Gå til innhold

Noen som har blitt gravid med kobberspiral?

Anbefalte innlegg

Gjest To tette❤
Skrevet

Hvor langt var dere på vei da dere oppdaget graviditeten? Hva var symptomene deres?

På forhånd takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble ikke gravid med en kobberspiral, men med en mann.

Var 7 uker på vei da jeg fant ut om det. Da var jeg trøtt døgnet rundt og hadde kraftige menssmerter. Kort tid etter dette ble jeg også kvalm og hang over doskåla veldig lenge...

Gjest To tette❤
Skrevet

Tusen takk for meget nyttig informasjon, hyggelig du tok deg tida til å svare!

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Syns det er en tråd om dette hver månede plutselig.

Begynner å bli litt betenkt siden så mange her inne tydligvis blir gravid på min valgte prevansjonsform.

Skrevet
Syns det er en tråd om dette hver månede plutselig. Begynner å bli litt betenkt siden så mange her inne tydligvis blir gravid på min valgte prevansjonsform.

Du hører jo bare om de som blir gravide, man hører jo ikke om de som ikke blir gravide ;)

http://no.wikipedia.org/wiki/Pearl_index

Her er en oversikt over hvor sikre prevensjonsmidler er. Grovt sett så kan man se på det om at enten så svikter prevensjonen, eller så blir det brukt feil (p-piller til feil tidspunkt, feks, eller hvis man har diare), lavt tall er bra. Så du ser at kobberspiral er ganske bra! (og på kobberspiral har man ikke brukerfeil eller, utenom at man ikke merker at den faller ut :) )

Kort fortalt vil ca 0,05-3 kvinner bli gravide på et år, av 100 som bruker kobberspiral. Minipille er til sammenligning 0,5-3 :)

Skrevet

Ikke jeg personlig, men mammaen min ble det.

Aner ikke hvordan symptomene hennes var da, for jeg var bare 7 år gammel ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...