Gå til innhold

Visdomstann:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som har trukket/operert ut visdomstann når man var gravid? Jeg var hos tannlegen i dag pga tannverk, det viste seg det at den ene visdommstannen min er på vei opp og den vokser inn mot en annen tann som det er et stort hull i!!:( Så hun kunne ikke gjøre noe før i morgen. Jeg gruer meg så j*vlig mye!!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk et stort hull i min visdomstann når jeg var gravid rundt uke 28. De ville ikke trekke den da, men borret og satte i en midlertidig fylling! Lykke til, det går nok fint! :)

Skrevet

Tusen takk! :) Å, da var du heldig! Skulle ønske de kunne gjøre det med meg ogsÅ, men det er sÅ betennt rundt visdomstanna sÅ de mÅ bare fÅ den ut. Like greit, da kan jeg klare Å spise uten smerter ;) + at samboeren kan kun forholde seg til hormonene mine...blir ikke akkurat i bedre humør nÅr man har tannpine pÅ toppen av det hele ;) hahaha

Skrevet

Er det 12 årsjeksla den vokser mot, og er det 12 årsjeksla som det er hull i?

Mine visdomstenner klarer ikke vokse ut, fordi jeg ikke har plass. Men de prøver, så jeg fikk enorme smerter før på høyre side oppe. Jeg dro til tannlegen, og de tok røntgen. Da fikk jeg beskjed om at jeg kunne velge mellom to ting; Operere visdomstanna ut, eller trekke 12 årsjeksla, så visdomstanna ville ta plassen dens. Visdomstennene mine er veldig fine, uten hull og slikt (kan jo bli hull i dem selv før de kommer ut), så jeg valgte selvfølgelig å trekke 12 årsjeksla. Høyre visdomstann oppe er nå på plass, nøyaktig der 12 årsjeksla mi pleide å være!

Så skjedde det samme på andre sida, oppe, så jeg trakk den 12 årsjeksla også. Nå, ca 8 mnd etter, er den godt på vei ut nøyaktig der 12 årsjeksla var.

Visdomstenner er visst fryktelige å trekke/operere ut, så om du får lov, vil jeg virkelig anbefale deg å trekke 12 årsjeksla i stedet for!

Skrevet
Er det 12 årsjeksla den vokser mot, og er det 12 årsjeksla som det er hull i? Mine visdomstenner klarer ikke vokse ut, fordi jeg ikke har plass. Men de prøver, så jeg fikk enorme smerter før på høyre side oppe. Jeg dro til tannlegen, og de tok røntgen. Da fikk jeg beskjed om at jeg kunne velge mellom to ting; Operere visdomstanna ut, eller trekke 12 årsjeksla, så visdomstanna ville ta plassen dens. Visdomstennene mine er veldig fine, uten hull og slikt (kan jo bli hull i dem selv før de kommer ut), så jeg valgte selvfølgelig å trekke 12 årsjeksla. Høyre visdomstann oppe er nå på plass, nøyaktig der 12 årsjeksla mi pleide å være! Så skjedde det samme på andre sida, oppe, så jeg trakk den 12 årsjeksla også. Nå, ca 8 mnd etter, er den godt på vei ut nøyaktig der 12 årsjeksla var. Visdomstenner er visst fryktelige å trekke/operere ut, så om du får lov, vil jeg virkelig anbefale deg å trekke 12 årsjeksla i stedet for!

Det stemmer at det er 12 årsjekselen den vokser mot og at det er i den det er hull i. Tror jeg skal tekste tannlegen min og høre om det kan gjøre det samme med meg! Takk for tipset! :)

Skrevet

Jeg trakk en visdomstann for et par måneder siden, når jeg var 22 uker på vei. Gikk helt fint det. Fikk bedøvelse og han trakk tanna ut. Tok fire paracet samme dagen, og sov tre timer etter det hele var overstått. Så følte jeg meg helt fin.

Det var betent rundt tanna, slik at jeg ikke klarte å åpne kjeven lenger enn at jeg fikk tommelen inn mellom fortennene.

Skrevet

Fått snakka med tannlegen? Hva sa h*n for noe?

Skrevet

Hadde også stort hull i den ene visdomstanna når jeg var gravid, var vel rundt 26 uker på vei. Fikk bedøvelse tre ganger og den ble trekt, gikk fint :)

Skrevet

Jeg lever!! :) det gikk veldig bra! Fikk 4 bedøvelser og selve trekkingen tok under ett minutt. Var veldig bra rett etter på, men når bedøvelsen begynte å gå ut så kom smertene. Men med noen paracet så har det gått greit. Jeg er selvfølgelig ømm og sår, ikke rart når de snitter og faktisk tar bort noe av kjevebenet. Han sydde et par sting og de skal jeg ta ut neste uke. Jeg som har tannlege skrekk til 1000 er ikke redd for å gjøre dette igjen. Han var kjempe flink :) Jeg klarer ikke å spise noe som er hardt på den siden foreløpig, men tipper jeg kan gjøre det iløp av en dag eller to :) Jeg klarer vertfall å åpne kjeften :D og null hevelse forresten! :)

Skrevet

ÅÅÅÅ, sÅ bra. Jøss, du var veldig heldig med bÅde tannlege, og antageligvis nerver rundt tanna! MÅtte du trekke vidsomstanna, eller fikk du trukket 12 Årsjeksla?

Skrevet

Jeg måtte trekke visdomstanna siden det vokste skjevt så den måtte trekkes uansett. Føler meg veldig heldig, spesielt i forholdt samboeren min. Han hovna skikkelig opp og hadde smerter lengre enn meg + at de brukte en time på han. Men igjen - han er mann. De bruker å syte ekstra mye ;)

Skrevet

Jaaah, kan'ke høre på mannfolka, de sutrer bare de får en stein i skoen... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...