Gå til innhold

Tidlig UL ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nestegang:)

Vårt baby var kun 7mm da vi var på ul 7+3. Spurte om det ikke var litt lite, men legen sa det var helt normalt. Tror kanskje nr. 1 var ca like stor på ul i uke 7, men kjenner jeg er litt stressa nå for at fosteret kanskje var litt lite.

Hadde MA sist gang og er livredd for ny ul i uke 9+5!

Annonse

Jeg var på UL 7+1 og spiren var kun 4mm. Hjertet slo og alt så bra ut. Men var jo ikke større enn 6+1. Vi regnet på det og det stemte bra ut i fra positiv el test nr. 3. Hadde jeg sluttet å teste etter første positive el-test hadde jeg fått skikkelig angst. Så hadde sen eggløsning vil jeg tro. Passet perfekt ut i fra det. Du kan ikke være litt kortere på vei kanskje da? Jeg skal på ny ul i uke 9 for å sjekke. Hehe...vi skaper oss litt nye bekymringer også med disse tidlige ul. ;)

Husk på at dere som har laget spiren på "gamlemåten" kan ha hatt EL på et senere tidspunkt, som Surra sier - dere vet jo ikke når befruktningen skjedde eller når egget festet seg.

I tillegg er det så greier vi måler så tidlig, og det betyr at feilmarginen er ganske stor når lengden på embryoet måles.

Så lenge hjertet slo og alt annet så fint ut (fosterhule, plommesekk, livmor etc) så er det bare å glede seg :-)

Ja enig med deg MK73.

Har resonnert meg frem til mellom 17 - 22 mai som termin.

Men jeg vet at sex var 27/28 august. (2 dager på rad er jo rekord for oss ha ha)

Men eggløsning var mest sannsynlig 26.08. wild guess....

Sist mens var 10.08.

Er ikke sikker i forhold til terminkalkulatorer som mener at unnfangelsen var den 24.08. vi hadde ikke sex da eller i uken før det. Når jeg tenker etter så hoppet vi i halmen før mensen 10.08.

Så det er veldig veldig forskjellig.

Tisset positivt i starten på uken etter sex skjedde 27/28.08. Var veldig overrasket at det ble positivt så tidlig.

Skulle i utgangspunktet hatt mensen den 08.09.

Alt for mange element som ikke stemmer her hos meg.

Men har tatt et utgangpunkt og så får legen irettesette meg etterpå. ;P

Samme her! Jeg tviler sterkt på at mensterminen stemmer, da jeg er nesten sikker på at eggløsningen må ha vært senere etter min syklus. Det er derfor jeg har plassert meg selv her inne selv om terminkalkulatorene sier i termin i slutten av april. Nå har jeg ikke lyst til å forlate maiforumet heller, så jeg håper jeg har rett! Men jeg kan jo ikke vite, så jeg får vente på ultralyden om (litt under!) tre uker ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...