Gå til innhold

Ammehelvete!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver så godt jeg kan denne gangen, men blir så sliten av det!! Ungen sovner bare, etter kort tid på puppen, og jeg må legge henne fra meg for at hun skal "våkne" til igjen. Derav går det MYE tid til amming. Ikveld har hun liggi ved puppen siden halv 9, først nå hadde hun fått nok. Og sånn går de fleste måltidene. Hun er ellers en rolig og tilfreds unge, men føler jeg bruker all min tid på å mate henne. Første ga jeg opp etter noen uker, men han var ikke tilfreds på melka mi i det hele tatt. Det blir ihvertfall siste, etter vel og lenge.. Blir gal snart. Er ikke mange dagene til jeg står for hverdagen alene med bhg-levering osv med eldste. Skjønner ikke åssen det skal gå u forhold til ammingen. Vet jo aldri hvilket måltid hun et fornøyd etter en time eller tre timer!!!!!!

Så what to do??? Vil jo prøve alt jeg kan, men jeg kjenner tankene om å finne fram flaska igjen bare blir mer og mer fristende.. Trenger noen gode ord/råd til å orke å fortsette denne amminga:-(

(jippi, hun våknet igjen nå, mere mat.. Trenger virkelig å gjøre noe annet snart enn å bare amme!!!!!!!!!!!!!!!!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånn de første ukene, og så går det seg til, jeg lover!

Utover det finnes det små triks for å vekke en baby som sovner ved puppen: kil henne under føttene, gni henne litt i nakken eller på øret etc.

Det kan også være verdt å sjekke nakken hennes for låsninger, dersom hun er ganske konsekvent på å sovne ved puppen.

Min første diet i minst 40 min... På hver pupp... Holdt på å bli gal.. Men så plutselig løsna det. Og ammingen gikk knirkefritt til hun sluttet av seg selv rundt 16 mnd. Sp hold ut, det er bare en liten stund nå, som det føles slik. Og plutselig er det glemt.

Skrevet

Hvor gammel er babyen. I 3 uker bare ammet jeg. Syns det å komme seg i dusjen tilogmed ble vanskelig. Mens nå går det flere timer uten noe amming og babyen vil ikke ha pupp hele tiden. Han blir litt sur om jeg legger han til brystet for ofte.

Skrevet

Sånn er det i begynnelsen. Ammet hele kvelden jeg også. Satt og så på TV for å få tiden til å gå. Etterhvert tok det lenger tid mellom hver amming og det var unnagjort på 5-10 minutter. De ammer lenge om kvelden for melka er tynnere og for å lagre opp før natta.

Så keep up the good work! Det er for tidlig å gi seg nå så lenge barnet får nok melk og vokser som hun skal.

Smokk kan være lurt for sugebehovet så hun ikke bruker deg som smukk i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...