Gå til innhold

Inspirert: dere som sender barna på "vannkoppbesøk"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bryr dere dere i det hele tatt om det syke barnet som blir tvunget til å motta besøk, når barnet muligens ikke er i form, helst vil sove osv? Eller tenker dere bare på at deres barn skal bli smittet, uansett om dette barnet har lyst på besøk eller ikke?

Jeg hadde IKKE satt pris på besøk da jeg var syk og dårlig. Og heller ikke hadde tvunget mitt barn til å motta besøk da barnet var dårlig. Heldigvis har mine alt hatt vannkopper. Hvis neste unge får vannkopper og folk prøver å renne ned dørene her, så får de kontant nei. Syke barn trenger fred og ro.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke dratt på slikt besøk, men kan fortelle at ikke alle er syke når de har vannkopper.

Jenta mi var ikke noe syk. Hadde kun masse prikker.

Hun hadde blitt veldig glad for besøk for det var ulidelig kjedelig for henne å være hjemme.

Skrevet

Selvfølgelig spør man foreldre om det er greit, om barnet er i form god nok til å ville ha selskap en liten stund. Man trenger seg da ikke på syke folk som ikke vil ha besøk! Men syke barn blir jo ofte utålmodige og leie selv om de er syke (når de ikke er på det verste) og da kan det jo være greit med besøk en liten stund.

Jeg ble forøvrig sendt på "vannkoppebesøk" da jeg var liten, men ble aldri smittet. Fikk det først da jeg nærmet meg 30..... tro meg, det er ikke noe man unner noen!! Så mine barn vil nok bli sendt på "vannkoppebesøk" om det skulle passe slik, fordi jeg håper de får det som barn.

Men hvis det er slik at noen blir rent ned av besøk så er jeg enig med deg at det ikke er riktig. Det er kun de aller nærmeste og beste venner det evt ville vært aktuelt å dra til/få besøk av.

Skrevet

Mine barn har ikke vært syke overhodet når de har hatt vannkopper og holdt på å kjede vettet av seg fordi de fikk "portforbud" i en uke av smittevernhensyn. De var sjeleglad for alt det besøket de kunne få..

Men hadde barna ligget som slakt på sofaen med høy feber hadde vi selvfølgelig ikke tatt imot besøk, og det var heller ingen som kom uten å først spørre om det var greit.

Skrevet

Mine eldste var ikke litt syk en gang da de hadde vannkopper, eller ene var en tanke slapp ene dagen før det brøt ut, men det var det. De løp rundt som noen tornardoer inne, og heldigvis hadde vi hage de kunne være i ute slik at de fikk ut litt energi.

Små barn som får vannkopper pleier ikke så bli noe videre syke, det er vel nettopp derfor mange vil at barna skal få vannkopper når de er små. Nå har jeg aldri sent mine på vannkoppe-besøk da, men jeg hadde ikke hatt noe i mot det om noen ville hjem til mine da de hadde det. De hadde bare blitt glad for besøk ;)

Skrevet

ikke mange blir allmtent syke av vannkopper, min jente kjedet livet av seg da hun ikke fikk leke med andre på en uke, hadde satt pris på besøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...