Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elevavisen/artikkel.php?artid=10045834 Dette har vi hørt om i åresvis, og politikere og lærere fortviler og lurer på hva som kan gjøres. Dette undrer de på mens de (politikerene) samtidig skjærer ned på matteundervisningen i grunnskolen. I 9 klasse har de tre (!) timer matte pr uke. Dette er fordelt på en dobbelttime mandag morgen, og siste time fredag. Vi vet vel alle hvor tungt det kan være å starte en ny uke etter helgen, og da skal altså en gjeng 14 åringer sette seg til med et av de mest krevende og komplekse faget. Motivasjonen er sikkert helt på topp, kan jeg tenke meg Det eneste som slår det er vel siste time fredag - da man lengter mot helg og bare vil bli ferdig med undervisningen. Jeg mener at minstekravet burde være 5-7 timer matte pr uke - gjerne i dobbelttimer så man får tid til å fordype seg litt. Lærerene fortviler da de ikke har mulighet til å hjelpe alle som har behov. Matte er jo et fag det er kjempeviktig å henge med i - faller man av lasset er det svært vanskelig å ta seg inn igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå