Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #1 Skrevet 16. september 2012 Når jeg sender med ullklær i barnehagen kler de ikke på dette når de går ut. Jeg har tatt det opp med dem, og de ber meg ta det på om morningen. De går gjerne ikke ut før etter lunch, og det er jo litt voldsomt å gå med stilongs og skjorte under vanlige klær. Jeg hadde smelta om jeg skulle gått med ullundertøy under klærene på kontoret hver eneste dag. Hadde blitt varmt, klamt og innestengt. Skal ta det opp på nytt, noen tips for å bli hørt?
Gjest Hercule Poirot Skrevet 16. september 2012 #2 Skrevet 16. september 2012 Ta på ulltøyet hjemme, under vanlige klær, og så klær dere av de vanlige klærne når dere kommer i barnehagen. La ungen springe rundt i ullklærne inne i barnehagen, det er veldig normalt.
lille sprelle Skrevet 16. september 2012 #3 Skrevet 16. september 2012 Har du jente? Ull under og en tynn kjole oppå. Ihvertfall i "vår" barnehage er det gulvkaldt og barn har det med å være på gulvet! Kutt heller ut tykke bukser utenpå. Bruk ev kortermet i ull osv. Du kan da ikke vente at de voksne skal skifte fra innerst til ytterst på så mange barn! Mye bedre at de bruker tid på å det pedagoiske opplegget. Synes barna dine det samme som deg? Det finnes også ulike varianter av ull - noe er tykt og noe er tynt (også i stillongser og gensere)
Lady lovely locks Skrevet 16. september 2012 #4 Skrevet 16. september 2012 Støpebukserumper er bhg kultur Men hvor kaldt er det der du bor. Begynn heller med parkdress nå i starten. Ull er i min mening ingen vits å starte med før det kryper under null.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #5 Skrevet 16. september 2012 Barna mine går kun i ullundertøy i nne i bhg. Enkelt for de voksne, behagelig for barna
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #6 Skrevet 16. september 2012 Takk for svar. Får satse på vanlige klær, og heller ha ull dresser under ytterdressen. Det er sikkert lurt, så kan vi heller endre til ullundertøy å gå med når det blir kaldere. Bruker bare dress, har ikke regntøy, da gode dresser er like tørre som regntøy. Er jo veldig klamt å g med yttertøy som ikke puster.
Blåbærmuffins Skrevet 16. september 2012 #7 Skrevet 16. september 2012 Barna mine går kun i ullundertøy i nne i bhg. Enkelt for de voksne, behagelig for barna Samme her
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #8 Skrevet 16. september 2012 Dårlig av barnehagen. De bør greie å kle barna etter forholdene. Forholdene er vanlige klær inne, og varmeklær ute. Det er vanlig at de greier med dette.
sillyfilly og Olivia Skrevet 16. september 2012 #9 Skrevet 16. september 2012 Ta på ull fra morgenen. Ta av de vanlige klærne når barna skal inn. Vi bruker bare ullundertøy hele vinteren. Konsekvent. Si meg nr 8, skal de bytte om til ulllklær på absolutt alle ungene før de går ut? Det tar jo evigheter i såfall. Nei det synes jeg ikke man skal forvente.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #10 Skrevet 17. september 2012 Dårlig av barnehagen. De bør greie å kle barna etter forholdene. Forholdene er vanlige klær inne, og varmeklær ute. Det er vanlig at de greier med dette. Bli med meg på jobb en dag så skal du se om du fremdeles synes det er dårlig av barnehagen. Du har ikke peiling hvis du tror det har med vilje å gjøre. Hvis vi skal gjøre det så får vi minst 1 time mindre tid ute, hvis ullklær skal på når vi går ut, og av når vi kommer inn. Hilsen ansatt på småbarn med ansvar for 14 unger
Tredjemann på vei :D Skrevet 17. september 2012 #11 Skrevet 17. september 2012 Har aldri skjønt hvorfor man kler på ungene "vanlige klær"/bomullsklær utenpå ulltøy...? Hele greia med ull er jo at det både er varmt OG pustende, men med bomull utenpå blir det jo altfor varmt og mindre pustende. Her bruker barna ulltrøyer som eneste genser inne og ullongs enten alene eller under buksa. Jobber også selv i barnehage og ville aldri tatt på en bomullsgenser e.l. utenpå ei ulltrøye. Om det var kaldt ute ville jeg sett om ungen hadde fleece eller tykkere ullklær for å ha under dress/regntøy.
**lykke!!** Skrevet 17. september 2012 #12 Skrevet 17. september 2012 Jeg kler på ull innerst og vanlige klær, når i kommer til bhg tar jeg av de vanlige klærne og lar ungen gå i bare ullundertøy. Når de så går ut tar de jo selvfølgelig på at lag til under dress/ regntøy, det være seg de vanlige klærne, en fleece dress eller ulldress. Det er veldig tungvint for personalet å ta av alle klærne til alle barna for så å ta på de ull og ett lag til, for så og ta av ullen igjen år de kommer inn og på med vanlige klær. Dette tar lang tid, og barna får mindre utetid.
Blåbærmuffins Skrevet 17. september 2012 #13 Skrevet 17. september 2012 Vi tar på ullundertøy med vanlig bukse eller ullbukse over som vi tar av når vi kommer til bhg. Når de går ut kler de på han en ulldress og regntøy/parkdress. Synes det funker veldig fint. Lettvint både for oss og personalet i barnehagen. Synes det blir litt drøyt å forvente at de skal kle av alle barna og kle på dem andre klær hver gang de skal ut..
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #14 Skrevet 17. september 2012 Har aldri skjønt hvorfor man kler på ungene "vanlige klær"/bomullsklær utenpå ulltøy...? Hele greia med ull er jo at det både er varmt OG pustende, men med bomull utenpå blir det jo altfor varmt og mindre pustende. Her bruker barna ulltrøyer som eneste genser inne og ullongs enten alene eller under buksa. Jobber også selv i barnehage og ville aldri tatt på en bomullsgenser e.l. utenpå ei ulltrøye. Om det var kaldt ute ville jeg sett om ungen hadde fleece eller tykkere ullklær for å ha under dress/regntøy. I vår barnehage er det ingen som går rundt i ullklær hele dagen. Det er da ikke normalt å springe rundt i undertøy. Dessuten blir jo ungene skitne, jeans etc. kjører jeg på 60 grader, og får kanskje ikke av alle flekkene. Ullklær er milo og ullvask, får jo ikke av all skitten.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #15 Skrevet 17. september 2012 Ingen som springer rundt i ullundertøy i vår bhg heller og de fleste har vanlige klær over. Vi har ikke begynt med ull ennå, venter til det blir litt kaldere.. de har med seg et skift i bhg om det skulle bli for kjølig da og det tar de ansatte på dem om det blir nødvendig. Vanlig strømpebukse under og en tykk genser i hylla er det som blir brukt på litt kaldere dager her for tiden..
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #16 Skrevet 17. september 2012 Her tar vi på ullundertøy også en fleecedress/ulldress utenpå når han leveres på morgenen. Dressen blir tatt av og hengt opp i gangen på plassen hans. Så går han bare i ullundertøyet inne. Av de 9 ungene på avdelingen så er det kanskje bare 2-3 stk som har "vanlige" klær på nå på høsten.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #17 Skrevet 17. september 2012 Tror det spørs veldig på hva slags barnehage man går i. Mine barn går i en bhg hvor barna er ute både før og etter lunch. Det lille de er inne er det behagelig å bare ha på ullundertøy. Å ha strømpebukse under bukse innendørs, spesielt i barnehage er kjempe varmt, husk at barna er både aktive og de er mange...det blir varmt! Ullundertøy er da ikke "undertøy" i den forstand. Flott at barna kan gå i kun dette inne når de leker inne. Husker på foreldremøtet i fjor ba personalet pent om at ungene helst ikke hadde på seg så mye stæsj. De fortviler veldig over st ungene er veldig pyntet når de kommer i bhg.. Mye for personalet å ta av etc
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #18 Skrevet 17. september 2012 Jobber i barnehage på 16 året. Elsker når barna blir levert i ullundertøy eller lett joggedress når de skal være inne å leke spise!! Så mange barn, selv om vi pent har bedt om dette på foreldremøte, som blir levert med stive dongribukser, "pen-gensere", skjorter med matcende vester etc. Barnhagen er ingen sted å vise frem barna sine, vi blir ikke imponert over unger om er kledd oppbsom de skulle i bursdagsselskap! Vi ønsker klær som tåler røff lek, aktive unger som er høyt og lavt etc. Av og til føler jeg det er en slags konkurranse mellom mødre i garderoben hvem som har det mest velkledde barnet. Ikke glem at barnehagen er barnaz arbeidsplass, her skal det lekes, males, bakes etc. Går fint an å være velkledd i strømpebukse, body eller ullundertøy evt en joggedress...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå