Gå til innhold

Ringe føden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 41+2 og temmelig lei... Har hatt masse kraftige og ubehagelige kynnere den siste uken, og nesten hver kveld/natt har jeg kjent at "nå" skjer det snart. Våkner dessverre (dvs, jeg våkner dersom jeg har vært så heldig å få sovet noe iløpet natten...) like skuffet hver morgen:(

I natt var jeg på do i halv4-tiden, og etter det fikk jeg ikke sove igjen. Hadde helt sinnsykt vondt helt nederst i magen (omtrent bak trusekanten liksom), akkurat som kraftige menssmerter. De begynte svakt, bygde seg opp for så å forsvinne en liten stund, før de kom tilbake på samme måte. Kjente det også litt i korsryggen. Stod opp i halv7-tiden, og har ikke kjent så mye etter det. Har spist mat og fått meg en 2-timers blund på sofaen.

Har kjent liv, men ikke så veldig mye. Har i tillegg et sinnsykt press nedover i underlivet, det er vondt å gå på do og det er vondt å gå generelt. Har også litt økt utflod idag. Det eneste jeg ikke har merket er sammentrekninger i magen, altså kynnere/rier der magen blir hard...

Er dette noe å ringe føden for, eller er det bare å vente til jeg kjenner skikkelige rier?

Er forøvrig 2.gangsfødende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er usikker p.g.a. lite liv så ringer du. Bedre med en sjekk for mye. Lykke til!

Skrevet

Hadde det slikt jeg også. Men ringte ikke føden for var ganske sikker på at de ikke kom til å gjøre noe. Var på kontroll 9 dager over og fikk akkurat den beskjeden jeg viste jeg kom til å få. Både jeg og babyen hadde det for bra for igangsettelse. Så gikk 12 dager over da ble det fødsel pga igangsettelse.

Håper du slipper det og at fødselen starter av seg selv i løpet av noen timer...

Skrevet

Det er liksom det jeg også tenker, at jeg bare kommer til å få beskjed om at de ikke vil gjøre noe. Altså, jeg vet jo at ingen her inne kan svare meg sikkert på hva de vil si på føden viss jeg ringer, men ville høre om noen hadde samme erfaringer... For jeg vet jo liksom at jeg ikke har rier, i og med at jeg ikke har noen sammentrekninger i magen.

Fikk det visst ikke med i innlegget, men der er ikke så lite liv at jeg er bekymret, bare litt mindre enn vanlig...

Håper også at det setter igang snart av seg selv, men har allerede fått time til igangsetting på mandag da:) Så det nærmer seg jo uansett...

Skrevet

Føler med deg. 1mnd siden jeg gikk å ventet.

Merket at hode mitt surret fælt siste uka. Fant stadig en lur grunn til å ringe føden, men ble innhentet av fornuften. Som at i dag hadde det vært lite liv, men for rett etterpå å innrømme til meg selv at det alltid var litt lite på formiddagen. Lurte meg selv til å være mere bekymret for størrelsen av babyen enn jeg egentlig var. Så ble aldri noe telefon til de ;-)

Men hadde jo veldig lyst hver dag at noe skulle skje. Håper det starter av seg selv snart, er jo mye trolig med alle symptomer du har nå.

Skrevet

Netti: Ja, det var godt sagt!;) Jeg "lurer" meg selv til å tro at jeg har grunn til å ringe føden... For sånn egentlig så vet jeg jo at hadde jeg vært skikkelig bekymret så hadde jeg ringt dem, fremfor å stille spørsmålet her inne...;)

Takk for fornuftig svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...