Gå til innhold

Ekser som er ute etter å ødelegge...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når mor til barnet prøver å ødelegge forholdet deres til far ved å fortelle løgner til dem. Far er verdens beste pappa som gjør alt for barnet sine, men barnet tør ikke fortelle ham noe lenger, eller snakke med ham om ting som blir sagt.. Hvordan få barnet til å åpne seg så man kan rette opp i løgnene?

Ting som kan bli sagt er stygge ting om stemor, ting far har sagt/gjort osv. Alt som blir sagt er løgner. Hun er ute etter å ødelegge for far..

Hvordan gripe tak i dette? å snakke med mor hjelper ikke.. Fvk hjelper heller ikke..

Videoannonse
Annonse
Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Far kan ta kontakt med familivernkontoret og be om råd for hva han kan gjøre videre. Ser at du skriver at de ikke gjør noe, men da ville jeg prøvd å snakke med noen andre der.

Han kan jo også gå til advokat for å få hjelp. Vanskelig så lenge det "bare" foregår skittkasting muntlig fordi det er vanskeligere å bevise dessverre.

Skrevet
Far kan ta kontakt med familivernkontoret og be om råd for hva han kan gjøre videre. Ser at du skriver at de ikke gjør noe, men da ville jeg prøvd å snakke med noen andre der. Han kan jo også gå til advokat for å få hjelp. Vanskelig så lenge det "bare" foregår skittkasting muntlig fordi det er vanskeligere å bevise dessverre.

Takk for svar.. Vi har prøvd det meste.. Lurer egentlig mest på hvordan vi kan gå fram til barnet for å få det til å åpne seg, og fortelle hva som foregår, slik vi kan avkrefte ting som har blitt sagt, og gjennopprette tilliten vi en gang hadde..

Vanskelig situasjon..

Skrevet

Har dere konkrete ting som dere vet er blitt sagt?

Vanskelig situasjon for det er viktig at barnet ikke blir et mellomledd i en konflikt også...

Tror jeg ville prøvd å ha god dialog med barnet på helt vanlige ting først og når kommunikasjonen er blitt bedre så vil kanskje barnet åpner seg mer på egenhånd og at dere da kan ta tak i de tingene som er løgn. Bare fortell barnet hvor glad dere/faren er i det og vis det så mye som mulig. Vis at dere er der om det er noe.

Her tror jeg dere må vise fremfor å fortelle at far ikke er slik som moren fremstiller det. Men ikke prat negativt om moren til barnet.

Skrevet

Ja, vi har konkrete ting vi vet har blitt sagt, og det ramler ut et og annet ut av barnet innimellom, men uansett om vi avkrefter det, og motbeviser det moren har sagt, fortsetter barnet å sluke rått det moren sier. Dette har pågått over flere år, og vi har aldri sagt noe stygt om moren til barnet, for vi vil verken synke til hennes nivå eller skade barnet noe mer.

Skal nevnes at mor er en mester i manipulering. Så det kan ta tid før barnet ser hva som er "rett og galt" i denne situasjonen. Jeg synes det bare er så fortvilende på fars vegne at han som er så glad i barnet skal få det i mot seg pga mors hevngjerrighet.. :/

Takk for råd :)

Skrevet

Huff, ingen enkel situasjon dette...

Håper dere finner en løsning snart, for det er ikke bra for verken barnet eller faren at ting er som de er nå...

Lykke til :)

Skrevet

Dette er skadelig for barnet, jeg hadde seriøst vurdert en bekymringsmelding til bv.

Mor skal beskytte og ta vare på ungen , ikke skremme vettet av det.

Hadde jeg vært far, ville jeg heller prøvd meg på omsorgsovertagelse, så får mor heller ha samvær med tilsyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...