og sitter alene med en unge på 3 mnd tror jeg faktisk du kan få låne penger på nav også, siden det jo er 100% sikkert at du vil få overgangsstønaden og også vi få etterbetalt fra søketidspunktet vil de kunne betale ut på forskudd som et "lån" så dere slipper sulte ihjel. Ring nav i morgen. Takk for svar til deg også. Det er meg, ungen på 4 mnd, og en unge på 2 år.. Jeg har jo husleie på 4500,- og trenger mat.. At han som bestemte seg for at han ikke ville ha familie plutselig, ikke klarte å tenke såpass på ungene sine, og gi meg det minste heads up er meg totalt ufattelig. Får ringe NAV så fort de åpner i morgen tildig å forhøre meg hva jeg kan gjøre i denne situasjonen nå..
happiness4life Skrevet 18. september 2012 #6 Skrevet 18. september 2012 NAN sa til meg det var behandlingstid på 3 mnd men det gikk igjennom på under 1 mnd. Jeg søkte i slutten av juni(min sønn er født i mai) og fikk OS for april, mai, juni og juli, i slutten av juli.
happiness4life Skrevet 18. september 2012 #7 Skrevet 18. september 2012 NAN sa til meg det var behandlingstid på 3 mnd men det gikk igjennom på under 1 mnd. Jeg søkte i slutten av juni(min sønn er født i mai) og fikk OS for april, mai, juni og juli, i slutten av juli. HAHA! NAV skal det jo stå! MME på hjernen
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #8 Skrevet 18. september 2012 NAN sa til meg det var behandlingstid på 3 mnd men det gikk igjennom på under 1 mnd. Jeg søkte i slutten av juni(min sønn er født i mai) og fikk OS for april, mai, juni og juli, i slutten av juli. HAHA! NAV skal det jo stå! MME på hjernen Hehe Godt det er flere av oss Om det er sjanse for at det kun kan bli en mnd venting, så skal vi jo klare oss, jeg har heldigvis spart en del penger før jeg mistet jobb pga at firmaet gikk konkurs.. Hvertfall, i verstefall går det ann å høre med utleier om jeg får betalt halve leia nå og halve neste mnd.. Men får ringe NAV og høre hva de sier i morgen..
BellaSuz Skrevet 18. september 2012 #9 Skrevet 18. september 2012 Må vi ha utført mekling før jeg kan søke OS, eller er det kun for å få den ekstra barnetrygden? Jeg ringte inn for å få en time, og de kunne gi oss en tidligst i starten av neste mnd.. Her går jeg da uten jobb, minste ungen er 4 mnd bare, så det er ikke så lett å komme seg ut i jobb med det første, og den såkalte samboeren min bestemte seg for at vi var ferdig i helga, og flyttet ut.. Med andre ord, jeg skulle gjerne hatt OS fra denne mnd av :-/ Og til alle dere som sier "jeg vet vi vil holde sammen for alltid", se ikke det som en 100% sikkerhet.. Så dum og blåøyd var jeg også... Du må ha meklingsattest for å kunne søke om stønader som enslig forsørger. Og det er 3 måneders behandlingstid på NAV Riktig som sagt ovenfor her, men hos meg var det ikke mer enn 3-4 ukers behandlingstid, slik at jeg fikk etterbetalt iallefall barnetrygd og stønad til barnetilsyn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå