Gå til innhold

Hva tenker dere om....

Anbefalte innlegg

Skrevet

en trebarnsmor på 42 år som ikke kan NOE data.

Hun kan ikke søke frem nettsider, ikke sende mail og ikke bruke nettbank.

Er ikke det MEGET spesielt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei synes ikke det,er jo ikke sikkert ho er noe særlig intressert

Skrevet

Jo, det synes jeg faktisk er litt spesilelt. Er hun ikke i jobb da? For et minimum av datakunnskaper bør man kunne i en alder av 42 idag.......

Det er ikke det at hun ikke gidder? Kjenner ei som gjerne sniker seg unna sånne ordne-og bestille ting på nettet, når hun kan få andre til å gjøre det for seg:-P Mulig hun bruker det som en unnskyldning?

Skrevet

Nei, ingen unnskyldning her. Hun kan det rett og slett ikke. Jeg lurer på hvordan man kan klare å følge opp barn når man ikke engang kan åpne mailen fra skole, barnehage, div treninger og arrangementer f.eks.

Jeg trodde faktisk at et minimum av datakunnskaper var helt nødvendig i dagens samfunn.

Vi bruker internett mye til å finne svar på ting barna lurer på bl.a.

Men nå sitter jeg og venter på henne for å sende en mail til en ev arbeidsgiver. Hun har vært svært lite i jobb de siste 15 årene, så hun har ikke trengt å følge med på det grunnlaget heller.

Men jeg tviler egentlig på om det finnes NOEN stillinger som har null krav til noen dataferdigheter...

hi

Skrevet
Nei, ingen unnskyldning her. Hun kan det rett og slett ikke. Jeg lurer på hvordan man kan klare å følge opp barn når man ikke engang kan åpne mailen fra skole, barnehage, div treninger og arrangementer f.eks. Jeg trodde faktisk at et minimum av datakunnskaper var helt nødvendig i dagens samfunn. Vi bruker internett mye til å finne svar på ting barna lurer på bl.a. Men nå sitter jeg og venter på henne for å sende en mail til en ev arbeidsgiver. Hun har vært svært lite i jobb de siste 15 årene, så hun har ikke trengt å følge med på det grunnlaget heller. Men jeg tviler egentlig på om det finnes NOEN stillinger som har null krav til noen dataferdigheter... hi

Vel, da ville jeg foreslått et datakurs for henne rimelig fort...:-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...