Gjest Mentha Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Dobbelt så fin? Da må jo baksten bli over all forventning I alle fall forventer jeg superbakst nå som jeg er full av sprudlende glade bobler og danser rundt på kjøkkenet med målebegre og ingredienser. Og så på en mandag da... Syndig er det! I love it
Gjest sug lut Skrevet 17. september 2012 #2 Skrevet 17. september 2012 Sprudlefin, selvsagt! Jeg blir voldsomt og overdådig sprudlefin av sjampis, i hvert fall, bør drikkes liggende på StHanshaugen under store trær... så baksten blir nok også sprudlefin, men jeg blir veldig nysgjerrig! Kult å bake med, da! Jeg har forøvrig hørt om og smakt vafler med farris i, det ble sykt gode vafler men jeg vet ikke hva farrisen bidro med egentlig.
Gjest Ziva Skrevet 17. september 2012 #3 Skrevet 17. september 2012 Sprudlevin er godt selv på en mandag
Gjest sug lut Skrevet 17. september 2012 #4 Skrevet 17. september 2012 Sprudlefin, selvsagt! Jeg blir voldsomt og overdådig sprudlefin av sjampis, i hvert fall, bør drikkes liggende på StHanshaugen under store trær... så baksten blir nok også sprudlefin, men jeg blir veldig nysgjerrig! Kult å bake med, da! Jeg har forøvrig hørt om og smakt vafler med farris i, det ble sykt gode vafler men jeg vet ikke hva farrisen bidro med egentlig. Og så lang tid tok det før jeg forstod at vinen var til deg og ikke en ingrediens i baksten. Det har vært en laaaang dag, ja.
Gjest Mentha Skrevet 17. september 2012 #5 Skrevet 17. september 2012 Hehe Kan godt slenge en dæsj i baksten og, men er redd det bare smaker litt ekstra gjær da, ettersom det allerede er en gjærdeig. Og en gjærdeig med bobler i tror jeg neppe blir noen suksess. Men jeg skal prøve meg på bakverk a la champagnecupcakes eller noe slikt, det kan nok bli en braksuksess! Bare synd alkoholen forsvinner i stekinga. Ja det er visstnok kjøtt som ikke er bra på en mandag (ifølge kjøttfri mandag), men jeg har ikke smakt noe forskjell på det heller. Sprudlevinen var absolutt godkjent, det var til og med skikkelig sjampanje, og det uten noen som helst god grunn! ...det er vel kanskje den beste grunnen, bare drikke på sjampanje på æsj, for å leke fin frognerfrue liksom, hihi. Bare at på frogner så heter det Cham-pagggggn.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 17. september 2012 #6 Skrevet 17. september 2012 Dobbelt så fin? Da må jo baksten bli over all forventning I alle fall forventer jeg superbakst nå som jeg er full av sprudlende glade bobler og danser rundt på kjøkkenet med målebegre og ingredienser. Og så på en mandag da... Syndig er det! I love it Drit(a)fin!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 17. september 2012 #7 Skrevet 17. september 2012 Det livet du lever Mentha høres veldig idyllisk ut! Du bord med kuer og to menn, har stort kjøkken og en husmorstil til misunnelse!
Gjest Mentha Skrevet 17. september 2012 #8 Skrevet 17. september 2012 Det livet du lever Mentha høres veldig idyllisk ut! Du bord med kuer og to menn, har stort kjøkken og en husmorstil til misunnelse! Ja jeg er alle mammagutters våte drøm. Haha
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 17. september 2012 #9 Skrevet 17. september 2012 Det livet du lever Mentha høres veldig idyllisk ut! Du bord med kuer og to menn, har stort kjøkken og en husmorstil til misunnelse! Ja jeg er alle mammagutters våte drøm. Haha Det tviler jeg ikke et sekund på! Om du oppdrar sønnen din slik, så er han svigermorsdrøm. Så kanskje vi skal møtes om 18 år og spelise våre avkom, min skal bli god til å lage mat, og rydde etter seg jeg lover!
Gjest Mentha Skrevet 17. september 2012 #10 Skrevet 17. september 2012 Det livet du lever Mentha høres veldig idyllisk ut! Du bord med kuer og to menn, har stort kjøkken og en husmorstil til misunnelse! Ja jeg er alle mammagutters våte drøm. Haha Det tviler jeg ikke et sekund på! Om du oppdrar sønnen din slik, så er han svigermorsdrøm. Så kanskje vi skal møtes om 18 år og spelise våre avkom, min skal bli god til å lage mat, og rydde etter seg jeg lover! Ja da må du stille med ei som er god til vasking og rydding, for det er ikke min sterke side, og kommer nok neppe til å bli junior sin heller om han tar etter sin mor!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 17. september 2012 #11 Skrevet 17. september 2012 Det livet du lever Mentha høres veldig idyllisk ut! Du bord med kuer og to menn, har stort kjøkken og en husmorstil til misunnelse! Ja jeg er alle mammagutters våte drøm. Haha Det tviler jeg ikke et sekund på! Om du oppdrar sønnen din slik, så er han svigermorsdrøm. Så kanskje vi skal møtes om 18 år og spelise våre avkom, min skal bli god til å lage mat, og rydde etter seg jeg lover! Ja da må du stille med ei som er god til vasking og rydding, for det er ikke min sterke side, og kommer nok neppe til å bli junior sin heller om han tar etter sin mor! Jeg kan stille med en som kan rydde, og hyre en vaskehjelp en gang i uken. Kan jo si hun gjør det selv så ikke illusjonen brister..
Gjest Mentha Skrevet 17. september 2012 #12 Skrevet 17. september 2012 Det livet du lever Mentha høres veldig idyllisk ut! Du bord med kuer og to menn, har stort kjøkken og en husmorstil til misunnelse! Ja jeg er alle mammagutters våte drøm. Haha Det tviler jeg ikke et sekund på! Om du oppdrar sønnen din slik, så er han svigermorsdrøm. Så kanskje vi skal møtes om 18 år og spelise våre avkom, min skal bli god til å lage mat, og rydde etter seg jeg lover! Ja da må du stille med ei som er god til vasking og rydding, for det er ikke min sterke side, og kommer nok neppe til å bli junior sin heller om han tar etter sin mor! Jeg kan stille med en som kan rydde, og hyre en vaskehjelp en gang i uken. Kan jo si hun gjør det selv så ikke illusjonen brister.. Perfekt Vi får møtes om noen år og diskutere medgift.
Gjest Mentha Skrevet 17. september 2012 #13 Skrevet 17. september 2012 Det er forøvrig oppskrytt å bake på kvelden. Eller, ikke å bake, men man kan jo ikke akkurat proppe seg full av nybakst rett før senga, og så kan man ikke pakke inn ting mens det er glovarmt. Så enten må man sitte oppe og trøkke til det er kaldt, eller så må man gå og legge seg og stå opp til hard og seig "ny"bakst dagen etter. Sukk.
Gjest Mentha Skrevet 17. september 2012 #14 Skrevet 17. september 2012 Æsj, jeg kan bake mer i morra. Sove. Nå.
Gjest sug lut Skrevet 18. september 2012 #15 Skrevet 18. september 2012 .. man kan jo ikke akkurat proppe seg full av nybakst rett før senga. Kan man ikke? Det var nytt for meg, skal prøve å ha det i minnet til julebaksten, så kanskje jeg slipper å gå tilbake til fetebuksene mine til nyttår i år også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå