Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 at jeg vil være alene under fødsel? Jeg føler at jeg snyter ham for opplevelsen av å se eget barn bli født, men er nesten 100% sikker på at vårt forhold får seg en knekk hvis han blir med, samt at jeg ikke vil føle meg 100% komfortabel med ham tilstede. Hvordan ta det opp uten å såre ham?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 Knekk? Why? Fordi det hersker oppfatning i hele hans familie om at fødsel er en piece of cake,og han er av samme oppfatning. Føler at han ikke blir noe som helst støtte under fødsel, og at han kommer til å se på meg som en pyse når han ser hvordan jeg takler (eller rettere sagt, ikke takler) smertene. HI
Himmel og hav Skrevet 18. september 2012 #4 Skrevet 18. september 2012 Knekk? Why? Fordi det hersker oppfatning i hele hans familie om at fødsel er en piece of cake,og han er av samme oppfatning. Føler at han ikke blir noe som helst støtte under fødsel, og at han kommer til å se på meg som en pyse når han ser hvordan jeg takler (eller rettere sagt, ikke takler) smertene. HI Kan det ikke hende at når han ser at du har vondt, at han skjønner at det ikke er så lettvint som han har blitt fortalt?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #5 Skrevet 18. september 2012 Jeg vet ikke hvordan du skal fortelle han det, men ville bare støtte deg, for du kommer sikkert til å få mange negative tilbakemeldinger. Min mann ville ikke være med på fødselen, men jeg overtalte han, for jeg ville ikke føde alene. I etterkant av fødselen fikk han nok det som kalles mannlig fødselsdepresjon, og forholdet vårt fikk seg definitivt en knekk, ja. - Og for min egen del, ville jeg kanskje ikke merket en gang om han ikke hadde vært der akkurat under fødselen, så jeg vet ikke om det var så lurt å overtale han...
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. september 2012 #6 Skrevet 18. september 2012 Jeg tror nok at han får seg en realitysjekk hvis han blir med, og ser at det absolutt ikke er noe dans på roser og få en unge. Men, om du sier det slik som du sier det nå, så bør han jo enten ta hintet og heller støtte deg som en skikkelig mann, eller så kan det jo hende han bare syns det er greit?
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 18. september 2012 #7 Skrevet 18. september 2012 Jeg er veldig for ærlig kommunikasjon i forholdet så jeg ville bare sagt det som det var. Han kan ikke vite hva du føler før du forteller det. Det kan jo være at han overrasker positivt hvis dere bare kommuniserer ordentlig? Om han blir med på fødselen eller ikke så burde han være stolt av deg likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå