Gå til innhold

Noen som jobber natt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått tilbud om en stilling på natt, som sykepleier. Er bare 60%. Aner ikke hvordan det er å jobbe natt, gått 1 natt bare for en god stund siden. Har dere noen tips som kan være gode? Er dere helt zombie på dagen eller går det greit? Sover dere bare frempå, eller sover dere et par timer rett før nattevakten også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sover så lenge jeg klarer på morgenen før første natt, sover så så lenge jeg klarer etter hver nattevakt. Etter den siste er det jo m og gjøre å komme seg opp litt tidlig, ca 13 funker best for meg. Vet mange sover litt på kvelden før de går på jobb, men jeg har aldri fått til det.

Skrevet

Jeg jobber rundturnus og har derfor noen nattevakter i denne. Ikke så veldig mange, men er ofte et par tre netter på rad. Jeg bruker for min del å sove lenge i morgenen forkant, og så sover jeg når jeg kommer hjem etter endt vakt, frem til mannen og barnet kommer hjem. Den største utfordringen for min del er egentlig at magen slår litt krøll på seg når jeg jobber natt. Veldig ofte oppblåst og urolig i magen. Om det bare er meg kan godt være hehe ;)

Er jo godt betalt da og 60% gir deg jo mye fri i tillegg så du har jo mange fordeler.

Skrevet

Når jeg kom hjem fra nattvakt sov jeg fra 08.30- 1400. Hvis jeg skulle på igjen neste natt sov jeg en time før jeg dro. Jeg ble helt rar i kroppen hvis jeg sov lengre enn dette. Drakk ikke kaffe på natten, drakk heller vann og te:) du må nok bare prøve deg fram. Lykke til som nattens dronning:)

Skrevet

I 60%nattstilling har du vel ca 9-10 vakter pr mnd? Skal du også jobbe helg? Jeg har i perioder hvor ungene var små jobbet 50 og 60% stilling. Da var det avgjørende for meg at jeg kunne sove etter vakt,dvs at mannen min tok seg av ungene på formiddagen. Jeg jobbet natt for å slippe å ha ungene i barnehage før de fylte to år. Det var veldig fine perioder,og jeg hadde veldig mye fri og veldig mye tid til ungene. Jeg er utpreget b- menneske,så å jobbe natt var veldig fint for meg. Men søvn etter vakt er helt avgjørende for at det går,det samme at man ikke jobber for mange vakter sammenhengende. Jeg jobber nå tredelt turnus,og det er tyngere enn kun å jobbe natt. Jeg har ikke anledning til å sove på vakt,det er jo også en faktor som kan spille inn.

Skrevet

Jeg skal jobbe to netter, fri to netter, jobbe tre netter, fri to netter, jobbe to netter og fri ti dager. Så det virker veldig fint spør du meg. Barna mine er 2 og 4 år så de er i barnehage hvor pappaen leverer de før han går på jobb. Håper og tror at dette blir bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...