Gå til innhold

Hvorfor har jeg fått denne gaven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt litt på dette, hvorfor?

Jeg kan "se" når andre er gravid, kan "se" kjønn, men skjønner ikke hva jeg skal med den gaven.

Jeg "ser" det ganske tidlig, gjerne før mor vet det sjøl. Så har helt sluttet å spørre om noen er gravid. Jeg "ser" også hvis de strever med å bli gravid, eller er ulykkelig i svangerskapet. Veldig mange er faktisk ulykkelig pga kjønn, dette ser jeg tydelig. Det værste er når jeg vet at det går galt. Kan jo ikke si det til moren heller føler jeg.

Dette skjedde dessverre min beste venninne, husker jeg mislikte å snakke om graviditet, jeg gikk gravid samtidig som henne, fordi det ga meg en ekkel følelse. Med andre elsket jeg å snakke om det undret som skjedde i magen. En gang forsnakket jeg meg og nevnte en felles venninne av oss hadde en så super aktiv baby i magen, jeg beit meg i tungen med en gang. Noen uker før termin døde barnet hennes, etter lite liv i magen.

Min mann har tapt ganske mye småpenger på veddemål om noen er gravid eller tipping av kjønn.

Jeg har til dags dato bare bommet en gang. Det er ei god venninne på 40, som har prøvd i 14 år å bli gravid. Jeg har "sett" henne med ei jente, så var så sikker på at siste prøverør skulle gå rette veien. Dessverre gjorde det ikke det, og det er 2 år siden. Men med en gang slo det meg at jenta jeg har "sett" henne med er eldre, ca 2 år. Så har aldri snakket med henne om adopsjon eller fosterhjem. Men vet nå at det kommer ei jente inn i livet hennes som er litt større enn nyfødte. Gjenstår å se om det blir slik, men er ganske sikker på at jeg har rett...

Men hvorfor har jeg fått denne gaven, hva skal jeg bruke den til? Har aldri turt å nevne det til noen andre enn mannen min. Selv mamma som ofte prater om at pappa har denne evnen har jeg ikke sagt det til.

Hvordan ville du brukt denne "gaven"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ta deg jobb på en fertilitetskinikk og sile dem som kommer til å lykkes fra dem som ikke kommer til å lykkes. Da får klinikken en 100% uttelling og samfunnet sparer masse penger på å utføre prøverørsbehandlinger som er dømt til å mislykkes.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du skal gjøre med gaven. Selv ser jeg også noe, men jeg kan ikke velge om jeg vil se eller ikke eller hva jeg skal se. Jeg vet heller ikke hva jeg skal gjøre med det.

Må jo innrømme at jeg lurer litt på om du kan se over nettet også? I så fall lurer jeg på om jeg kommer til å få flere barn? :-)

Skrevet

Tror ikke gavene, om man velger å kalle det det, nødvendigvis er så nyttige. Jeg har vardøger, hører både ungene og mannen før de kommer hjem, innimellom hører jeg annet besøk også. Jeg hører bilhjul i grusen, smell i bildører, lyd i inngangsdøren mm 5-15 minutter før de faktisk dukker opp. Hva skal jeg bruke det til? Ingenting tror jeg...

Skrevet

Vardøger har jeg og. Telefonen piper 2 minutter før jeg får sms, og den ringer rett før den ringer. Kan også høre besøk som kommer. Ikke akkurat en "gave", men heller ingen plage...

Vet ikke hva du skal bruke de til jeg? Bare la de være? :)

Skrevet
Tror ikke gavene, om man velger å kalle det det, nødvendigvis er så nyttige. Jeg har vardøger, hører både ungene og mannen før de kommer hjem, innimellom hører jeg annet besøk også. Jeg hører bilhjul i grusen, smell i bildører, lyd i inngangsdøren mm 5-15 minutter før de faktisk dukker opp. Hva skal jeg bruke det til? Ingenting tror jeg...

Jeg bruker det til å speedrydde huset :>

Skrevet
Voksent svar.

Hardu noen bedre forslag?

Skrevet
Jeg vet ikke hva du skal gjøre med gaven. Selv ser jeg også noe, men jeg kan ikke velge om jeg vil se eller ikke eller hva jeg skal se. Jeg vet heller ikke hva jeg skal gjøre med det. Må jo innrømme at jeg lurer litt på om du kan se over nettet også? I så fall lurer jeg på om jeg kommer til å få flere barn? :-)

Dessverre, har aldri prøvd å se over nett. Jeg liker å se folk i øynene, ser mye da. Men har fått følelser og sett graviditeter langt langt unna. Men de har jeg kjent godt. Som meg og min søster. Da vi prøvde sa jeg til mannen at jeg var sikker på at de også prøvde og at for dem kom det til å klaffe denne mnd. Det gjorde det for oss også. Så da jeg fortalte at jeg var gravid slang jeg på "Men hvem av oss føder førstæ?" Viste seg at vi hadde termin samme uka, jeg først så hun. Men hu sneik i køen og fikk dagen før meg.

Vardøger har jeg også. Min bestemor kalder det hjelper. De går foran å rydder vei, så er en flott ting å kunne høre hjelperen komme før. Men det blir skummelt når de kommer etter... :(

Tenker om jeg hadde vært født 300 år tidligere kunne jeg gjort litt mere med denne gaven.

Skrevet
Jeg bruker det til å speedrydde huset :>

Så lurt :) He he...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...