Gå til innhold

si opp fast jobb for å jobbe som vikar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel ikke så lurt?

Trenger å få luftet tankene mine litt, og gjør det her. Håper jeg får noen svar.

min faste jobb skal legges ned, og jeg vurderer å søke på en stilling som er et vikariet et sted jeg ønsker å jobbe, i stedet for å bli plassert et sted i min faste stilling. Da kan det være at jeg må jobbe et sted jeg ikke ønsker. Men det er jo bedre med fast jobb enn vikariat. Eller skal jeg vente med å søke på ny jobb til det lyses ut fast stilling der jeg ønsker?

Jeg må jo bestemme dette selv, men greit å få noen andres tanker rundt dette. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde søkt på vikariatet, og ikke sagt opp den faste jobben før jeg visste om jeg fikk det eller ikke.

Men forstår jeg deg rett når du skriver at stillingen din kommer enten til å forsvinne ELLER flyttet et annet sted? Blir du antageligvis arbeidsledig på sikt der du jobber nå?

Skrevet

Ville kanskje undersøkt om det er mulighet for fast ansettelse på sikt i vikariatet.

Så bør du tenke på om dere vil klare dere om du skulle stå uten jobb. Vil dere kunne klare dere om du går på dagpenger en periode?

Skrevet

Jeg gjorde noe slikt.

Hadde 100% fast stilling på et sykehjem, det var et stykke å kjøre og jeg trivdes ikke like godt som når jeg begynte der.

Fikk tilbud om 75% vikariat på et sykehjem mye nærmere(stor forskjell på 40 min kjøring mot 7 min kjøring).

Snakket lenge med mannen min om dette og vi ble etter hvert enige om å si opp den faste stillingen min til fordel for vikariatet. Har ikke angret en dag!!

Skrevet

Hva med å søke permisjon fra den faste stillingen din og begynne i vikariatet, og så evt si opp den faste stillingen din hvis du trives i vikariatet og det gjøres om til fast? På min arbeidsplass er det i allefall fullt mulig å gjøre det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...