Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Jeg har et barn på 8 år, som ikke er min nåværende mann sitt barn. Jeg og faren har henne 50/50. Vi bor begge i samme kommune, så hun går på skole her. Vi har funnet drømmehuset/stedet, som vi har veldig lyst på, MEN det er i annen kommune enn her vi bor nå. Er det mulig å få det til å fungere? Det er 2 mil til skolen hun går på, nå har hun 1,5 mil fra oss til skolen, men som sagt i samme kommune. Hun har adresse hos oss. Er det da mulighet for at hun kan fortsette på samme skole, OG ha adresse hos oss, hvis vi kjører/henter henne på skolen?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #2 Skrevet 17. september 2012 Tror nok ikke hun får fortsette i samme skole om hun har adresse i annen kommune. Har du lov til å flytte når dere har 50/50?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #3 Skrevet 17. september 2012 Vi har ikke skrevet under noe avtale på 50/50. Vi har en privat avtale der det står at mor kan flytte hvor som helst i landet med barnet, etter at barnet er 3 år. Poenget er at jeg ønsker ikke at hun skal bytte skole, i tillegg til at jeg ønsker at far skal få ha hun annen hver uke.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #4 Skrevet 17. september 2012 Det er jo ikke hva du ønsker som er viktig her, det er hvordan hverdagen til barnet blir. Forutsetningen for et velfungerende 50/50 deling er vel at foreldrene bor i samme skolekrets og samarbeider bra, så barnet slipper bytte hele vennekretsen når det bytter bolig. Hvor lenge er det greit for ungen å bo 2 mil fra klassekameratene sine og aldri kunne møte de i gata eller sykle til dem? Kanskje er det bedre for henne å bytte skole og få nye venner i nærmiljøet? Jeg synes det høres helt håpløst ut å bytte hjem annenhver uke når de ligger så langt fra hverandre...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #5 Skrevet 17. september 2012 Vi bor nå 15 km unna skolen, og 18 km unna faren. Vi bor i ei lita bygd, det er ingen på hennes alder er, så vi kjører henne til venninene som bor mellom 15-20 km unna, så det vil ikke bli noen forskjell i forhold til det, bortsett fra at hun ikke kan ta skolebuss. Ser at det beste vil nok være å bytte skole, men da kan ikke faren ha henne annen hver uke. Det blir nok så vi blir boende i kommunen vi bor i, men takk for svar:)
Gjest Kornblå Skrevet 17. september 2012 #6 Skrevet 17. september 2012 Bor faren nærmere skolen og vennene hun nå må kjøres til? I såfall ville jeg heller flyttet i den retningen.
Gjest amandine Skrevet 17. september 2012 #7 Skrevet 17. september 2012 Signerer Kornblå. Det er ikke mange årene om å gjøre før jenta ikke lenger vil være hos deg annenhver uke fordi du bor for langt unna skole og venner og omgangskretsen. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller sett etter hus nær pappaen og skolen. Vi flyttet etter min eldstes mamma da eldste var ca 10 år, og hadde derfor mulighet til å opprettholde en nær og god relasjon gjennom tenårene. Vi har hatt kontakt hver eneste dag og er alle glade for det nå i etterkant. 50/50 kan ikke jeg se er en god løsning for barnet uansett, egt, og iallefall ikke hvis man bor langt fra hverandre. Ettersom barna blir eldre er det også en ganske lang periode hvor mamma og pappa må finne seg i å stille bak i køen(vi fungerer hovedsaklig som minibank/sjåfør/kokk), men da er man avhengig av å være der. Være der i de ti minuttene de trenger deg. Og da kan du ikke være to mil unna annenhver uke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå