jeem Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Planlegger dere hva dere skal ha til middag hver dag, og følger dere denne listen? Jeg føler det er litt mer oversiktlig å greit å ha en plan. Hva syns dere?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 I perioder har jeg ukesmeny ja og stort sett følges den hver dag. Veldig greit når jeg prøver å holde meg til 2 handledager i uka.
Major HotLips Houlihan Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 Ja, det har vi. Veldig greit og oversiktlig også slipper man å finne på noe til middag hver dag, det står jo allerede der
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #4 Skrevet 18. september 2012 Syns det er mye enklere å iKKE ha en plan, for da kan jeg bruke rester osv i kjøleskapet for å lage middag. Planlegger kanskje 2 middager, også den 3 dagen prøver jeg å bruke opp ingredienser som er til overs...
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 18. september 2012 #5 Skrevet 18. september 2012 Planlegger hva vi skal spise den kommende uka, men ikke hva vi skal spise hver dag.. Handler inn en gang i uka, så jeg må nesten planlegge litt
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #6 Skrevet 18. september 2012 Nei. Jeg er veldig glad i å lage mat, men gjør det etter innfallsmetoden. Vi handler stort en gang i uka, fyller fryseren med kjøtt, fisk og grønnsaker. Fyller kjøleskapet med salat, grønnsaker mm. Og så lager jeg det vi har lyst på til middag:-) Bruker lang tid om jeg kan det, lager noe kjapt på travle dager...
jeem Skrevet 18. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2012 Hvordan ser en typisk ukemeny ut for dere? Hva vektlegger dere i ukemenyene? Bare pris,eller variasjon mellom kjøtt/fisk osv? Her er variasjon viktig, samt grønnsaker/salat til hver middag. Slik er denne ukens plan hos oss: Mandag: (i går) woka grønnsaker med vegetarkjøttdeig ( ny og kjempegod!), salat og creme fresh. Tirsdag: Ovnsbakte kyllinglår med blomkål/brokkoli grateng og salat. Pest vedsidenav. Onsdag: Hjemmelagde fiskekaker, woka grønnsaker, hjemmelaget hvit saus og coscos til. Torsdag: Lam i lårskiver med pastasalat og hjemmelaget brun saus til. Fredag: Ovnsbakt laks med salat og blomkål/brokoli grateng vedsidenav. Creme fresh og mango/karri saus til Lørdag: Taco. Søndag: Stekt kylling med fullkornsris, salat og hjemmelaget peppersaus.
Blåbærmuffins Skrevet 18. september 2012 #9 Skrevet 18. september 2012 Lager en ca-plan. Handler inn for opptil to uker av gangen så er lurt å ha en plan så vi får brukt opp ingrediensene og slipper å kaste.
Blåbærmuffins Skrevet 18. september 2012 #10 Skrevet 18. september 2012 (endret) Denne uka: Mandag: Lettsaltet torsk med hvitsaus og broccoliblanding. Tirsdag: Kyllingfilet med pesto, salat og fetaost (hadde salat i helga som vi må spise opp). Onsdag: Laksefileter stekt i folie i ovnen med brokkoliblanding og rømme. Torsdag: Lettsaltet torsk igjen (har 7 kg i fryseren så må få spist litt av det lager kanskje en slags grateng eller noe. Fredag: Taco eller nachos. Reiser bort i helga så har ingen planer da Vi legger vekt på variasjon og å ha mye fisk. Spiser så "rent" som mulig. Ikke økologisk nødvendigvis, men rene matvarer som ikke er for mye behandlet. Lager det meste fra bunnen av uten at det betyr timevis på kjøkkenet hver dag. Går ofte like fort å lage ting fra bunnen som å lage fra pose Endret 18. september 2012 av Blåbærmuffins
Blåbærmuffins Skrevet 18. september 2012 #11 Skrevet 18. september 2012 PESTO, ikke PEST. Haha! Nam, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå