Gå til innhold

Flytte sammen med barnefar igjen - hva gjør jeg da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet fra hverandre for to år siden, men en svak kveld for snart 9 mnd siden klarte vi å bli gravide igjen. Dette var ikke akkurat planlagt, det var et svakt øyeblikk. (Men barnet er langt i fra uønska av den grunn.)

Vel, i hvertfall... Vi har nå bestemt oss for å prøve på nytt. Tipper han flytter inn ved månedsskifte. Men hva gjør vi da? Han må jo melde flytting, det vet jeg, og jeg må si opp stønadene mine fra nav. Det vi plutselig kom til å tenke på er den meklinga vi var på da vi gikk fra hverandre, angående barna. Må man gi noe beskjed til de? Og, blir det automatisk registrert på han at han plutselig har foreldreansvar igjen? (Tenker da på skatt osv., vet at jeg må ha nytt skattekort da jeg må opp i skatteklasse 1 igjen.)

Håper noen som har vært gjennom dette før vil ta seg tid til å hjelpe meg litt........ :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dra på nav og gi beskje om at du og barne far er blitt sammen igjen og nå flytter sammen. du mister dobbel barnetrygd. får kun den vanlige. du mister overgansstønaden hvis du har den, pass på at nav avlutter utbetalingene hvis ikke må du betale tilbake. dere trenger ikke og melde fra til di dere var på megling hos. foreldreansvaret er jeg ikke sikker på hvordan fungerer, for til oss så sto begge som ansvalige på det. bare at jeg hadde hovedomsorg, men vi hadde delt foreldre ansvar. lag nytt skatte kort som ikke er for enlig forsørger. håper dette hjelper litt.

og lykke til vidre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...