Gå til innhold

Har dere bestemt dere for hvordan det blir med permisjonen?


sologsommer

Anbefalte innlegg

Vi er ikke ferdige enda, men her blir det 80%.

 

Håper på at mannen tar graderet uttak, så vi kan være hjemme frem til bhg. start i 2014.

 

Er vel større sjanse til og vinne i lotto, end og får bhg. plass i jan, 2014 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har nok bestemt oss for 100%, og så tar sambo gradert uttak når jeg går tilbake til jobb. Håper å gå tilbake 40 eller 60% de første månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det har vært vanskelig å bestemme oss siden barnet blir ett år midt i bhg-året. Men nå har vi endelig bestemt oss. Her blir det 100% lønn med 10 mnd permisjon. Bakdelen blir å sende lillegull i bhg når han er så liten(8mnd) Fordelen er bedre økonomi + lettere å starte opp på jobb + bhg-plass til gullet i bhg der jeg jobber:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi valgt 80%. Jeg tar 41 uker permisjon og mannen tar 16 uker på slutten. Samt at vi også har lagt inn litt ferie for å strekke permisjonen litt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt 80%. Jeg skal gå hjemme i 45 uker + 5 uker ferie og siden far er brannkonstabel er han mye hjemme så slipper vi å sende knøttet i barnehage så tidlig. Så utsetter han permisjonen sin til småen er ca 2 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tok meg under et kvarter å fylle ut mitt skjema på skjerm og skrive det ut - da hadde vi jo tatt alle avgjørelser på forhånd, men jeg syntes det gikk overraskende lett. Bare som en liten oppmuntring til dere som skal i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igår printet jeg dem ut. sambo er på jobb og når han kommer hjem skal vi sette oss ned og fylle det ut.

så skal jeg levere dem personlig på nav imorgen.

håper ikke jeg er sent ute... er i min 30. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. jeg håper ikke du er sent ute peanutts82, for da er jeg sent ute også! :P Jeg er 31 uker på onsdag og får ikke sendt inn papirene før etter jeg har vært hos legen igjen og fått bekreftelse på termin (glemte det hos jordmor sist :()

 

Men her er planen iallefall å ta 100% dekning, 35 uker til meg + 5 ferieuker og 3 uker ulønnet på slutten. Samboer tar så ut sine 12 uker + 5 ferieuker på slutten. Hvis jobben godkjenner dette så begynner jeg i jobb igjen 16 september 2013, og samboer 1. januar 2014. Forbeholdt at vi er så heldige å få barnehageplass i januar 2014 da.. Hvis ikke må samboers permisjon kanskje deles opp litt og jeg gå i jobb mindre enn 100% frem til vi får plass. Enda godt at hans permisjon ikke må avgjøres enda! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi shit... bekreftelse av termin ja.. den har jeg helt glemt. og jeg må jo så klart gi det andre skjemaet til sjefen så hun kan bekrefte inntekt. også må jeg hente de siste lønnslippene mine. herregud.

 

kan bare glemme å få levert det til nav imorgen asså. når sambo kommer hjem skal vi snakke om åssen vi skal fordele det. jeg er jo deltidsstudent og har deltidsjobb. alt hos meg er 50/50. hadde jo planer om å gå tilbake til studiene på fulltid til neste høst. og da blir det for mye med 50% stilling i tillegg til fulltid på skole og baby. vil ikke ha baby i barnehage før han er 2 år minst. da jobber jeg heller annenhver helg og leser mest hjemme. de forelesningene jeg ikke kan miste så kommer svigermor til å passe på baby hvis ikke sambo kan. og når jeg er ferdig på skolen vil jeg ha en ny baby :P

 

nei her må det planlegges. :P

 

hva mener du med at hans permisjon ikke må avgjøres enda? har sambo lenger tid på seg til å søke?

 

håper ikke vi er sent ute nei, har hørt at NAV bruker utrolig lang tid på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer må vel ikke sende inn søknad før senest siste dag av mors permisjon. Vi kommer nok til å sende inn i god tid før da, men det er greit å kunne avvente å se hvordan tingene blir først :)

 

Jeg håper ikke nav bruker så alt for lang tid på denne tiden av året. Siden de fleste nå for tiden føder i på sommeren for å rekke barnehageopptaket, så er vel kanskje ventetiden lengre da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igår printet jeg dem ut. sambo er på jobb og når han kommer hjem skal vi sette oss ned og fylle det ut. så skal jeg levere dem personlig på nav imorgen. håper ikke jeg er sent ute... er i min 30. uke.

 

søknaden skal ikke leveres på nav. den skal sendes til scanning for så å bli sendt til saksbehandler. det er 2mnd behandlingstid..så om du skal rekke det burde du sende den snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappapermen skal ikke søkes enda hvis han skal ta den på slutten har jeg fått beskjed om, kun den som omhandler mor. Hvis pappan sender inn papirer nå og ikke skal ha permisjon før juli/august neste år (som er tilfellet her) sa de at han ville få søknaden i retur, og beskjed om at det må søkes senere...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver ut skjema så skal du også skrive ut en forside - der står det adresse.

i see :) har printet ut den ja, så da må den sendes til NAV forvalting da for adressen var et eller annet sted sentrum eller mo i rana om ikke jeg husker feil. da sender jeg den dit. takk takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...