Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Min treåring har spist det meste av hva han har fått servert siden han begynte med fast føde. Nå har han derimot nesten sluttet å spise. For noen uker siden begynte han å nekte å spise. Bruker innmari lang tid og er ukonsentrert når han spiser. Kan bruke en time på ei skive til frokost. Leker med maten og i ene øyeblikket er den en bil, i neste en rakett. Middag har blitt et lite mareritt! Er minimalt som går ned. Sutring ved bordet og masete, fortvilte foreldre... Han kan ta en bit av noe, så ser det ut som maten vokser i munnen på han og han nekter å svelge. Kan sitte med maten sluk i laaang tid. Tilslutt må han få spytte ut, ellers brekker han seg. Han er ca 1 m og 15 kg. Så er ikke liten eller tynn. Men det er nok fordi han inntil for noen uker siden spiste greit. (har jo tullet litt med bordet før dette også, men ikke så ille som nå) Dere som har erfaring og evt har vært i kontakt med hjelpeapparatet; hva anbefaler de at man gjør? Jeg er i utlandet nå, og over en mnd til, så vanskelig å ta kontakt med helsestasjon akkurat for øyeblikket...
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #2 Skrevet 18. september 2012 Hvis det er noe som er oppstått nylig syns jeg det er litt tidlig å oppsøke "hjelpeapparatet". Alle barn har matlyst som går opp og ned og ingen har vondt av et dårlig kosthold innimellom. Mest trolig retter det på seg om dere ikke stresser med det. Min 3 åring har alltid vært slik du beskrivr din gutt er nå. Jeg har prøvd mye, men kommer ingen vei. Så jeg har sluttet å stresse med det. Lett for at man ødelegger mer ved å gjøre styr ut av det.
stearin Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 Hva enn du gjør bør du ikke vise din frustrasjon eller irritasjon over at han ikke spiser. Har dessverre ingen andre råd enn dette, for jeg har bare en toåring som er voldsomt kresen. Her pleier familie, tanter, onkler og besteforeldre å trå inn om de er på besøk og frøkna ikke ønsker noe som helst. De klarer ved lureri, bestikkelser og slikt å få min datter til å spise, det er metoder jeg ikke ønsker å bruke selv:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå