Gå til innhold

Tidlig UL ?


Ronja86

Anbefalte innlegg

Hei alle "Mai-mager" ;-)

 

Jeg lurte på om det er mange av dere som har vurdert tidlig ultralyd?

Jeg klarer nesten ikke å vente med å se det lille hjerte slå ! Men vet ikke om jeg skal vente til etter uke 12.. På en annen side så ønsker jeg å se om hjertet slår eller ikke ... hmm..

 

Takknemlig for svar :-)

Ha en flott dag ! Her på skolebenken skinner solen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Her blir det flere tidlig ul, men jeg har et litt spesielt tilfelle. Jeg har tidlig ul neste uke, er da 7+4, dette pga abort før. Får også ul i uke 12 pga diabetes type 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha UL i uke 12 :) Vil jo egentlig se at hjertet slår nå, men det får være. Det er litt mer å se i uke 12, og det er for dyrt til at vi gidder å ta flere. Alt er sikkert i orden, men jeg er nervøs som fy likevel :P Jeg er 8+2 nå, forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nestegang:)

Skal på ul i morgen, er da 7+3. Og så blir det nok ul i uke 12 pga ekstra scanning for fosterdiagnostikk. Dette er pga ma i uke 17 sist. Blir nok også en ul til mellom uke 12 og ordinær. Alle tas på sykehuset.

 

Vet fra sist at en levende baby i uke 12 ikke er noen garanti for at det går bra. Men om det ikke går bra vil jeg vite det tidligst mulig.

 

Veldig spent for i morgen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, sÅ trist Å lese at det er flere av dere som har hatt ma :-/ Det gÅr nok bra denne gangen skal dere se !

 

Nestegang: MASSE lykke til i morgen ! Gleder meg til Å lese at du har sett en sterk og jevn hjerterytme pÅ ditt lille vidunder :-)

 

LilyMy : Jeg kjenner at jeg er skikkelig nervøs jeg og ! Det er mest pga lite symptomer.. er da redd at det ikke utvikler seg .. Men i dag har jeg vært mer kvalm enn de andre dagene , og halsbrann . SÅ jeg hÅper pÅ at den lille spiren gror ! Det er som du skriver , veldig dyrt med private tidlige ultralyder.

 

:-) Takk for svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nestegang:)

Å, sÅ trist Å lese at det er flere av dere som har hatt ma :-/ Det gÅr nok bra denne gangen skal dere se !

 

Nestegang: MASSE lykke til i morgen ! Gleder meg til Å lese at du har sett en sterk og jevn hjerterytme pÅ ditt lille vidunder :-)

 

LilyMy : Jeg kjenner at jeg er skikkelig nervøs jeg og ! Det er mest pga lite symptomer.. er da redd at det ikke utvikler seg .. Men i dag har jeg vært mer kvalm enn de andre dagene , og halsbrann . SÅ jeg hÅper pÅ at den lille spiren gror ! Det er som du skriver , veldig dyrt med private tidlige ultralyder.

 

:-) Takk for svar !

 

Lite symptomer er jo ikke automatisk negativt! Med nr 1 var jeg ikke kvalm en eneste dag, super form hele veien, kun litt bekkensmerter. Med nr 2 som vi mistet hadde jeg alle mulige symptomer og veldig kvalm. Nå er jeg sånn midt i mellom de to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok takk for svar. Hadde sa i juni, så hadde vært beroligende og sjekke. Men man vet jo uansett ikke så får heller ha positive tanker å ta imot alle symptomer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

April-11+en til? : Ja, det er innvendig ultralyd når det er såpass tidlig . Ganske guffent egentlig , men heldigvis veldig fort gjort ;-)

Når i April 2011 fikk du ? Vi fikk vår første skatt 17.April 2011 :-)

 

LilleMy : Så spennende ! Masse lykke til ;-) Jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg skal bestille en tidlig ul eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff, ikke særlig fristende vist man kan klare å vente. Fikk 7 april. 11 så det blir spennende med en nytt medlem i familien. Lurer på hvordan h*n blir tatt imot:). Litt tidlig med sjalusi kanskje, men vet aldri....? Har du flere barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestilt time til lege i uke 41. Er da ca 8 uker på vei. Så får vi se hvilken termindato han gir meg.

Da blir det normale utfylling av skjema og blodprøver + den dustete vekta.

Tror kanskje jeg får da en liten UL for å se om hjertet slår og for å få en mer datert dato....

Ja ja time will show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

April-11 + en til? - Så stas :-) Da har vi to som er ca like gamle ! Jeg må innrømme at tanken har slått meg og ;-) Håper ikke at sjalusi blir et problem.. Men, vi har akkurat fått ei ny niese- og hun så svart når jeg holdt denne lille ferske skapningen :-P Det skal sies at hun er en håndfull ! Sta som få ! puh.. Hvordan er din ? Begynt med trass?

Vi har "bare" ett barn fra før :-) Dere da?

 

Sjeva - Lykke til på ultralyd da :-) Det er jo ikke lenge igjen til uke 41 ! Tenk at du da får se /høre det lille hjertet banke som bare rakkern ! *lykke*

Regner med at du sier ifra hvordan det har gått?;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha tidlig UL, på 8 + 4. Men graviditeten er et resultat av prøverør, og da har man krav på tidlig UL om man ønsker.

Forrige gang var jeg på UL 7+0, da så vi et bankende hjerte men legen var ikke helt fornøyd, så var tilbake til ny UL 9+0 og da var det ikke liv :( Synes det er leeenge å vente til jeg er 8 + 4 (tre uker til i dag), men samtidig tenker jeg at om det da ser bra ut, så er jeg inne i 9. uke og sjansen begynner å bli stor for at det skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tidlig UL for å få fastsatt termin, men vet ikke når, for har ikke fått brev fra sykehuset enda. Håper jo at jeg er et stykke på vei når UL er, for da ser man jo litt mer. :S Men vet ikke selv hvor langt jeg er på vei, så det blir jo uansett spennende.

 

Hadde tidlig UL med nr tre i uke 9, og i uke 14 med nr en, pga styrtblødning, og det var himmelvid forskjell på opplevelsen for min del.

Men bare det å være så heldig å få sett nurket før ordinær UL er gull verdt for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er sÅ livredd for MA.. Virkelig, virkelig redd :( Alle sier at det sikkert gÅr bra, og jeg hÅper jo pÅ det selv, men det er sikkert et par her inne som forstÅr hvordan jeg har det. Det er jo ikke rart Å være nervøs nÅr det er snakk om noe sÅ dyrebart som man ønsker seg sÅ mye ;) Jeg har forsøkt Å søke litt statistikk og slikt, men det er vanskelig Å finne noe konkret. Jeg var jo smÅkvalm i uke 5-6, men det forsvant i uke 7. Alt jeg sitter igjen med nÅ er manglende matlyst og smÅømme pupper. Ultralyd om 4 lange uker..

 

Dere som har opplevd det: Merket dere noe spesielt?

 

Unnskyld klaging og kupping av trÅden. Jeg ble bare pÅminnet bekymringene mine her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, LilyMy! Fikk påvist MA sist, og er livredd for å måtte gå gjennom en ny slik tablettkur. Dette svangerskapet mitt er helt annerledes enn da jeg hadde MA'en, så kanskje er det et godt tegn. Tirsdag neste uke skal jeg på tidlig ul. Kjempeskummelt, men det kan jo også bli fint. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fint, skal du se, mei87 :) Jeg vet at slike ord ikke er verdt fem øre, men jeg sier det likevel. Jeg gleder meg til å høre om en uke, og jeg vurderer nesten å bestille meg en time til selv. Er det virkelig verdt 1000 kr å sjekke det nå og slippe å vente 4 uker? Det er jo så lenge til... Jeg vet at det ikke er noen garanti at det går bra videre selv om det skulle være i orden nå, men da hadde jeg sluppet å bekymre meg sånn.

 

Hadde bare legen villet gitt meg blodprøver, i det minste. Men han ville ikke ha meg inn før ETTER uke 12... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde min MA, fikk jeg vondt i korsryggen, vondt i magen/underlivet, og ble helt sånn slapp og motløs, og så begynte jeg å få litt svakt blodfarget utflod, etter å ikke ha hatt noenting de 7 første ukene. Visste jo ikke med en gang at det var dette som var MA'en, men utifra str på det døde embryoet stemte det godt med at det var den dagen. Smertene ga seg delvis, men utfloden fortsatte, til jeg var på sykehuset 10 dager senere og fikk konstatert MA'en.

Men; de tegnene jeg fikk på MA, er jo mer eller mindre også vanlige svangerskapsplager, så det er lurt å ikke stresse seg opp.

Legen jeg hadde på UL'en der MA'en ble konstatert, sa at når det går galt såpass tidlig, så er det fordi det var noe galt med fosteret, at det ikke var liv laga. Det er omtrent ingenting galt man kan gjøre så tidlig som vordende mamma, for fosteret ligger så beskyttet inni deg. Som hun sa; det går jo faktisk bra med veldig, veldig mange av dem som både røyker og drikker og trener kampidrett o.s.v. innen de oppdager at de er gravide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Det er trist å lese om, og jeg håper virkelig det går bra denne gangen. Som du sier, er det for det meste på grunn av feil med fosteret (kromosomfeil) det skjer, ja, men det er klarte det ikke gjør det noe mindre trist. Vi kan ikke gjøre annet enn å vente og se, og forhåpentligvis har alle her inne en sprell levende baby i armene om en 8 måneders tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er bekymret kan du prøve å få henvisning til gynekolog fra fastlegen din. Jeg har det, så nå går jeg til Medicus og betaler bare 54kr i stedet for 1000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å dra på UL i uke 12 (uke 43). Har fått vanlig i starten av desember (uke 49), men det blir aalt for lenge å vente! Vil som flere her inne se et bankende hjerte! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...