Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Dere vekker det ikke da? Mister jeg fortere melka om det går såpass lang tid mellom? Jeg ammet kl 07.30 og nå f.eks sprenger det i brystet alt. Begynner å bli "tom" på kvelden, da hun stort sett ligger til brystet hele ettemiddagen. Er ikke første barnet(nr 5), men jeg har ikke vært så flink på det med amming før. Ammet de to siste, men ikke så lenge og kombinerte endel med nan på kvelden. Nå har jeg et stort ønske om å fullamme til 6 mnd. Barnet er 16 dager:) Bør jeg kjøpe brystpumpe og pumpe når det sprenger og hun sover???
2 hjertegull :) Skrevet 17. september 2012 #2 Skrevet 17. september 2012 Mange har mer melk på morgenen, og da kan detvære greit å pumpe for å ha til kvelden jeg ville ikke vekket barnet, men sprenget må du få.redusert
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #3 Skrevet 17. september 2012 Kjekt å bruke pumpe ja! Om man ikke "frigjør" brystspreng, så kan melkekjertlene tette seg, og det er smertefullt. Du kan jo pumpe deg, oppbevare det i kjøleskapet, og se til kvelds, om ungen vil ta flaska da?Så har du mer å gå på på kvelden, men husk, gi alltid brystet først, ikke bare for å tømme de, men også for at ungen ikke skal trives bedre med flaska enn brystet
Lille- MO Skrevet 17. september 2012 #4 Skrevet 17. september 2012 Nei det hår gått bare drøye to timer, så du trenger ikke pumpe. Du mister ikke melken heller, den bare tilpasser seg barnets behov:) men om sprenget blir ille kan du håndmelke ut bittelitt så det værste trykket gir seg. velger du å tømme det helt så øker du bare melkemengden og da får du nok mer melkespreng. Og det er helt naturlig å ha mindre melk på kvelden så man må amme oftere da. jeg fullammet i nesten 7 mnd og måtte alltid amme oftere på kveld
Drammensjente Skrevet 17. september 2012 #5 Skrevet 17. september 2012 Kjekt å bruke pumpe ja! Om man ikke "frigjør" brystspreng, så kan melkekjertlene tette seg, og det er smertefullt. Du kan jo pumpe deg, oppbevare det i kjøleskapet, og se til kvelds, om ungen vil ta flaska da?Så har du mer å gå på på kvelden, men husk, gi alltid brystet først, ikke bare for å tømme de, men også for at ungen ikke skal trives bedre med flaska enn brystet Signerer
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #6 Skrevet 17. september 2012 Jeg våkner hver dag med et bryst som sprenger og pumper ut mellom 300 og 400ml. Vondt å legge han til et så sprengt bryst, så han får det andre med mindre i. Blir mett av det. Når han sover på dagen (pleier ikke sove så lenge om gangen), pumper jeg som regel ikke. Dersom det er litt sprengt når han skal ha, håndmelker jeg litt først for å få det mykt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå