Gå til innhold

Er Aksel et "vestkantnavn" i deres ører?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, egentlig. Eller Østlandsnavn. Det er hvertfall ikke vanlig her jeg bor, på Vestlandet.

Skrevet

Jeg forbinder det med et "gammelmannsnavn" fra bygda i nord-Norge. Var ikke mindre enn 3 gamle kara i nabolaget (nabolaget er altså seks hus og en fjøs) som het Aksel da jeg vokste opp.

Skrevet
?
Trodde det var motsatt, altså østkantsnavn. Men er trønder da.
Skrevet

Det har nok blitt et mer vestkantavn nå i de senere tider. Ser navnet her på vestkanten endel. Fint navn da!

Skrevet

Har vært og er et vanlig navn i bygda der jeg kommer fra. (Helgeland) type oppkalling fra bestefar navn.

Syns det er fint:)

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Kjenner en svært lite sjarmerende narkoman med det navnet, så nei, for meg er det absolutt ikke et vestkantnavn.

Skrevet

Nei, det er mer et tømmerhogger navn, evt. sånn fiskebåtmann med tatoveringer og skjegg.

Skrevet

For meg er det et arbeider-navn, da min oldefar het det og han jobbet på den lokale saga...

Skrevet

Har aldri tenkt på det, er vel et poppisnavn som er likt av breie lag av folket uavhengig av kor ein bur og sosial klasse.

Skrevet

Vi som bor i resten av landet, har ikke noe forhold til dette med østkant og vestkant. Så flesteparten av dine landsmenn har nok ikke dine assosiasjoner, for det er flest av oss :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...