Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Vi har ca 40000 netto i måneden, vi har ett barn, og et billån på 150 000 og studielån på 250 000. Vi har fått huslån nå der vi skal betale 12 000 i mnd, men vi er usikre på om dette blir for mye for oss. Vil det gå bra? Eller vil det bli veldig tungt? Ønsker ærlige svar, ikke trØstesvar
LuksusLiv Skrevet 17. september 2012 #2 Skrevet 17. september 2012 Be banken om hjelp til å sette opp et mnd.budsjett, syns det var til stor hjelp for oss når vi skulle ta lån. Lykke til!
Kliko Skrevet 17. september 2012 #3 Skrevet 17. september 2012 Jeg ville fint klart det om jeg hadde vært i deres sko. Men dere kan jo ikke sløse. Et budsjett er veldig greit å ha. Da vet man hva man bruker /kan bruke på alt. Bare å sette seg ned og finne ut hva dere kan bruke på mat, forsikring, lån, mobil, trening, sparing, barnehage, bil osv
Musemor med tre søte små Skrevet 17. september 2012 #4 Skrevet 17. september 2012 Hvor mye betaler dere i måneden på billånet og studielånet? Utfra hvordan renten er nå tror jeg ikke det vil være noe problem, men hva må dere betale dersom renten øker til 8-9% som den var for en 5-6 år siden? Vil dere da klare det? Lån er ikke bare hva man har råd til nå, men man er nødt til å tenke langsiktig.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #5 Skrevet 17. september 2012 Dere får også mindre i skatt når dere har gjeld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå