Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Hvor vanlig er dette og hva skal til? Min gutt har blitt sendt til rektor en gang og nesten en annen gang (begynte å grine - slapp) Han tuller da med å lage hermelyder eller le av en kompis som tuller i timen. To ganger har han gjemt seg i buskene og ikke gått inn til til timen da han skulle. Alltid sammen med kompisen. Den ene er ikke bedre enn den andre, de spiller hverandre opp. MEN jeg vil ikke at det skal være sånn! Blir lei meg og sint! Vi er vanlig oppegående foreldre som gir både kjærlighet og grenser. Vet ikke hva jeg skal gjøre... Funker ikke med klistremerke belønning så nå sitter han på rommet mens lillesøster ser barne tv (mistet tv i dag). Er dette noe jeg skal bekymre meg for, eller er det nogelunde vanlig oppførsel av en gutt i 1 klasse?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #2 Skrevet 17. september 2012 Kanskje han trenger litt tid på seg for å forstå at skole er noe annet enn barnehage, og at det kreves mer av ham på skolen? Høres jo ut som det begynner å gå opp for ham, siden han begynte å gråte andre gang. Det er en stor overgang for 6-åringene
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #3 Skrevet 17. september 2012 Har aldri hørt om at en førsteklassing blir sendt til rektor. Og jeg har 3 på barneskolen Beklager å måtte si det,men er det frekk oppførsel så skyldes det som regel hjemmet. Gjerne da hvis barnet har eldre søsken.. ellers får dere ta dere et tak i nakken.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 17. september 2012 #4 Skrevet 17. september 2012 synes det var en voldsom reaksjon på en så liten forseelse som jeg tolker det du skriver som. Trodde vel heller ikke at det var vanlig at 1. klassinger hadde så liten respekt for lærere og ringeklokken, men han trenger kanskje bare litt tid. Belønningssystemet bør være på skolen siden det er der problemet ligger. Skolen bør kanskje prøve å skille disse to, enten ved å flytte en av dem over i en annen parallell, eller ved kontrollere dem bedre i friminuttene. Jeg ville nok ha bekymret meg, men jeg vet ikke om det er noen grunn til det heller.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #5 Skrevet 17. september 2012 Kan virkelig ikke forstå hva vi gjør galt, men ett eller annet må det jo være siden han ikke klarer å la vær å tulle...
Nullstress;) Skrevet 17. september 2012 #6 Skrevet 17. september 2012 Kanskje han sliter med å finne sin plass på skolen/i klassen. Kanksje han blir fyret opp og /eller vi tøffe seg for denne kompisen. Eller kanskje dere bør tenke litt tilbake og gå igjennom atferden han i bhg. Det er som regel i skolealder man oppdager f.eks adhd. Slik var det med min sønn i allefall. Min sønn er en flott, høflig utadvent gutt som slet med å finne sin plass. Slet med konsentrasjon. Fant på ablegøyer for å bli "akseptert", men som selvsagt gav motsatt virkning. Men med en utredning (sier ikke dere må det altså) og samtaler med læreren hans, går alt som smurt nå Vi har óg hatt maaaange samtaler med vår sønn ang det å få seg venner. Han har aldri slitt med det, men så han begynte med nye ting da han begynte på skolen. Har sagt til han at for å få venner bør du heller stille opp, spørre om å være med, ikke være tøysete og ekkel... Osv. Det funket også veldig bra for oss. Nå går han i 4. Klasse, og de er en stooor og flott gjeng med både gutter og jenter. Supert samhold
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #7 Skrevet 17. september 2012 Min gutt er ikke blitt sendt til rektor, men hele første klasse brukte han egentlig på å teste ut lærerne og skolesystemet, han måtte føle på alle grenser. Dessverre var læreren en meget snill, men litt tafatt dame, som ikke tok kontrollen. Hun var utydelig i forhold til regler og grenser, noe som passet min gutt dårlig. I andre klasse fikk han en ny lærer, med mer naturlig autoritet og lederegenskaper, samtidig som hun var flink til å sette spørsmål ved atferden hans. F.eks. "Du er en klok gutt, det vet jeg jo, derfor skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kom inn da klokka ringte. Kan du forklare?" Dette hjalp veldig. Nå går gutten i 4.klasse, og har modnet veldig. Men vi har jobbet systematisk med oppførsel, problematisert atferd, og ansvarliggjort gutten for egne handlinger. Han var også en sånn som raskt lot seg overtale av andre, han fant sjelden på ugagn, men ble med på det andre fant på. Hjemme hadde han overhode ingen problemer med oppførsel. Lykke til! Barn har forskjellig modenhet, og skolesystemet tar ikke hensyn til det enkelte barns utvikling. Har i ettertid tenkt at gutten min har gode egenskaper i at han ikke aksepterer autoriteter uten videre, og at han har litt guts.
Major HotLips Houlihan Skrevet 17. september 2012 #8 Skrevet 17. september 2012 Det høres ut som at læreren må komme opp med noen nye metoder for å takle og forstå ditt barn. Han tester ut og læreren reagerer feil. Det er læreren som må ordne dette, ikke du og ihvertfall ikke barnet ditt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå