Gå til innhold

Nytt fra Harryland (Drammen så klart)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier vel mer om dumme sekstenåringer enn hva det gjør om byen?

Tror ikke dette er stedbetinget, desverre..

Skrevet
http://www.dagbladet...nriks/23440921/ Selvsagt skjedde dette i Drammen, Buskeruds svar på Groruddalen.

Er du tett i pappen?

Drammen er ikke noe Harryland og sånt kan skje over alt.

Idiotisk av ungdommene å finne på noe slikt ja,

Skrevet
http://www.dagbladet...nriks/23440921/ Selvsagt skjedde dette i Drammen, Buskeruds svar på Groruddalen.
Er du tett i pappen? Drammen er ikke noe Harryland og sånt kan skje over alt. Idiotisk av ungdommene å finne på noe slikt ja,

Øh, Drammen er viden kjent som harryland og verste slummen på Østlandet.

Skrevet

Øh, er vel ikke det mere, nei. Det er faktisk det stedet i landet boligprisene stiger mest fordi det er så mange som vil bo der! Og dvs mange som i dag bor i Oslo.

Skrevet

Følger kanskje ikke så mye med i avisene? Drammen er blant de stedene i landet der boligprisene øker mest. Drammen har blitt utrolig flott og flere flytter dit.

Med strandpromenaden, union brygge osv osv har Drammen blitt en fantastisk by og bo i..

Det var harry for 10 år siden.. Betyr ikke at det fortsatt er det den dag idag..

Skrevet

Øh, er vel ikke det mere, nei. Det er faktisk det stedet i landet boligprisene stiger mest fordi det er så mange som vil bo der! Og dvs mange som i dag bor i Oslo.

Hahah! Takk for dagens latter. Det er ingen som vil bo i Drammen, frivillig. Det er et hØl ved en grØft, en time utenfor Oslo. Sitte i bilkØ to timer hver dag. De eneste som bor i Drammen er de som ikke har råd til å bo noe sted i Oslo, ikke engang på Oslo Øst, og som heller ikke har råd til å bo i Oslos umiddelbare nærhet i Akershus (f.eks. Nesodden). Ingen flytter til Buskerud fordi de har så lyst til å bo i Buskerud.

Drammen er det stedet på hele Østlandet som er mest lavstatus.

Skrevet

For å si det sånn... Jeg har flyttet fra Oslo til Drammen, og har ikke angret en dag..... Og jeg har faktisk mer enn nok penger til at jeg kunne kjøpt meg det jeg hadde lyst på på Oslo VEST! Men du skal få mene hva du vil.... Du har nok ikke vært her engang tenker jeg....

Skrevet

Nå er jeg "ny-innflytter" har bodd i drammen i 6 år. Jeg kjenner ikke til drammen slik det var for 10 år siden, men kan med hånden på hjertet si jeg er stolt av å bo her. En flott by, med flotte muligeter for både store og små :) drammen, som mange skriver over her, har tydelig et økt antall innbyggere, boligprisene skyter i været og har til og med fått prisen for en av norges flotteste byer. Myyyye kan gjøres For mange milliarder ;)

Skrevet

Forresten er det ikke en time fra Oslo heller. Det er en halvtime...

Skrevet

For å si det sånn... Jeg har flyttet fra Oslo til Drammen, og har ikke angret en dag..... Og jeg har faktisk mer enn nok penger til at jeg kunne kjøpt meg det jeg hadde lyst på på Oslo VEST! Men du skal få mene hva du vil.... Du har nok ikke vært her engang tenker jeg....

Familien min har mange hundre års historie i Drammen og steder oppkalt etter oss der. Flyttet til Christiania sent på 1800-tallet og har blitt der.

Skrevet

Nå skal jeg overse forsøkene på provokasjon som noen driver med, folk får mene hva de vil om Drammen.

Ungdom bedriver faenskap uansett hvor i landet de bor.

Men det JEG reagerer på er noe moren min sa da jeg snakket med henne om dette. Hun spurte: er dette de som skal overta styringen i landet om noen år? Isåfall er jeg bekymret for Norges framtid......

Dette fikk meg til å tenke. For ja, dette er snakk om ungdommen vår, de som etterhvert skal sitte i regjeringen/på stortinget, skal skape og fylle arbeidsplasser, ta vare på de eldre.. osv osv osv... Greit nok de er unge nå, og at de fleste vokser sånt fra seg. Men bare det at de er istand til noe sånt, der er det en grunnleggende feilkobling et sted. Gruppepress har ikke alltid skylla. Populære gutter og jenter misbruker makta si, og da er det vi foreldre som må på banen og ha en viss kontroll over våre tenåringer.

Jeg har selv mange barn og gjør ALT i min makt for å oppdra empatiske, inkluderende, oppegående barn sånn at når det etterhvert er deres tur til å overta roret så har de gode hoder på skuldrene, vet forskjell på rett og galt og har gode verdier og et bra menneskesyn.

Datteren min er "lederen" i klassen for tiden, og jeg får så mange kommentarer fra vennene hennes og deres foreldre, samt hennes trinnkontakt at miljøet i klassen har blitt mange hakk bedre etter hun trådde frem. Hun blir betegnet som "den mest empatiske jenta jeg noen gang har møtt".. TAKK GUD FOR DET!!! Hadde det vært motsatt, at hun plaget og mobbet andre bare "fordi jeg kan det", da hadde det blitt månelyst for henne her på hjemmefronten. Det kan jeg love dere. Og ja, hun er en tenåring, i puberteten og proppfull av hormoner. Men hun har ikke lagt igjen folkeskikken hjemme av den grunn.

Tror nok vi foreldre må mer på banen og involvere oss mer i barnas liv. Rett og slett sette mer grenser selv om barna er 16-17 år. De er fortsatt verken myndige eller voksne!

Skrevet
Hahah! Takk for dagens latter. Det er ingen som vil bo i Drammen, frivillig. Det er et hØl ved en grØft, en time utenfor Oslo. Sitte i bilkØ to timer hver dag. De eneste som bor i Drammen er de som ikke har råd til å bo noe sted i Oslo, ikke engang på Oslo Øst, og som heller ikke har råd til å bo i Oslos umiddelbare nærhet i Akershus (f.eks. Nesodden). Ingen flytter til Buskerud fordi de har så lyst til å bo i Buskerud. Drammen er det stedet på hele Østlandet som er mest lavstatus.

DU er lavstatus.

Skrevet

HA.

Super stolt av Drammen!

Skrevet

Jeg synes Drammen er en flott by. kunne gjerne tenkt meg å bo der selv. litt utenfor byen da, nedre eiker f.eks. :)

hilsen trønder

Skrevet

Tror du ligger noen år bak HI :P Drammen er blitt en fin by :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...