Gå til innhold

Hvilken huslig syssel liker du best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker helt klart best å bake og lage mat. Deretter liker jeg snømåking, dersom det kan kalles huslig syssel. Klesvask er også ok, men slitsomt å legge på plass klær i skapene, det liker jeg ikke. Støvsuging er også greit å gjøre, og jeg liker faktisk å vaske opp og rydde på kjøkkenet.

Jeg liker dårligst å vaske (både gulv og støvtørk), håndarbeid (kommer aldri i gang med å reparere ødelagte klær, blir sur og gretten av å strikke og brodere) og stryke klær. Hater å pusse vinduer.

Hva med deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaske liker jeg ikke. Matrester på bord og disk, skitne fat og tannkrekremgris i vask, usj!

Liker å jobbe med klær. Ha godt system i skap.

Best av alt liker jeg å shoppe haha!

Skrevet

Egentlig hater jeg alt av huslige sysler... Men hvis jeg mååå velge blir det kanskje matlaging(hvis jeg slipper å rydde av bordet og sånn )... Har funnet ut at jeg VIRKELIG ikke passe til å være husmor ;) Tar heller å jobber et dobbelt skift på en bensinstasjon enn å gjøre huslige ting ;)

Skrevet

Jeg ELSKER å støvsuge! :) Støvsuger gjerne hver dag, det er på en måte så tilfredsstillende å se sand og støv bare forsvinne inn i støvsugeren...forstå det den som kan ;)

Det aller kjedeligste er å brette klær og vaske bad/dusj.

Skrevet

Bake! Definitivt en favoritt.

Og å sortere og systematisere.

Jeg syns oppvask er grusomt kjedelig, og liker ikke åstøvsuge,mmen vasker gjerne gulv. Jeg liker heller ikke ta ut søpla.

Men snømåking liker jeg kjempegpdt! Får masse trim, lydbok på øret og en time for meg selv! Deilig!

Har blitt mer og mer glad i å lage middag også, dersom jeg har god tid.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Elsker å bake og lage mat;) å vaske klær liker jeg og vedig godt, men ikke å legge sammen klær hehe. Hater å ta oppvasken, altså å ta ut av oppvaskmaskinen og sette inn nytt =/ Blææææ, for jeg sitter og ser bort på benken nå og vet at jeg må rydde ut av maskina og sette på en ny runde straks ;( Ja og å skifte sengeklær..dritt arbeid :P

Skrevet

Lage middag er gøy, så lenge jeg ikke er sliten... Syns også det er greit å holde kjøkkenet rent og sånn...

Det verste er å brette og legge bort klær...

Skrevet

Kan ikke fordra å ta ut av oppvaskmaskina. Sette inn er ikke så verst - vips så er benken ryddig:)

Støvsuging er også på nedre del av lista, og klesvask begynner jeg å få evig nok av.

Planlegge og lage middag er jeg også grundig lei av - noe som vises på menyen for tida. Men jeg er ikke fornøyd med mannens oppfatning av "variert og sunt kosthold" (4 ulike typer tex-mex og en dag med fish 'n chips, så har kjerringa fått ukas fiskemåltid), så da må jeg ta sleiva i egen hånd.

Vaske benker og servanter er ikke så ille - det blir så veldig blankt etterpå. Gulvvask går også bra - så lenge det er ryddet først.

Skrevet

Handle inn mat og lage mat /bake :)

På andre plass kommer ordning med klær og klessvask.

Jeg HATER å vaske :(

Skrevet

Misliker alt :P Men hvis jeg må velge er kanskje vasking og rydding det jeg liker best. Liker ikke å lage mat og hater i alle fall å rydde opp etter middagen! :P

Skrevet

Elsker alt av organisering og systematisering!:) Og så er jeg veldig glad i å legge sammen klær, dessverre ikke like glad i å legge de på plass...;p Liker også veldig godt å holde orden (og ha det rent) på kjøkken og bad.

Haaaater å støvsuge og å gå ut med søpla...

Skrevet

Liker ikke egentlig husarbeid, men elsker følelsen av rent og ryddig hus etterpå, så derfor gjør jeg det ofte :) det jeg ikke liker er og lage mat, men har en mann som er fantastisk på kjøkkenet, men jeg rydder etter han, er egentlig litt kontroll freek på slikt (tror ikke mannen kan rydde, selv om han kan) ;)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Elsker: bake, matlaging og støvsuge

Liker: Ca alt annet!

Eneste jeg misliker, er å pusse vinduer og fjerne "gugge" fra avløpene..

Skrevet

å vaske klærne er ikke ille, tvert i mot så er det ganske motiverende å se hvordan det minker på skittentøyet! Men å legge det på plass! Nei, det er pyton. Støvsuging er også kjedelig, å lage mat er ikke så galt, men det kommer ann på om jeg er passelig sulten ;)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg liker å holde det ryddig og rent, og blir småstresset av for mye rot ( skal sies at jeg ikke har barn enda og da er det kun meg og samboer som står for rotet ;) )

Jeg liker å pusle med innredning, male og pusse opp, gå på skattejakt på loppemarked og male og gi nytt liv til andres søppel ;)

Har nesten alt lyst hjemme så jeg er en shabby shic dame, men jeg elsker det og bryr meg ikke om mote og dyre designting.

Etter denne hobbyen liker jeg ikke veldig godt å være huslig, men er glad i resultatet etterpå og gjør det fordi jeg må.

Skrevet

Interiør. Er helt uinteressert i stearinlysfat, servietter, duker, lyslykter,oppussing av gamle møbler, skilt med visdomsord, gardiner, møbler osv osv. Tror jeg er den eneste kvinne i Norge som ikke et opptatt av det.

Skrevet

Hater å vaske, virkelig! Vaske og rydde. Liker... jah... sy, lage mat, skifte dekk og skru på bil. Bake. Alt annet er herk, så nei, jeg er nok ingen husmor.

Skrevet (endret)

#16: nei, du er ikke den eneste:) Skulle ønske jeg gadd, fordi det ser jo pent ut. Men det blir ikke brukt tid på sånt, nei. Fornøyd om jeg får ryddet og tent et telys, jeg:)

Endret av splætt
Skrevet

Rydde kjøkkenet er favoritten. Ingenting er som er rent og ryddig kjøkken :)

Hater å vaske gulv og...ja, egentlig alt som krever en vaskebøtte.

Skrevet

Liker å støvsuge, det er akkurat som med maling, resultatet kommer fort! Hater å vaske gulvet. Og å vaske kjøkkenvifta og dusjkabinettet er nesten tortur :o

Skrevet

Vaske over benken etter at mannen har ryddet kjøkkenet. (Veldig grei arbeidsfordelig.) Lage mat på et rent og ryddig kjøkken. Vaske og tørke klær, mindre glad i å brette.

Før likte jeg å vaske vinduer. Men nå begynner det å bli en stund siden sist.

Skrevet

Liker å vaske klær.

Liker ikke å vaske vindu/speil, og tømme oppvaskmaskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...