Gå til innhold

uke 31 og fortsatt ikke sendt inn søknad på permisjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjøre det i uke 28, da hadde jeg time hos lege. Glemte å spørre etter bekreftelsebrev. Var inne uken etter på en glukosebel.test og fikk brevet da.

Har omtrent ligget siden da, helt uten energi.. Regner med jeg kommer meg på nav i morgen, håper bare det ikke er forsent. Men er det ikke slik at man får etterbetalt opp til 3mnd tilbake i tid, fra søknaden er sendt inn? Nå skal ikke jeg i permisjon før i beg av november og har sådann god tid, men de har vel litt behandlingstid..

Tidligere arbeidsgiver skal ha sendt inn lønnspapirene mine rundt uke 26, håper de har gjort det - ellers tar det jo enda lenger tid.

Noen som vet om nav registrerer dette, selv om de ikke har fått søknad om permisjon? Går på dagpenger, så er i nav systemet allerede..

Forrige gang hadde jeg alt på stell i god tid, nå føler jeg alt blir gjort i siste liten.. både det ene og det andre...

Jeg som skulle ta bilder av magen min denne gangen også... 31 uker i morgen, og fortsatt ikke et bilde..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, er uke 33, har heller ikke sendt inn søknaden..

får fullstendig skjema skrekk jeg da.. men har halvveis utfylt skjema i veska,og må huske å få tak i den bekreftelsen på termin,glemte det forrige kontroll,og den før der....

hjernen min er krympet.

Skrevet

Godt det ikke bare er meg.. hehe

Samboeren min sier så fint på jobb at han har en kjerring som ikke virker.. og det har han jo forsåvidt rett i.. :-)

Skrevet

Hvorfor må du gå på NAV for å sende inn søknad? Jeg printet ut skjemaet hjemme og sendte i posten.

Og til #2: Du kan sikkert ringe legekontoret og be om en bekreftelse uten å ha time.

Skrevet

Slapp helt av :)!

Var omtrent i samme situasjon som deg, bare at for min del klarte jeg ikke å karre meg til å sende søknad før rett ETTER fødsel... hurra for effektivitet, liksom!

Men det gikk helt fint. Det eneste som KAN skje, er at NAV ikke får behandlet søknaden før 3 mnd (som er fristen), og du får da ikke penger før. Du KAN altså risikere at du ikke får penger før noen uker etter fødsel, men i mitt tilfelle ble søknaden behandlet ganske raskt.

Lønnspapirer fra arbeidsgiver kan det lønne seg å ringe og spørre NAV om er i orden. Etter at jeg hadde sendt inn min søknad, ringte jeg for å høre om alt var i orden, og det var det da ikke. Arbeidsgiver hadde ikke sendt inn riktige papirer, så dermed var ikke søknaden komplett og NAV kunne ikke behandle den. Men alt gikk greit, da det er som du sier, etterbetaling inn til 3 mnd.

Ellers kjenner jeg veldig til den der "siste liten"-mentaliteten med nummer to... hadde det akkurat på samme måten!

Men få sendt inn søknad nå du, så får du det ut av verden - og rug godt de siste ukene! Snart i mål :)!

Skrevet

Bare et tillegg: husk at helsekortet for gravide (kopi av dette) er nok å sende med søknaden :)! Trenger ikke ekstra bekreftelse fra lege!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at kopi av helsekortet ikke var nok, men nå har jeg no fått brevet fra legen, må bare få det avgårde.

Hadde printeren hjemme fungert, eller hadde jeg vært i jobb, kunne jeg bare lagt det i en konvolutt og sendt det i posten ja... Jeg må ut for å få printet dette, så da kan jeg likegodt ta det på nav og få levert det personlig:-)

Skulle jo selvfølgelig fått ordnet printeren, men det er visst fryktelig vanskelig........

Skrevet

Det tar dessverre oftere lengre tid før søknaden blir registrert i datasystemet. Send søknaden direkte til skanningadressen på forsiden. Det går mye kjappere!

Skrevet
Jeg fikk beskjed om at kopi av helsekortet ikke var nok, men nå har jeg no fått brevet fra legen, må bare få det avgårde. Hadde printeren hjemme fungert, eller hadde jeg vært i jobb, kunne jeg bare lagt det i en konvolutt og sendt det i posten ja... Jeg må ut for å få printet dette, så da kan jeg likegodt ta det på nav og få levert det personlig:-) Skulle jo selvfølgelig fått ordnet printeren, men det er visst fryktelig vanskelig........

Det var rart! Burde jo ikke være forskjellig praksis på dette!

Er vel et "kriterie" av man skal være over uke 28 når man sender inn kopi av helsekortet, men det er du jo. Det var iallfall ikke noe problem da jeg sendte inn for et halvt år siden!

Skrevet
Jeg fikk beskjed om at kopi av helsekortet ikke var nok, men nå har jeg no fått brevet fra legen, må bare få det avgårde. Hadde printeren hjemme fungert, eller hadde jeg vært i jobb, kunne jeg bare lagt det i en konvolutt og sendt det i posten ja... Jeg må ut for å få printet dette, så da kan jeg likegodt ta det på nav og få levert det personlig:-) Skulle jo selvfølgelig fått ordnet printeren, men det er visst fryktelig vanskelig........
Det var rart! Burde jo ikke være forskjellig praksis på dette! Er vel et "kriterie" av man skal være over uke 28 når man sender inn kopi av helsekortet, men det er du jo. Det var iallfall ikke noe problem da jeg sendte inn for et halvt år siden!

Jeg gikk inn på søknaden for å skrive den, og der står det at om man sender inn søknaden mer enn 6 uker før permisjonen starter, måtte man sende den inn en gang til? (inntekstopplysningene tror jeg det var)

Kan ikke huske det sto det sist..

Nå fant jeg også at det sto kopi av helsekortet var gyldig som bekreftelse. Rart at ikke man kan få samme opplysning når man snakker med de...

Skrevet

Jeg spurte og fikk beskjed om at kopi av førstesiden på helsekortet var nok, så lenge man hadde vært til lege/jm etter uke 26.. Jeg sendte inn her om dagen og er lenger på vei enn deg :P Fikk raskt svar om innvilget permisjon :) Så det ordner seg nok ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...