Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Jeg er i dag 6 dager på overtid, med alle utfordringer det medfører (sover dårlig, er utålmodig, hormonell, og i det hele tatt ganske sliten...) Familien vår bor 150 mil unna og svigers har bobil. De ringte oss plutselig for en uke siden og sa at de hadde bestemt seg for å ta to uker bobilferie, med den hensikt å ende opp her hos oss siste uka. Jeg kjenner jeg blir helt stressa av tanken på at jeg ikke har født enda, og at de kanskje kommer hit til helga. De er nok sannsynligvis verdens beste svigers, det har ingenting med det å gjøre. Vi har et godt forhold, og de er gode besteforeldre. Jeg vil bare ikke ha noen i huset så tett på og etter fødselen. Storesøster på 2,5 har akkurat begynt i ny barnehage, og tilvenningen der har gått noe trått. Hun sliter nok litt med å finne seg til rette, og det har vært en veldig slitsom periode for oss alle. Hun elsker å være med besteforeldrene sine, men blir ofte veldig, veldig overstimulert, og vi bruker ofte uker på å få henne tilbake i våre rutiner når vi har vært med svigers. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal si eller gjøre med tanke på at svigers er rett rundt hjørnet. Vi hadde på forhånd sagt at vi ikke ønsket besøk av typen bo-hos-oss før 1-2 uker etter fødselen, men nå risikerer vi at de fakstisk er her når det skjer, og iallefall bare ett par dager etter. Jeg føler vi kommer til å ha behov for å bli kjent med den lille selv før alle andre skal buse inne her med meninger og råd. Og ikke minst er vi veldig spent på hvordan storesøster i det hele tatt kommer til å reagere på at det kommer en liten "konkurrent". Vi hadde håpet å få litt tid til å gjøre henne vant med å ikke lenger være alene med oss. Hva hadde dere andre gjort i en sånn situasjon? Det stresser meg noe voldsomt at de snart står og banker på døra vår her....
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #2 Skrevet 17. september 2012 Jeg hadde ikke gjort noen ting, den situasjonen hadde ikke stresset meg. Men tydelig at den stresser deg, og da må mannen din snakke med foreldrene sine og si at de må gjerne komme på besøk, men ved en senere anledning.
tyr82 Skrevet 17. september 2012 #3 Skrevet 17. september 2012 Jeg hadde sagt det som det var! Jeg mener at alle må selv få bestemme hvordan de vil ha det rett etter fødsel og hvor mye besøk de vil/orker å ha. Samme hvor lyst familien har til å se den nye.
Underveis --> Skrevet 17. september 2012 #4 Skrevet 17. september 2012 Hvis dere har et godt forhold, så må det være mulig å spørre om de kanskje kan utsette ferien sin litt, og så forklarer dere (dvs mannen din) at dere ikke ønsker noen hos dere akkurat rundt fødselen. Forklar det akkurat som det er (kanskje minus det med overstimulert storesøster), og si som sant er at man aldri vet hvilken form man er i etterpå, særlig ikke når dere er slitne i utgangspunktet. Tør å sette dere selv først!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. september 2012 #5 Skrevet 17. september 2012 Evt krev at de bor i bobilen sin, og ikke i deres hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå