Gå til innhold

Jeg nekter å flytte med samboer......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg nekter å flytte med samboer til en annen kant av landet, om han ikke gifter seg med meg, eller skriver en vanntett samboerkontrakt, hvor vi deler kostnadder etter % vis inntekt.

Han tjener over 1,5 til 2mill i året, og jeg tjener 380tusen.

Grunnen er at, om han hadde funnet en annen, eller om forholdet vårt skulle blitt ødelagt av en annen grunn, så hadde jeg ikke hatt råd til å bo i denne byen, om han ikke går med på en av mine forslag.

Om vi gifter oss, så er jo det en vanntett kontrakt, men om han ikke vil det, så må vi ha %vis etter inntekt på utgifter, så jeg skal få mulighet til å legge meg opp en god egenkapital.

Jeg kunne heller ikke flyttet tilbake til mitt hjemsted, for det vet jeg han ikke hadde godtatt.

Jeg er nødt for å sikre min egen fremtid.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet
Jeg nekter å flytte med samboer til en annen kant av landet, om han ikke gifter seg med meg, eller skriver en vanntett samboerkontrakt, hvor vi deler kostnadder etter % vis inntekt. Han tjener over 1,5 til 2mill i året, og jeg tjener 380tusen. Grunnen er at, om han hadde funnet en annen, eller om forholdet vårt skulle blitt ødelagt av en annen grunn, så hadde jeg ikke hatt råd til å bo i denne byen, om han ikke går med på en av mine forslag. Om vi gifter oss, så er jo det en vanntett kontrakt, men om han ikke vil det, så må vi ha %vis etter inntekt på utgifter, så jeg skal få mulighet til å legge meg opp en god egenkapital. Jeg kunne heller ikke flyttet tilbake til mitt hjemsted, for det vet jeg han ikke hadde godtatt. Jeg er nødt for å sikre min egen fremtid.

Hva sier han om det da? (for øvrig synes jeg ditt forslag høres rett og rimelig ut. Du ofrer mye ved å flytte til hans hjemplass, så da får han også gi noe tilbake).

Skrevet

Syns det høres ut som en lur ide.

Skrevet

Da hadde jeg nok sattmeg ned og forklart dette med % delingen for han, fått han til å se at du gir opp all din trygghet om du blir med på flyttingen, om det går galt mellom dere, så sitter du igjen uten noe å støtte deg opp til, og med tanke på hans barn (for jeg ser det slik at dere har felles barn?) så bør han kanskje haen vis interesse for at de skal kunne ha det godt også.

Her har vi %deling på utgiftene, ognok så detaljert samboerkontrakt på dette, han tjener 800 000 til 1mill, jeg tjener litt over 300 000, jeg har ingen full utdanning, og må opparbeide meg inntekten, noe jeg allerede gjør (tjente i starten så vidt over 200 000) Han syntes det var rett og rimelig, ikke bare for min sin del, men for trygge rammer for ungene våre.

Skrevet

Vi er gift og deler på alt. Men har skrevet avtale om hva som gjelder dersom vi blir skilt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...