cecilies mamma Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 har man da rett på plass i bhg kommende høst? eller vil jeg mest sansynlig risikere å gå hjemme til barnet er 1,5?
Chelseafan Skrevet 17. september 2012 #2 Skrevet 17. september 2012 Må nok det,men er jo sunt for ungen.
cecilies mamma Skrevet 17. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2012 hvordan er egentelig opptakskravene for å få plass i bhg? må ungen fylle 1 år rett rundt juli/august?
løvemamma29 Skrevet 17. september 2012 #4 Skrevet 17. september 2012 barnet må vere født innen 31.august året før.. altså 31.08.12 for å få bhg plass i 2013 31.08.13 for å få bhg plass i 2014... osv om barnet er født febriar 2013, har de ikkje lovmessig rett på bhgplass før august 2014... sjølsagt kan det vere litt forskjellig fra sted til sted om det er ledig... men du har ikkje krav på plass...
cecilies mamma Skrevet 17. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2012 takk for svar! til å få hodepine av dette opptaks systemet deres det meste ordner seg vell
løvemamma29 Skrevet 17. september 2012 #6 Skrevet 17. september 2012 ja det er dumt at man nesten må planlegge når man skal få barn, for at det skal passe inn med barnehageplass... er ikkje alle som har råda til forlenga og ulønna permisjon, og hva som er til det beste for barnet er en anna diskusjon...
visl90 Skrevet 17. september 2012 #7 Skrevet 17. september 2012 Uff... bekymrer meg for dette her kjenner jeg! Her er det nemlig jeg som har hovedinntekten.. hvordan går økonomien opp da, hvis man ikke får barnehageplass før i august når permisjonen er over ved nyttår? Hva lever man på, da? Bor også i Oslo, så det finnes kanskje noe private barnehager.. iiikh, har jo mest lyst til å bare glede meg til baby og ikke bekymre meg for økonomien!
bellybabe Skrevet 17. september 2012 #8 Skrevet 17. september 2012 Her blir det også februarbaby. Og vi må nok belage oss på et par måneder med bare en inntekt + de 5000 i mnd man får i støtte fra staten dersom man er hjemme med en ettåring som ikke har barnehageplass. økonomien vår er stram nok som det er, så vi begynnte å spare med en gang for å ha en liten buffer klar til de verste månedene før bhg start.. lykke til med logistikken
cecilies mamma Skrevet 18. september 2012 Forfatter #9 Skrevet 18. september 2012 tror vi skal sette oss ned og se over hva permisjons ordning vi skal ta en gang til hadde håpet å ta ut 100% lønn og ferre uker, men ikke sikker på om det går da, er det fremdeles noen som trenger dagmamma rundtom? får vell se på alle mulige løsninger som eksistrerer!
Miss 84 Skrevet 18. september 2012 #10 Skrevet 18. september 2012 hva med å bruke dagmamma for et halvt år?
cecilies mamma Skrevet 18. september 2012 Forfatter #11 Skrevet 18. september 2012 for min families del så ville det sans blitt for mer enn noen få mnd og derfor ikke så fristet. har brukt før og heller mindre fornøyd med de dagmamaene jeg har hatt. så da ville jeg helst tatt inn 1-2 dagbarn selv (har meget god erfaring med det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå