Gå til innhold

Arb.giver "gidder" ikke sende inn inntektsopplysninger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det på noen måte straffbart for arbeidsgiver (i dette tilfelle udugelige Dfind Finance) å la være å sende inn inntektsopplysnigner til NAV i forbindelse med beregning av foreldrepenger ved fødsel? jeg har mast i 1 måned nå, har 3 uker til pengene skal utbetales, og pr idag har ikke NAV mottatt noe som helst... Dfind svarer ikke, og tar det tydeligvis ikke så alvorlig - kan de på neon måte "straffes" for det dersom de ikke sender det de sksl og jeg ikke får penger, eller hva skjer da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du spør om vet jeg ikke, men i begge mine svangerskap har jeg levert inn inntekstopplysninger sammen med min søknad om foreldrepenger. Det er et lite ark man printer fra Nav.no og så fyller man det ut sammen med sjefen og ber han signere. Det stod ihvertfall i rettledningen til søknaden at det skulle leveres samlet? Tror ikke min sjef har sendt noe inn til Nav på egenhånd...

Skrevet

OK, jeg fikk nemlig beskjed om at det skulle sendes fra arb.giver, så jeg ga dem beskjed da jeg sendte inn søknaden. De to flrste gangene har dette gått raskt, automatisk og smertefritt men lønnsavdelingen her er udugelig fra før så...

Skrevet

Sjefen min sa at jeg ikke trengte å sende inn noe anng. inntekt for det skulle hun gjøre. Jeg sendte allikevell med kopi av 6 lønnsslipper bare for å ha gjort det. Har ikke hørt noe fra NAV ennå, men det tar vel litt tid......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...