Gå til innhold

Velling til 3mnd gammel baby..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er babyen min blitt hakket over 3 mnd gammel og nå er det 1 1/2 uke siden hun sov i mer enn 2 timer sammenhengende på natta.

Som regel våkner hun for mat hver time og nå begynner jeg å bli skikkelig sliten. Har gitt henne en liten flaske mme som tillegg til pupp på kvelden, men i kveld våknet hun etter 2 timer og ville ha mer melk.

Hun var over 4 kg da hun ble født så hun var veldig stor. Går det an å prøve litt velling snart da? Tenkte jeg skulle høre med helsesøster til uka, men føler jeg trenger litt innput.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at hun faktisk er sulten? Det kan være økeperiode eller at hun er plaget med tennet eller luft osv. Ville ikke gitt velling før hun er 4 mnd.

Hvor mye mme gir du etter amming?

Skrevet

Vi har gitt velling til våre gutter fra de var 2,5 mnd gamle - og det har gått kjempebra. De var sultne og likte det godt.

Gi kjempeflytende velling, start kun med et par skjeer. Gå forsiktig fram, så går det greit.

Skrevet

Hun har drukket ca 80 ml etter amming. Hun klør litt i gommen, men jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre for at hun kan sove mer enn 1 time uten mat. Prøver å roe henne med smokken, noe som alltid har virket, men ikke den siste 1 1/2 uka..

HI

Skrevet

Høres ut som om det er en blanding av økeperiode og at hun plages med tenner. Dersom hun ikke sover lenger når hun får mme så vil det nok heller ikke hjelpe å gi velling. Tarmene til en baby er ikke moden nok til å tåle annet en melk før rundt 4 mnds alder så jeg anbefaler heller Dentinox til gommene og tålmodighet til mor:-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...