Gå til innhold

Da har jeg fått en forklaring på hvorfor det gikk galt....


Gjest Lindus :) 1 SA + 1 MA

Anbefalte innlegg

Gjest Lindus :) 1 SA + 1 MA

Jeg har skrevet her tidligere om at jeg hadde en missed abortion og fødte en død liten gutt da jeg var 17 uker på vei.

 

Jeg hadde en muskelknute som satt på bakre livmorvegg, den var ca 5 cm stor. Vanligvis pleier dette å gå helt greit ift svangerskap. Men mitt lille befruktede egg klarte å velge å feste seg akkurat på muskelknuten, og dette har ført til svikt i morkaka...både dårlig blodgjennomstrømming og infarkt.

 

Det var ikke noe galt med den lille gutten, takk og lov. Godt å vite at det ikke var skade hos fosteret.

 

Det er veldig sjelden at dette skjer to ganger, men det er så klart en liten risiko ved et evnt nytt svangerskap. Men gynekologen jeg går til er verdens beste! Jeg vil få meget tett oppfølging fra positiv test og hele svangerskapet, ekstra kontroller og ekstra ultralyder, og blodprøver ved behov.

 

Tok innvendig ultralyd i dag, 16 dager etter fødselen. Alt så helt fint ut i livmoren, har fortsatt to små muskelknuter. Og jeg er allerede tilbake i normal syklus, da han kunne se at jeg hadde eggløsning fra venstre eggstokk og at livmorslimhinnen var i ferd med å bygge seg opp igjen. Hurra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nestegang:)

Så godt med en forklaring!! Og godt å vite at msn får god oppfølging!

 

Jeg var på første ul i dag etter min ma i uke 17. Alt så fint ut og hjerte slo:) fikk med blodfortynnende og ny ul time om 2 uker. Krysser fingrene!

 

Hvis du har el er det jo bare å satse på:)

Endret av Nestegang:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Trulte med to små

[quote name=Lindus :) 1 SA + 1 MA' timestamp='1347976396' post='144557380]

Jeg har skrevet her tidligere om at jeg hadde en missed abortion og fødte en død liten gutt da jeg var 17 uker på vei.

 

Jeg hadde en muskelknute som satt på bakre livmorvegg, den var ca 5 cm stor. Vanligvis pleier dette å gå helt greit ift svangerskap. Men mitt lille befruktede egg klarte å velge å feste seg akkurat på muskelknuten, og dette har ført til svikt i morkaka...både dårlig blodgjennomstrømming og infarkt.

 

Det var ikke noe galt med den lille gutten, takk og lov. Godt å vite at det ikke var skade hos fosteret.

 

Det er veldig sjelden at dette skjer to ganger, men det er så klart en liten risiko ved et evnt nytt svangerskap. Men gynekologen jeg går til er verdens beste! Jeg vil få meget tett oppfølging fra positiv test og hele svangerskapet, ekstra kontroller og ekstra ultralyder, og blodprøver ved behov.

 

Tok innvendig ultralyd i dag, 16 dager etter fødselen. Alt så helt fint ut i livmoren, har fortsatt to små muskelknuter. Og jeg er allerede tilbake i normal syklus, da han kunne se at jeg hadde eggløsning fra venstre eggstokk og at livmorslimhinnen var i ferd med å bygge seg opp igjen. Hurra!!

 

Jeg ser dette er endel mnd siden. Trist å høre om at du mistet barnet ditt!

 

Jeg lurte på en ting ang muskelknuter, er det vanlig å fjerne de eller skal de bare være der?

 

Håper du lykkes snart igjen, om du ikke allerede er blitt gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...