Gå til innhold

Hva blir det til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger tips. Må være noe enkelt, jeg er i elendig form og orker ikke stå timesvis på kjøkkenet, men ungene må få noe annet enn grandis eller ostesmørbrød.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha bali kyllinggryte i dag. Godt og enkelt!

Skrevet

Rester, lasagne, tortillapizza og pannekaker

ups, det så ikke sunnt ut.............

Ja, ja skolegutten koser seg vel

Skrevet

Steketorsk fra Findus. Overraskende god og lite kalorier :D

Skrevet

Indisk gryte etter oppskrift fra Rema...

Skrevet

Kyllinglår i ovn med stekte gulerøtter, tomat, og ris :)

Skrevet

Hjemmelaget lapskaus, står og putrer nå :)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Selvkomponert grateng med det jeg hadde i hus.

En skinkeboks.

Makaroni.

Grønnsaksblanding.

Hvit saus.

Ost på toppen.

I ovnen på 220 grader sånn ca 20-30 min, til osten har smeltet.

Serveres med grove baguetter eller annet brød.

Skrevet

Kyllingsalat med creme fraich og baguetter

Skrevet

Spar har tilbud på grillet kylling, skal se om jeg klarer å finne på noe godt ved siden av....

Skrevet

Tikkamasala og ris til liten og stor.

Kylling og grønnsaker til meg.

Skrevet

I dag skal vi ha hjemmelaget fiskegrateng, men det tar jo litt tid da. Er ikke så ofte jeg orker å lage det på hverdager, men er hjemme med en halvsyk 5-åring, så har en del tid til overs og fikk laget den tidliger ei dag. Nå må den bare stekes + få kokt grønnsaker til :)

En enkel middag som er noenlunde sunn og veldig rask: Kjøp ferdiggrillet kylling, pommes frites som du hiver i stekeovenen og en ferdigblandet salat til. Omtrent null arbeid :)

Skrevet

Jeg og mannen lagde komper igår, så da blir det komper idag også :)

Men det er jo ikke en "rask og enkel" middag om en lager selv. Men de selger det jo ferdig varmet på butikken...ihverfall her på sørlandet, vet igrunn ikke hvor normalt det er i resten av landet.

Skrevet
I dag skal vi ha hjemmelaget fiskegrateng, men det tar jo litt tid da. Er ikke så ofte jeg orker å lage det på hverdager, men er hjemme med en halvsyk 5-åring, så har en del tid til overs og fikk laget den tidliger ei dag. Nå må den bare stekes + få kokt grønnsaker til :) En enkel middag som er noenlunde sunn og veldig rask: Kjøp ferdiggrillet kylling, pommes frites som du hiver i stekeovenen og en ferdigblandet salat til. Omtrent null arbeid :)

Dette er en god ide, og med litt mer jobb kan denne middagen bli kjempe sunn! Bytt ut pommes friten med hjemmelagde søtpotetstaver. Skrell søtpotet og skjær i staver. Dryss over litt olje, salt og krydder etter smak, og stek i ovnen.

Skrevet

Stekte pølsebiter og potetmos/ris/poteter + grønnsaker eller salat. Frosne grønnsaker f.eks er jo null stress. Ungene blir ihvertfall glade om ikke det er det mest spennende :P

Skrevet

Rester, satt sammen til en pølsegrateng: pølsebiter, makaroni, diverse grønnsaker, hvit saus og revet ost. Hele middagen i en form:-)

Blitt mye tullemat i det siste, med utslitt mamma og kiss-baby. Men de store ungene er veldig fornøyde med de barnevennlige middagene. Gleder meg til overskudd, og matinspiasjonen kommer tilbake:-)

Skrevet

I dag blir det enten pølsegrateng eller stekt kyllingfilet med brokkoli og pastinakk-/potetstappe.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hjemmelaget pasta di parma her.. Guttungen er syk, så da får han yndligs maten, i håp om at han vil spise...

Skrevet

Kokte poteter, stekt laks og raspet gulrot, enkelt og greit. Jeg lager sandefjorsmør til, men vil du har det enda enklere har du bare litt smeltet smør på poteten.

Skrevet

Reinkjøttsuppe ble det her, men det tar jo ganske lang tid da...stått og putret siden kl 11 i formiddag :)

Rask middag: pølser med hjemmelaget mos og stekte tomater til. Skrell og skjær opp potetene i små biter så går det fortere å koke dem :)

Skrevet

Jarlsbergtorsk.

Ha torsk i ei ildfastform. Ha på salt og pepper. Hakk opp en hel purre og ha over. Skjær opp 4 medium Str tomater og legg oppå. Strø jarlsberg ost på toppen og ha over en halv pakke fløte. Sett inn i ovnen på 220 grader i 40 min. Kok opp potet å server til. Nydelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...